The British Racing School

Status
Stängd för vidare inlägg.
Z

Zeroo

Någon som gått där och kan berätta lite om det? (: Ska söka dit till nästa år!

Sv: The British Racing School

och finns det någon som ska söka dit till nästa år?

hej! ja har gått på brs, rekomenderar det varmt! massa kul och en hel del slit, men mäst kul! sklle göra om det om ja kunde.. *ler*
månaderna hos tränare var super dom med... sen flyttade ja t australien.. ja kort sagt brs betyder kontakter! mkt värdefullt innom galoppsport...
lycka till!
pma om du vill veta mer!

hej! ja har gått på brs, rekomenderar det varmt! massa kul och en hel del slit, men mäst kul! sklle göra om det om ja kunde.. *ler*
månaderna hos tränare var super dom med... sen flyttade ja t australien.. ja kort sagt brs betyder kontakter! mkt värdefullt innom galoppsport...
lycka till!
pma om du vill veta mer!

Har pm:at dig!

heeeej... Jag ska söka dit nästa år har tänkt och börja där i januari 2008 . när har du tänkt och söka dit ? kram

Heej!

Jag tänkte också söka dit 2008:)

vad roligt.. hag har redan fått ansökan.. nu ska jag bara be mitt gamla praktik plats att skriva på pappret. har du fyllt i ansökningen?? var bor du nånstans ?? kram

Hej!
Va kul att ni ska söka! Jag ska också söka dit till Januari 2008. Och jag har också fått ansökningspappret =D

Ingen som skall söka till R.A.CE på Irland nu i Augusti:D
Själv åker jag dit 12 Juli för en prövovecka:)

vad roliiigt :D det känns tryggt och veta att det finns i allifall folk som ska resa dit.. vem ska skriva på dina ansökningpapper? kram

vad e det för skola ? aldrig hört talas om det.. låter väldigt intressant. har dock talas om Darley flying start.. jag tänkte söka till den efter jag har gått ut BRS

British Racing School är en "galopp"-skola i Newmarket i England. Svenskar har möjligtheten att söka till arbetsryttarutbildningen som börjar i Januari varje år. Man går först 9 v på skolan och sedan är man ute på 9 månaders betald praktik hos en proffstränare i England. Jag har hört att det ska vara en väldigt bra utbildning (man får verkligen lära sig allt om både hästskötsel och ridning från grunden) och att man får många bra kontakter, men man får räkna med att lärarna kan vara väldigt hårda ibland.

R A C E är ungefär Irlands motsvarighet till BRS, skillnaden är att man inte är ute på praktik utan går ett helt år på skolan och bor hos värdfamilj på helgerna. Sen så börjar den i Augusti istället för Januari, och är lite svårare att komma in på.

Darley Flying Start är mer inriktad åt det "administriva" hållet och är grymt svår att komma in på. Det ingår ingen ridning överhuvudtaget. Den utbildningen är två år lång och man reser runt mellan olika länder - USA, England, Irland, Dubai och Australien. Jag tror inte att den kostar någonting men det är som sagt i princip omöjligt att komma in.. Men försöka kan man ju alltid, har själv funderat på att testa och söka om några år..!! :) Är det någon som vet mer om den eller själv har sökt?

Senast ändrad av en moderator:

har inte hört talas in hur man kommer in.. har läst om den och så.. verkar så sjukt roligt att man reser till de olika länderna. Först och främst tänkte jag söka in dit eftersom det stuteriet som jag hade min häst hos här i sverige flyttade ner till frankrike och gifte sig med med en man som har Darley hästar.. Så alltså driver hon nu ett darley stuteri.
Men BRS står först på min lista.. definitivt.. ska inte du söka dit ?

har inte hört talas in hur man kommer in.. har läst om den och så.. verkar så sjukt roligt att man reser till de olika länderna. Först och främst tänkte jag söka in dit eftersom det stuteriet som jag hade min häst hos här i sverige flyttade ner till frankrike och gifte sig med med en man som har Darley hästar.. Så alltså driver hon nu ett darley stuteri.
Men BRS står först på min lista.. definitivt.. ska inte du söka dit ?

Jaa visst verkar det Darley Flying Start riktigt häftigt..? :)

Jag tror jag ska söka till BRS, men jag har ett år kvar på gymnasiet så det blir nog inte förrän januari 2009.. Usch vad länge! Vem är du och när har du tänkt söka? :)

*delvis knapplån*
är det svårt att komma in på brs? ja kanske ska söka så att ja kommer in jan 2008.. om man kommer in så kanske man kan bestämma att vi bukare kan hålla ihop lite:angel: så man inte är helt ensam:D

*delvis knapplån*
är det svårt att komma in på brs? ja kanske ska söka så att ja kommer in jan 2008.. om man kommer in så kanske man kan bestämma att vi bukare kan hålla ihop lite:angel: så man inte är helt ensam:D

njaaa jag har faktist inte hört hur det går till med antagningarna.. hur många kommer ens in på BRS förresten??
Jhag vet att du måste ha en tränares underskrift.. nån som d har jobbat hos lr praktik.. om du inte har det så prata med Helena Gärtner.
Jag tycker absolut att vi "buke-folk" ska hålla ihop om vi kommer in till brs. Jag tycker faktist det är sjukt läskigt att resa ett år till ett land man inte känner en enda kotte på..

ja ska mejla henne för än har ja inte praktiserat:angel:.. ja undrar också hur många det är som kommer in, ngn som vet om man får ha med sig husdjur?:confused: skulle va bra å veta:D
ja de va ju bra att det inte bara är ja som tycker att det är läskigt alldeles ensam då;)

Har man lite erfarenhet så ska det inte vara särskilt svårt att komma in.. Lycka till alla som ska söka i höst!! :)

är det bara svenska elever som går kursen? ungefär hur går det till? var det ngn som visste om man får ha med sig husdjur? måste man kunna väldigt bra engelska eller kan de förklara på svenska?
ursäkta att ja snor tråden:angel:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 831
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
521
Senast: IngelaH
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 739
Senast: mars
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka