Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Jag är väldigt nyfiken på hur folk i tråden gör med sina hästar när det gäller fodringar i hagen.
Ni får hemskt gärna svara på hur ni löser det när de går i flock, och när Ni går i skolan/jobbar.![]()
Jag brukar se till att rida ca 1,5 h innan insläpp, alltså kl 18:30. Då är det bara att ta in/natta kusen efter ridningen. Men skulle jag rida tidigare skulle jag släppa ut henne i hagen igen innan insläppet även om det "bara" gällde en timme.
Jag både ryktar och sadlar innomhus.
Hej!
Enkel matematik säjer att fler anställda kostar mer pengar= högre stallhyra=ingen vill stå där.
Där jag jobbar har vi 2 skift och så kvällspersonalen som jobbar svart. fm är mellan 7 och 12.30 och em är mellan 14.30-17.30. Med den långa lunchen i mitten och de få timmarna på em är de mycket svårt att hitta någon som vill jobba...
/ Lavinia
men då har du ju insläpp 18,30! Man kan inte räkna 21 om hästen ändå går in 18,30.
Men skulle jag rida tidigare skulle jag släppa ut henne i hagen igen innan insläppet även om det "bara" gällde en timme.
Jag både ryktar och sadlar innomhus.
Jag tänker bara på hästen i ett sådant läge, och dessutom betalar jag för att de ska göra det. Men oftast brukar jag ta in min häst själv ändå.
Håller helt med. Har ofta undrat hur det går till när hästarna går ute till sen kväll. Tar man in dom och gör dom i ordning för arbete, sadlar/selar man på utomhus? Släpper man sen ut dom igen? Jag förutsätter att stora flertalet ändå jobbar/går i skola under dagen så att det är under eftermiddag/kväll man rider...
Sommarhalvåret är de ute 9-20 ungefär förutom de hästar som rids. De kanske kommer in kl.18. Och det skulle aldrig falla mig in att ha mina hästar som rids och tränas ute dygnet runt. Fy vad illa de far av alla insekter...
Och när tror DU att alla insekter är ute och far?
(Svar: Den tiden du har dina hästar ute....)
Är det pga insekterna man inte vill ha hästarna ute så är det ju på dagtid man bör ha inne dem och inte nattetid..
Det ingår ju ändå i arbetsuppgifterna?!?!! Hur tusan kan man då vara "Måttligt road" om en hästägare väljer att ge sin häst det man faktiskt betalat för?Jag hade varit måttligt road om det hade varit jag som hade tagit in. För två timmar är det helt okej men för bara en timme?
De som får betalt för att plocka in hästarna får de bara betalt för just intaget eller har de också andra arbetsuppgifter?