En tetråd! :love:

Här ska läsas när jag kommit hem från jobbet, tillsammans med den nya kärleken. Earl grey delux, som verkligen känns lyxig. Härlig rund smak med mycket bergamott. :heart

Ni som verkar vara belevade inom tevärlden på en betydligt djupare nivå än mig, ni kanske kan peka mig rätt. Jag blev bjuden på bland annat dessa teer av en avlägsen väninna för ett bra tag sedan, och har sedan dess försökt hitta någonstans jag kan köpa dem men gått bet. Har ni något tips om vart man får tag på dessa teer från Friggs? Just Friggs kan jag hitta lite överallt, men aldrig dessa små fyrkantiga lådor.


IMG_1821.JPG
 
Vad är det för smaksättning på den? Funderar på om man kan beställa via hemsidan..Men de skickar kanske inte till Sverige...
Smaken har du redan fått svar på (översättningen är dock: GOD!), men ja, de ska skicka till Sverige. Det ser dock lite dyrt ut att beställa. Fast det är ju å andra sidan billigare än att åka till London och tillbaka. :P Mer information hittar du i alla fall på deras hemsida.
 
Jag har sett båda varianterna på Coop Forum här i Haninge iallafall.

En tetråd! :love:

Här ska läsas när jag kommit hem från jobbet, tillsammans med den nya kärleken. Earl grey delux, som verkligen känns lyxig. Härlig rund smak med mycket bergamott. :heart

Ni som verkar vara belevade inom tevärlden på en betydligt djupare nivå än mig, ni kanske kan peka mig rätt. Jag blev bjuden på bland annat dessa teer av en avlägsen väninna för ett bra tag sedan, och har sedan dess försökt hitta någonstans jag kan köpa dem men gått bet. Har ni något tips om vart man får tag på dessa teer från Friggs? Just Friggs kan jag hitta lite överallt, men aldrig dessa små fyrkantiga lådor.


IMG_1821.JPG
 
Försökte faktiskt göra egen chai latte sent igår kväll! Som revansch. Kokade upp vatten på spisen ihop med chai-kryddor och svart te. Rörde i en tesked råsocker och sen mjölk och värmde på allt, silade upp i glas. Blev dock lite för lite mjölk, och nästa gång ska jag nog värma mjölken för sig så den kan vispas upp och bli skummig. Men hundra ggr bättre än Espresso Houses.

Fast är det te i så är det ju ingen chailatte. ;)
 
Fast är det te i så är det ju ingen chailatte. ;)

Nä det var väl ett försök att göra en GOD variant på den rooibos chai latte jag drack på ES, dvs en med te i, men jag tog svart te istället för rött. Det står nog i inlägget att det var EH's jag försökte trumfa.
 
Jag har sett båda varianterna på Coop Forum här i Haninge iallafall.

Då är det nog här på västkusten de är svåra att få tag på, jag har skickat ut ett par extra ögon i närliggande kommuner och landskap men än så länge inget napp. Jag får besöka lite utvalda butiker vid min kommande Kalmarresa och hoppas på att ha mer tur då.
Tack för tipset!
 
Jag körde den riktiga tekalendern förra året. Fy vilken besvikelse! Alldeles för mycket pengar för lite te...
Den där är ju mer prisvärd men den ser inte så rolig ut. :angel:
Själv kommer jag köra adventskalendern från Kränku i år. Ångrar fortfarande att jag inte köpte den förra året. Har redan smakat flertalet av deras teer redan, men det är ju känslan att varje dag få öppna ett nytt sorts te som gör det :)
De har dessutom lös-te i varje "lucka" istället för påse :up:
 
Själv kommer jag köra adventskalendern från Kränku i år. Ångrar fortfarande att jag inte köpte den förra året. Har redan smakat flertalet av deras teer redan, men det är ju känslan att varje dag få öppna ett nytt sorts te som gör det :)
De har dessutom lös-te i varje "lucka" istället för påse :up:

Teadventskalendern är också löste.
Jag minns inte om jag betalade 300 kr för den med 25% rabatt. Sjukt ovärt. Det får jag mycket te på NK för. :D
 
Jag fick en te-adventskalender från tehuset Java, av en kompis. Och är jättepositivt överraskad! Spännande smaker blandat med mer klassiska, och påsarna känns väldigt exklusiva med fina pyramidpåsar och generöst med te och blom/frukt/whatever-bitar i. Kommer säkert hitta någon ny favorit här att köpa i löste :up:
 
1471372_242612469236935_1698291284_n.jpg


Jag är en Earl Grey-nörd (det kunde ni förstås inte räkna ut själva?!!) Dricker f f a Twinings "The Earl Grey" som jag direktimporterar från deras brittiska webbshop eftersom den varianten tyvärr inte säljs i Sverige ännu. (Den som säljs här finns på deras hemsida också, men kallas där "international edition".) Och dricker detta som påste - det finns dessutom i en "decaff"-variant som är lika god! Perfekt för sena kvällar/nätter!

Jag har tyvärr kronisk magkatarr p g a stora doser smärtstillande under många år och magen tål påste bäst. Fast när jag ska "lyxa till det" och brygga på löste föredrar jag en sort som inte är med på bilden: Johan & Nyströms Earl Grey. Men det ska vara deras variant som säljs på lösvikt, inte den man kan köpa i burk eller refillförpackning för dessa är inte lika goda...!
 
Påste - Lipton, Forest Fruit, Tropical Fruti

Löste: Himlagott (vet ej vilket märke)

Dricker mest svart/rött, har blivit grönt någon gång.
 
Förra året köpte jag en tekalender - på XXL (sportaffären) av alla ställen! :-O Det var en tepåse/dag. Annars gillar jag konceptet jag såg som chokladkalender, där det dessutom fanns "halvdagar" för den som inte kunde vänta ända till nästa dag - en sådan tekalender skulle jag vilja ha! :-)
 
1471372_242612469236935_1698291284_n.jpg


Jag är en Earl Grey-nörd (det kunde ni förstås inte räkna ut själva?!!) Dricker f f a Twinings "The Earl Grey" som jag direktimporterar från deras brittiska webbshop eftersom den varianten tyvärr inte säljs i Sverige ännu. (Den som säljs här finns på deras hemsida också, men kallas där "international edition".) Och dricker detta som påste - det finns dessutom i en "decaff"-variant som är lika god! Perfekt för sena kvällar/nätter!

Jag har tyvärr kronisk magkatarr p g a stora doser smärtstillande under många år och magen tål påste bäst. Fast när jag ska "lyxa till det" och brygga på löste föredrar jag en sort som inte är med på bilden: Johan & Nyströms Earl Grey. Men det ska vara deras variant som säljs på lösvikt, inte den man kan köpa i burk eller refillförpackning för dessa är inte lika goda...!

Oj vad jag blev frestad att köpa den där Earl Greyen, men frakten från England blev ju horribel när man bara ville testa ett par sorter.

Annars ville jag fråga efter just en koffeinfri Earl Grey om någon har testat nån bra sort, jag föreställde mig nåt rött te, men blev intresserad av Twinings nu också. Finns den i vanliga butiker tro? Men jag tar gärna emot fler tips.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp