Tid tillsammans?

Dolce

Trådstartare
Hur mkt tid tillbringat ni tillsammans med eran partner och vad gör ni? Har ni gemensamma intressen? Hur ofta reser ni?
Tycker det är svårt att få ihop livet så båda blir nöjda...

Vi försöker träffas så mycket som möjligt, men vi ses väl typ från 20-22 pga olika intressen. Jag tränar hund och han mekar med bilar. På helgerna under vår/sommar försöker vi alltid äta minst en långfrukost ihop, sedan försvinner vi i regel iväg på olika håll. Under höst/vinter jagar vi, så då umgås vi hela helgerna.

Vi har hittills rest en gång/år, men försöker komma iväg de helger vi kan och har möjlighet. Eftersom vi har delvis olika intressen som tar mycket tid, så försöker vi alltid pussla för att få så mycket tid som möjligt ihop.

På vardagar äter vi i princip bara middag ihop och ibland möts vi bara i dörren. Men på helger ser vi till att vi alltid har en kväll när vi umgås. Oftast sitter vi och lyssnar på musik och pratar (gärna framåt småtimmarna). Helgerna spenderas alltid tillsammans.

Vi reser inte så mycket utan spenderar gärna tid i sommarstugan. Dock försöker vi resa bort en vecka per år ungefär.

Vi hänger ihop all ledig tid förutom när jag är i stallet ibland, dock är han nästan alltid med. Vi har bara gemensamma intressen: hästsport, bilsport och AIK. Reser gör vi bara en gång per år, alltså utanför Sverige. Inom Sverige är flera gånger i månaden.

Vi gör rätt mycket ihop. Äter ihop när jag kommer från jobbet, han brukar hänga med till stallet om jag inte ska rida (vilket jag inte har gjort på väldigt länge pga skadad höft). Vi spelar mycket spel på kvällarna, eller tittar på TV ihop.
Reser gör vi så ofta vi kan, vilket inte är särskilt ofta. Ekonomin är inte på topp direkt.

Tidigare när vi bodde ihop spenderade vi ganska mycket tid ihop, åt ihop, handlade ihop, tittade på film ihop osv. Just nu bor vi inte tillsammans, och kommer så inte göra heller på minst ett år framöver, och nu ses vi några gånger i veckan. Men försvåras lite genom att jag arbetar dag och han natt. När vi ses kan vi göra lite precis vad som, går ut och äter, följer med hans syster till stallet och rider, bara myser. De senaste åren har vi inte kunnat resa så mycket p g a studentekonomi, men har en resa inplanerad i sommar och hoppas kunna åka någon mer stans i höst. Vi vill helst åka minst en gång per år, och då utanför Sveriges gränser :)

Vi gjorde det lätt för oss.

Han snodde mitt intresse och skaffade en egen häst.

Nu ses vi i stallet och hemma, vi försöker göra saker utanför hästarna också, reser när vi hinner och försöker alltid ha tid till lite mys.

Det var sjukt mycket svårare att få ihop när bara jag hade häst.

/Lavinia

Hur mkt tid tillbringat ni tillsammans med eran partner och vad gör ni? Har ni gemensamma intressen? Hur ofta reser ni?

Reser inom sverige ihop gör vi ganska ofta eftersom vi åker på en del utställningar med hundarna. Utomlands var längesen men det beror på ekonomi. Kanske kommer vi iväg i år :)
Annars har vi både gemensamma och icke gemensamma intressen. Han är oftast hemmavid om vi inte åker iväg tillsammans medans jag är den som åker iväg och tränar/tävlar hundarna.
När han inte jobbar tycker jag att vi ses "för mycket", och när han jobbar (under sommrarna) för lite :p

24 timmar om dygnet, minus toa besök typ :D

Jag är hemma pga psykisk ohälsa och han lär sig svenska och studerar på distans :up:

I princip all tid som vi är lediga samtidigt spenderas tillsammans. Jag jobbar dock oregelbundet så blir ändå massa (ofrivillig, vi trivs bäst tillsammans)egentid. Vi renoverar hus, går med hundarna, åker raggarbil, åker till stan och gör ärenden, hälsar på vänner och familj, ja allt som man hade gjort själv. Vi har hundarna, gården och bilarna gemensamt som intresse. Jag har hästarna och han jakten individuellt men även där gör vi mycket tillsammans.

Reser någon gång ibland men inte mer än en vecka, har djur som ska vaktas. Vardagar sedan bebis gjorde sin entré är typ middag tillsammans och sedan umgås pappa och barn medan jag försöker hinna med skoljobb och ibland hästarna. Sen somnar alla.

På helgerna pysslar vi hemma eller gör något med hästarna på bortaplan.

Menar du tid helt ensamma eller tillsammans med andra, exempelvis barnen? ☺️
Jag har hästar, han har ett annat tidskrävande intresse.
Vi ses oftast en stund före och under middag varje dag tillsammans med barnen. Sen går antingen han eller jag ut till våran hobby medan den andre nattar barnen.
Så ses vi typ ensamma senare på kvällen när djur och barn är nattade. Varannan helg är vi båda lediga och umgås som familj.
De dagar vi är helt ensamma med varandra kan nog räknas på en hand per år.
Reser inte utomlands, vi gillar att vara hemma och fixa :)

Vi tillbringar 7 dagar i veckan ihop då vi bor ihop. Men så himla aktiv "par-tid" kan jag inte påstå att det är då han kommer hem vid 17 på vardagar, jag är just nu föräldraledig. Vi har 3 barnen som ska äta kvällsmat, duscha etc. Så det är först vid 21 som vi kan ha tid för oss som par, så ibland ser vi på film ihop eller tillbringar kvällarna på varsitt håll. Vårt enda gemensamma intresse är 50 tal, så vi försöker unna oss att åka iväg på tex Jerry Williams. Nackdelen är att vår barnvakt kostar nästan 200 kr i timmen, så det blir inte så ofta som vi är själva.

Vi reser inte utomlands, men vi lever ett aktivt liv så vi är ute och reser flera gånger i månaden inom Sveriges gränser.

Vi ses varje dag då vi bor ihop. Vi har en del gemensamma intressen (wakeboard, kitesurf m.m.) men även egna (jag har häst, partner programmerar appar och spelar table soccer). Jag börjar jobba sent och kommer hem sent, runt 22, men oftast går vi ur huset samtidigt när partner cyklar till jobbet och jag åker till hästen. Åker utomlands tillsammans ett par gånger per år också, annars är det mest söndagar som enda heldag som spenderas ihop, där har båda alltid ledigt.

Då han jobbar i norge så är han borta 10 dagar - hemma fyra osv. Hemma varann helg blir det + att han lyckats få ett schema med 20 veckors ledighet på ett år. Men å andra sidan jobbar han alla dagar han är borta, även helger.
Vi sliter därmed inte ut varandra :p. Vi har dock kontakt med sms flera gånger dagligen och brukar prata i telefon en gång om dagen oftast.

Som nu, på sommaren, då han är ledig 10 veckor, gör vi det mesta tillsammans.
Vi försöker resa utomlands en gång varje vinter på rekommendation av min läkare och även göra nån semestertur på sommaren.

Vi har båda intresse för trädgård och självhushållning samt husdjur, men sen har vi olika intressen. Jag åker gärna och tränar med hunden när jag orkar och han brukar spela dataspel med sina bröder tex.

Vi har mkt gemensamma intressen, vi styrketränar tillsammans, ser gärna på fotboll och älskar serier ;)
De allra flesta kvällarn spenderar vi ihop, om jag inte är på min egen (grupp)träning eller han tränar innebandy. Jag jobbar som senast till 20 (annars 16) så efter det spenderar vi så mkt tid vi kan ihop.
Har ju en dotter också som så klart är med oss ;)
Vi båda är rätt hemma och familjekära därav mkt tid tillsammans.

Enda gångerna vi inte ses lika mkt är då jag jobbar helg var fjärde vecka, då är jag på jobbet 11-20... men då brukar vi inte boka in ngt på kvällarna utan umgås efter mitt jobb.

Glömde resandet... vi åker till Grekland på sommarsemestern tillsammans hela familjen, annars kortare trippar till släkt och vänner i Halland/Skåne.
.

Vi träffas mycket i perioder och väldigt lite under andra perioder.

Sambon jobbar kontorstider och jag jobbar schemalagda nätter alla dagar i veckan. När jag jobbar typ helger käkar vi ev frukost och middag ihop och på vardagskvällarna försöker vi få till middagar ihop så ofta som möjligt. Dock har vi båda intressen/aktiviteter ibland på kvällarna så det kan gå någon vecka utan att vi direkt ses. Men när jag är ledig och våra aktiviteter inte ligger omlott så ses vi väldigt mycket :)

Vi reser på mindre resor när vi kan, pysslar hemma på helgerna när jag inte jobbar. Egentligen har vi väl inga direkt gemensamma intressen men vi gillar att bara umgås, promenera, chilla och äta ihop typ :) tycker det är helt okej liksom att ses när vi ses, vi planerar sällan in tid att umgås (om vi inte ska åka till tippen eller storstäda - då bokar vi in en dag eftersom det är så tråkigt och det har en tendens att bli bortprioriterat :angel: )

Vi bor ihop och vi gör allt det där tråkiga i hemmet tillsammans, alltså städ/tvätt/matlagning/handla osv. Vi har ganska lika tider på jobb/skola och äter oftast middag tillsammans.
Ser på mkt serier/film ihop.
Vi har båda intressen som tar lite tid men värdesätter att ha meningsfull tid tillsammans. Dock är det inte så viktigt för oss att göra en massa aktiviteter tillsammans utan vi trivs bra med att krypa ihop i soffan framför en bra film eller bara sitta och prata om allt möjligt.

Blir inte så mkt resor alls.

Hm...Vi ses väll på kvällarna efter jobbet, jag jobbar deltid och efter jobbet åker jag till hästen. Beroende på hur mycket tid jag lägger där kommer jag hem mellan 19 och 21 på kvällen. Sen är det mat och beroende på tid och dagsform så grejar vi väll lite med något tillsammans eller var för sig. På helgerna varierar det lite hur mycket vi gör tillsammans/umgås beror på omständigheter. Reser gör vi inte så mycket alls, inom sverige till släkt och vänner bara. Den mesta tiden och pengarna går till renovering och husdjur samt diverse andra vardags hobbies. Vi gör nog inte så mycket tillsammans, vi mer är i närheten av varandra, var och en liksom gör sitt också stannar vi och fikar tillsammans och kastar ett ord emellanåt. Försöker varva diverse renovering med lite små turer på loppis eller cafeer eller annat när man håller på och ruttnar på det röriga huset :). Men vi är båda rätt asociala och gillar att vara det tillsammans ;).

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 144
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 348
Senast: Freazer
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat