Tigrillo 355

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CaBang
  • Startdatum Startdatum
C

CaBang

Någon som har kort på honom? Skulle vara kul att se hur han såg ut eftersom han var "tigerskäck".

Sv: Tigrillo 355

Han har varit på tal många ggr här, finns tydligen ingen som har kort på honom, tyvärr. Skulle annars hemskt gärna sjä'lv vilja se honom.

Jag letade reda på honom i mina gamla böcker, men det var inte mkt det stog om honom. Han har väl inte lämnat några större spår i aveln heller???

Tigrillo 355
Reg.nr: -
Född: 1950, död: 1957
Ras: Sv Halvblod
Färg: Vit tigerskäck
Tecken: -
Uppf: Göran E. Göransson, Everöd
Äg: Göran E. Göransson, Everöd
Kön: Hingst, i avel 1952-57
Mkh: 153 cm

e. Opal 184 u. Neri 5342 e. Nerox 207 u. Sally 3379 e. Khediven IV - Alsund - Satrap - Effronté - Tartar.

Senast ändrad av en moderator:

Tigrillo 355 är far till stoet Reseda II 6960.

Det var det ända jag hittade om honom.

Jag har letat efter bilder på Tigrillo i 25 år, men inte lyckats. Och som du ser i mitt inlägg i tråden om skäckhingstar i svensk halvblodsavel så var han inte skäck, utan vit med prickar. I stamboken står han som vit, tigerskäck.

Båda hans föräldrar var skimlar, mormorsfar Khediven IV var tigrerad och ligger bakom anlaget till den färgen hos russen. Tigrillos mamma och mormor står som flugskimlar i stamboken. Har själv känt en häst med Tigrillos mamma som mormor. Han var e Suliman - Orlando och flugskimmel.

Då bara måste du komma hit och rota runt i Jojas fotolådor... Vem vet, kanske finns det oanade skatter där?? :D

Hlsn Helena

Hörde du kan inte jag få hänga med då också? Skulle ju vara en dröm för mig och Görel att få sitta där och kolla. // En som drömmer nu.....

Det finns ingen vit med prickar i samlingen ;)

Jag ska försökta ta en tur till Skåne i sommar. När jag var på bruksprovet var allt så intensivt att ingenting annat hanns med...

Klart att shady får följa med!?

Guu vad härligt det skulle vara. Tänk bara att få sitta och frossa i dessa kort, jag drömmer härliga drömmar redan.

Ni är så välkomna, jag behöver verkligen hjälp med att identifiera bilderna! Halvblod är jag ganska dålig på... :crazy:
Jag VET att det finns massor av intressanta bilder - men samtliga bilder är onamnade... Bilderna är främst från 1950, -60 och -70-tal.

Hlsn Helena

PS, Det finns en del bilder på prickiga hästar - en har jag troligtvis identifierat som Blagden Emperor ("Emperator"), ponny från Klinteby. Men jag har faktiskt för mig att jag har sett fler...

Jag ska ha en bild på Blagden Emperor någonstans hemma, så jag får ta med den som jämförelsematerial ;)

Sen får jag lasta bilen med stamböcker och hingstkataloger så att "facit" är med :)

Görel skrev:
Jag har letat efter bilder på Tigrillo i 25 år, men inte lyckats. Och som du ser i mitt inlägg i tråden om skäckhingstar i svensk halvblodsavel så var han inte skäck, utan vit med prickar. I stamboken står han som vit, tigerskäck.

Båda hans föräldrar var skimlar, mormorsfar Khediven IV var tigrerad och ligger bakom anlaget till den färgen hos russen. Tigrillos mamma och mormor står som flugskimlar i stamboken. Har själv känt en häst med Tigrillos mamma som mormor. Han var e Suliman - Orlando och flugskimmel.
Vi har en bild på en dotter till Tigrillo som min mormor köpte från Kapten Göransson på Mjövik 1960, kan det va nåt i brist på annat?
Anledningen till att Tigrillo stog till avel en så kort tid är att han blev vådaskjuten 1957 och dog då, en ganska makaber historia!

Blev han vådaskjuten!!! Det har jag aldrig hört! Genom åren har jag ju reflekterat över att han godkändes som tvååring och att han bara blev 7 år!

Skulle vara jättekul att få se en dotter till honom! Och gärna hennes stam också ;)

Berätta gärna med om vådaskjutningen, ifall du vet!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka