The British Racing School

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The British Racing School

i kursen blandas svenska elever med engelska,som fyller ut kursen, då intagningen i england är senare. och de elever som går "paralella" kurser..
allt är på engelska, det är upp till dig att förstå, men vi svenskar i min grupp hade ibland grupparbete för att översätta.. de hade förståelse för att vi måste översätta.. när vi chansade på ett svenskt ord kunde ofta läraren (som var hollänsk) höra att det var rätt... :rofl:
dock hade lärarna mer förståelse för det än eleverna...

vad de vill veta vid intagningen är att du har styrka -fs. o ps. att genomföra kursen.. tror de att du tycer det är jobbigt och saknar mamma efter två dar o åker hem, så kommer du inte in... :p
det var ingen som hade med sig husdjur när jag var där.. tvivlar på att man för ha det... man har inte så mycket tid över iaf... man ska alltid städa nånstans...

jag har vart dar och trivdes jätte bra! hade hur kul som helst. svenskarna åker tillsammans på en kurs i januari ca 7-8 st åker och ar på kursen tillsammans med de engelska eleverna. självklart ar allt på engelska eftersom att de är i england. man behover inte va sarskilt duktig en del av de engelska eleverna har aldrig suttit på en häst innan de åkt dit fast de svenska måste alla ha hästvana.
de som inte de svenska förstar innan de åker dit ar att de inte ar nagot "9 måndaders praktik och sen ar man klar" skolan ar till for att lara upp ryttare sa att de kan jobba i ett galoppstall de är som en "sluss" in i galoppvärlden. praktiken som de pratar om ar att nar man är på skolan så gor man NVQ 1 (hästhandling och ridning) och nar man kommer ut på arbetsplatsen sa gör man NVQ2 vilket ar de mer praktika men de betyder inte att de tar exakt 9mån de beror på när du får göra dina "prov" jag va klar efter 6mån.

helt enkelt så får du en utbildning på skolan och de fixar dig sen ett jobb och de ar upp till dig att stanna där eller inte.

i kursen blandas svenska elever med engelska,som fyller ut kursen, då intagningen i england är senare. och de elever som går "paralella" kurser..
allt är på engelska, det är upp till dig att förstå, men vi svenskar i min grupp hade ibland grupparbete för att översätta.. de hade förståelse för att vi måste översätta.. när vi chansade på ett svenskt ord kunde ofta läraren (som var hollänsk) höra att det var rätt... :rofl:
dock hade lärarna mer förståelse för det än eleverna...

vad de vill veta vid intagningen är att du har styrka -fs. o ps. att genomföra kursen.. tror de att du tycer det är jobbigt och saknar mamma efter två dar o åker hem, så kommer du inte in... :p
det var ingen som hade med sig husdjur när jag var där.. tvivlar på att man för ha det... man har inte så mycket tid över iaf... man ska alltid städa nånstans...

duu.. de gör väl inte sånna där.. tester? ehm.. typ.. kollar igenom kroppen efter skador lr nått sånt?

Tjo allihopa Jag kom hem idag efter en jättekul vecka på skolan i Irland. Massa fystest och så men verkligen jätte kul:) Så svaret om jag kommit in kommer nästa vecka *whiee*:banana:

duu.. de gör väl inte sånna där.. tester? ehm.. typ.. kollar igenom kroppen efter skador lr nått sånt?

Det undrar jag också, gör dom det?! Och vart åker man på intervju någonstans? Och någon som kan berätta i detalj vad man för göra där, och skriva någon fråga som dom säkert kommer ställa!

ngn som vet om man får ha med sig husdjur?:confused: skulle va bra å veta:D

Hej,
Jag har gått Brs och då var det ej tillåtet att ha husdjur med sig.
Sen har du inte tid för att ta hand om djuret.. är du inte i stallet så har du lektion, har du inte lektion så styrketränar ni och sen får ni blockjobs att sköta också.. vilket var mindre skoj.:(

nej, det är ingen nära granskning, tror att de frågade på intervjun om jag brutit nåt ben.. men vet inte säkert.. kanske bara var jag som såg klen ut.. :smirk:
däremot var det allmänn invägning, alla fick veta vad du vägde när du började och slutade.. samt viktökning el. minskning ifall nån glömt... kan meddela att det var ökning för alla utom en..:angel:
så se upp för den feta maten, och efterrätten som serveras varje dag...:d

intervjun var då i nyköping, tror jag, för dit flög dom med ryanair...=)

Senast ändrad:

hur gick intervjun till?
hur många var det som var där o intervjuade?
pratade de engelska eller svenska?:angel:

berätta om skolan.. finns det åldersgräns där??
kommer man int ein på BRS kanske man söker dit :) skriv gärna ner hemsidan till skolan ... kram

Tjo allihopa Jag kom hem idag efter en jättekul vecka på skolan i Irland. Massa fystest och så men verkligen jätte kul:) Så svaret om jag kommit in kommer nästa vecka *whiee*:banana:

får man skäll om man går upp i vikt? tänk om det var bara muskler som den personen fick?

nej, det är ingen nära granskning, tror att de frågade på intervjun om jag brutit nåt ben.. men vet inte säkert.. kanske bara var jag som såg klen ut.. :smirk:
däremot var det allmänn invägning, alla fick veta vad du vägde när du började och slutade.. samt viktökning el. minskning ifall nån glömt... kan meddela att det var ökning för alla utom en..:angel:
så se upp för den feta maten, och efterrätten som serveras varje dag...:d

intervjun var då i nyköping, tror jag, för dit flög dom med ryanair...=)

om jag har rätt så e det lärare från skolan som e där och intervjuar.. och ja.. de pratar på brittisk engelska :O :P

hur gick intervjun till?
hur många var det som var där o intervjuade?
pratade de engelska eller svenska?:angel:

Jag fick inge skäll o jag gick upp flera kilo... De försöker faktist gjöda en... Du behöver mycke mat för att få tillräckligt med energi för att orka... försök bara undvika äta efterrätt efter varje måltid :P fast det kan va svårt

var det goda efter rätter elller?

Jag fick inge skäll o jag gick upp flera kilo... De försöker faktist gjöda en... Du behöver mycke mat för att få tillräckligt med energi för att orka... försök bara undvika äta efterrätt efter varje måltid :P fast det kan va svårt

Jag håller med ecliptic, man behöver äta mycket, däremot följde de inte menyn som de så fint hade ihopsatt... jag har aldrig förr ätit så fet mat.. (men efterrätterna var juh himmelska ibland.. utom jellyn då..) men man kan hoppas att de har ändrat på vissa bitar efter alla våra påstötningar... :D
tyvärr kan jag meddela att iaf. på mej så var det inte bara muskler som lades till.. visst växte axelbredden en hel det, men oxå magen..:smirk:

intervjun behöver man inte vara så orolig för..(själv satt jag och skakade hela den tre timmar långa tågresan både dit o hem..:eek:) av de 9 som var på intervju samtidigt som mig och ecliptic, kom 8 in, och den sista ombads att söka igen nästa år har jag för mig..
det kom en instruktör från skolan, och en tjej från "kontorsdelen" av skolan. plus Helena Gärtner från svenk galopp. och ja, de pratar brittisk engelska. så som de gör i england..;)

Senast ändrad:

HAde också tänkt söka in januari 2009 :)

Hur mkt måste man kunna när man söker då? Och typ hur gammal ska man vara? Och på skolan har man både praktiska och teoretiska lektioner?

Kostar det något att gå dom där 9 veckorna på skolan? Hur bor man? Är det bra betalt dom andra 9 månaderna? Hur bor man då?

Förlåt för massa frågor

Senast ändrad av en moderator:

Hur mkt måste man kunna när man söker då? Och typ hur gammal ska man vara? Och på skolan har man både praktiska och teoretiska lektioner?

Kostar det något att gå dom där 9 veckorna på skolan? Hur bor man? Är det bra betalt dom andra 9 månaderna? Hur bor man då?

Förlåt för massa frågor

Här får du lite svar ang skolan o ansökan..

http://www.unggalopp.nu/articleView.aspx?articleid=458

annars kan jag berätta lite; på skolan bor man i dubbelrum på flick o pojkavdelning, fina rum men strikt med städning (roomscheck varje dag) och kamera i korridoren för att förhindra pojkbesök:angel:
när du kommer till praktiken får du vara beredd på allt, överlag är standarden Mkt sämre på boende än i sverige och du får räkna med o dela kök, badrum m.m med andra.
du får gärna fråga mer om du kommer ¨på:)
prillan

tack för svar!
Undrar bara, det står att man måste ha haft praktik innan man söker dit? Typ vad är praktik, lite mer specifikt?

tack för svar!
Undrar bara, det står att man måste ha haft praktik innan man söker dit? Typ vad är praktik, lite mer specifikt?

jag kommer inte ihåg hur länge men du måste ha praktiserat i ettt galoppstall ett antal veckor, H G på galoppförbundet hjälper dig o ordna plats om du vill satsa...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 831
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
521
Senast: IngelaH
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 739
Senast: mars
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka