Ta med vatten hemifrån och gå igenom hela proceduren med att göra te på jobbet. Är allt frid och fröjd då, är det vattnet. Ledningar är ju inte identiska i olika hus.
Ja jag får nog göra så. Mina kollegor är helt övertygade om att jag bara inbillar mig och kommer nog flina en del om jag börjar släpa med mig vatten hemifrån :laugh:
 
Någon som vet var man kan köpa TEALIA Organica Straight Black? Ceylon Te
Den som har en fin kartongförpackning? Kartongfärgad med rosa blommor på.
20 pyramidtepåsar i.
Vi fick en sådan av en som varit i Kina och skulle gärna köpa fler....
 
Slutade dricka te ett bra tag då magen blev arg av svart te och jag blev rysligt illamående av grönt och rött te. Upptäckte nyligen att jag klarar vitt te utan minsta illamående men lokala tehandlaren har bara fyra tråkiga sorter. Nån som har tips på nån rolig, god sort som går att hitta via nätet?
 
Slutade dricka te ett bra tag då magen blev arg av svart te och jag blev rysligt illamående av grönt och rött te. Upptäckte nyligen att jag klarar vitt te utan minsta illamående men lokala tehandlaren har bara fyra tråkiga sorter. Nån som har tips på nån rolig, god sort som går att hitta via nätet?
Funkar örtte? Går ju att göra eget väldigt enkelt med typ myntablad eller citronmeliss. Inte samma sak förstås men väl så drickbart. (Fast om du dricker te med mjölk i... Kan det ju vara mjölken som är boven i dramat. Min mamma fick problem med det där och fick senare inse att hon hade blivit laktosintolerant).
 
Funkar örtte? Går ju att göra eget väldigt enkelt med typ myntablad eller citronmeliss. Inte samma sak förstås men väl så drickbart. (Fast om du dricker te med mjölk i... Kan det ju vara mjölken som är boven i dramat. Min mamma fick problem med det där och fick senare inse att hon hade blivit laktosintolerant).
Ingen mjölk här inte. Det tål inte magen alls trots att det inte ger utslag på laktostest. Pappa gjorde världens bästa myntabladste när jag var liten så det vore ju nåt att försöka återskapa! Bra idé :up:
 
Ingen mjölk här inte. Det tål inte magen alls trots att det inte ger utslag på laktostest. Pappa gjorde världens bästa myntabladste när jag var liten så det vore ju nåt att försöka återskapa! Bra idé :up:
Ett litet sidospår. Min man klarar inte heller av laktos och det syns inte på tester. Tydligen är det ofta man reagerar på laktos om man har IBS.
 
Mysteriet är löst. Med vatten hemifrån så smakade det precis som det skulle:up:
Men då blev jag genast lite nervös för vi flyttar om ett par veckor, tänk om det smakar urk i nya huset?! :nailbiting:
 
Ett av mina favorit teer var på utförsäljning :cry: betyder det att de kommer sluta tillverka det? Eller försvinner det bara ut ur den affären? :crazy: Garants roibos med pomelo smak.
 
Jag behöver er hjälp! :)

Jag ska få hjälp att göra en variant av Sealoes "the coffee guide" om teer istället (googla för bild, kan inte lägga in nån själv via mobilen).
Men hur ska man skriva?
Bäst att välja ut några sorter (vilka? Earl Grey, English breakfast, Green cheesecake, Darjeeling osv? Tips på fler?)
Eller ska man göra en med "Svart", dragtid 3-5 minuter, 100 grader. Grönt te, 2-3 minuter osv?

Tips? :)
 
Hittade ingen nyare tetråd än denna? Om det finns eller om man hellre ska starta en ny får nån påpeka det :D.

Det är höst och jag har börjat leta lite nya teer. Men nuförtiden gillar jag verkligen inte svart. Vill helst ha grönt. Älskar Brunkullans gröna men hittar inget annat som är lika bra. Vill helst kunna variera för att inte tröttna. De jag testat är lite billigare än Brunkullans (yogi, pukka t.ex.) så kanske bör testa nåt av, förhoppningsvis, högre kvalité? Men surt om det också bara blir stående.

Vad dricker ni nu?
 
Kom på, har sett nyare trådar om te men då med nån specifik fråga. Den här kändes mer som en allmän tetråd. Känner tydligen att jag måste försvara mitt val att väcka tråden 😅.
 
Jag dricker nästan bara Rooibos nuförtiden. Och örteer. Jag hittade ett supergott te förra året (rooibos maple walnut) men sen dess har jag inte kunnat få tag på det :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp