För mig är allt det vardagliga otroligt viktigt!
Jag är harig av mig, och är oftast ensam i stallet så allt måste funka utan nån special treatment.
En häst jag var spekulant på fick jag ett snabbspolat klipp på hästen som tas in från hagen, ställs på gången ensam i stallet, får se alla moment när den görs i ordning och sen när ryttaren sitter upp.
Inte mer än 45 sekunder, men man kunde ju se att hästen var helt cool med allt från gå in själv, till lyfta alla ben och få på sadel.
Sägs den vara klar för msv b vill jag se film som styrker detta om det inte finns bra resultat.
Som några andra skrivit vill jag också ha bra bilder på hela hästar utan utrustning, samt redan i annonsen veta om det krävs något speciellt.
(T ex tittade jag på en som krävde en specialbyggd sadel för 65.000, ryggen var verkligen helt tokig, jag bad inte om fler bilder än de med sadel i annonsen… 80 onödiga mil!)
Kommer förmodligen aldrig titta på häst hos större förmedlare igen, de vet tråkigt lite om hästen och man kommer alltid till en sadlad och knoppad häst. Blir så opersonligt, jag köper ju en bästa kompis och inte en träningsmaskin…