Text i annonsen när man säljer häst.

Sv: Text i annonsen när man säljer häst.

Är man inackorderad som jag känner man inte grannbarnen.

Fast bara för att man kan filma med mobilen eller digitalkameran så klarar man sig ju inte utan hjälp. Om jag rider, ska jag ställa upp kameran på en pall i mitten? Om jag ska filma unghäst under rörelse, ska jag vifta med en pisk i ena handen och hålla kameran i den andra?
Många är ensamma i sitt stall och kan ha svårt att få hjälp att få till det bra.

Mina systrar brukar ställa upp sin iPhone på sargen och spela in, eftersom det är bra kvalité på videon brukar det funka hyggligt = )

KL

- Annonsen måste innehålla grundläggande information om kön, ålder, storlek etc.
Det här är intressant! varför tror säljare att köparna inte vill veta hur stor hästen är?
- Jag vill veta hästens stam. Har den ingen vill jag att det står okänd härstamning.
- Jag vill veta vad hästen kostar..
Detta är också intressant! Maila på en häst som det stod skulle kosta 5000 kr. Den lät perfekt för mina barn och när jag fick svar så skriver människan: Jag har fått så himla mycket svar bl bla. Och i slutet: Ja hästen kostar självklart inte 5000 utan 35000 kr. :crazy: Varför skriver de inte ut rätt pris från början?
- Jag vill se en bild, eller helst flera bilder (redan i annonsen). Gärna en bild med hästen uppställd, tagen från sidan (utan sadel) och en bild under ryttare. Bilden på den gulliga hästen med täcke och indränkt i lera behöver du inte skicka med..
Charmiga leriga hästar med förstora täcken har man sett några nu
- Jag vill se en FILM (redan i annonsen). Jag bor lite off och lär behöva köra minst 30 mil enkel väg för att provrida. Med en film kan jag direkt se om det är en häst som kan vara intressant att prova. Filmen skall vara relativt nytagen.
- Filmen bör innehålla skritt på lång och kort tygel, trav, galopp och gärna några längningar. Om hästen är mer utbildad så får filmen gärna visa tex några byten och sidvärtsrörelser. Jag letar dressyrhäst, hade jag letat hopphäst hade jag naturligtvis velat se hästen hoppa några olika typer av hinder.
- Snälla undvik massa filmeffekter som tex slowmotion. Jag kommer inte rida i slowmotion så då vill jag inte heller se hästen trava i slowmotion. .
Nja att lägga film direkt i annons kan jag tycka är onödigt. Däremot bör det finnas en film att tillgå som man kan maila över.

[/QUOTE]

Jag tycker inte att det är fel att lägga in en film i annonsen, det är ju valfritt om man vill öppna och titta på den. Några bilder som kompletterar ska ju också finnas med. Om man ser filmen kan man ju redan sålla bort de annonser som inte är av intresse.
Det verkar som väldigt genomarbetade annonser med snygg design och bra text drar till sig köpare, vilket ju inte alls är underligt. De som uppdaterar sina hemsidor med info och är aktiva har nog ett väldigt försprång. Å andra sidan tror jag det kan vara lätt att missa guldkorn också, bara för att man blir less på undermåliga annonser. Det bästa är väl egentligen att köpa från folk man vet har bra djurhållning och bra djur, men det är ju inte alla förunnat precis.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
10 924
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 056
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 952
Senast: Fiorano
·
Gnägg Jag ska sälja en häst jag rider sen en tid tillbaka och har filmat en hel del av hantering som t.ex. lastning, uppsittning, hovslagare...
2
Svar
31
· Visningar
3 395
Senast: AW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025