Oj vad jag blev frestad att köpa den där Earl Greyen, men frakten från England blev ju horribel när man bara ville testa ett par sorter.

Annars ville jag fråga efter just en koffeinfri Earl Grey om någon har testat nån bra sort, jag föreställde mig nåt rött te, men blev intresserad av Twinings nu också. Finns den i vanliga butiker tro? Men jag tar gärna emot fler tips.

Jag har brukat köpa 300 påsar i taget - då blir priset inkl frakt ungefär 1 kr/tepåse. Här om dagen beställde jag dessa 300 st i "julburkar" i plåt som de rear ut, så själva tepåsarna kostar bara ungefär hälften jämfört med ord pris för tepåsar i pappkartong! Det var dock bara vanligt, inte decaff.

De har GRYMT snabb leverans också! Jag har aldrig varit med om att det dröjt mer än två dygn innan leverans, medan det ju brukar ta en vecka att få leverans inom Sverige!
 
Jag har brukat köpa 300 påsar i taget - då blir priset inkl frakt ungefär 1 kr/tepåse. Här om dagen beställde jag dessa 300 st i "julburkar" i plåt som de rear ut, så själva tepåsarna kostar bara ungefär hälften jämfört med ord pris för tepåsar i pappkartong! Det var dock bara vanligt, inte decaff.

De har GRYMT snabb leverans också! Jag har aldrig varit med om att det dröjt mer än två dygn innan leverans, medan det ju brukar ta en vecka att få leverans inom Sverige!

Det var ett bra och konkret tips, det är deras vanliga Earl Grey jag blev mest sugen på att testa också. Jag måste höra om mina stortedrickande syrror skulle vara intresserade av en gemensam beställning. Annars kanske jag får nöja mig med tipset på den andra sorten du nämnde. :)
 
Det var ett bra och konkret tips, det är deras vanliga Earl Grey jag blev mest sugen på att testa också. Jag måste höra om mina stortedrickande syrror skulle vara intresserade av en gemensam beställning. Annars kanske jag får nöja mig med tipset på den andra sorten du nämnde. :)

Se bara till att du beställer The Earl Grey (alltså i lila-svart förpackning) och inte den gula "international edition" som säljs här i Sverige!
 
Se bara till att du beställer The Earl Grey (alltså i lila-svart förpackning) och inte den gula "international edition" som säljs här i Sverige!

Ja absolut, det var jättebra att du skrev det för övrigt, för för mig är förstås det vanliga Twinings den gula burken! Så det var helt nytt för mig. :up:
 
Ja absolut, det var jättebra att du skrev det för övrigt, för för mig är förstås det vanliga Twinings den gula burken! Så det var helt nytt för mig. :up:

Ja, det vore ju trist att råka beställa det som bara är näst godast - och som dessutom lika gärna kan köpas här i Sverige!
 
Det var "unboxing" här igår! Eftersom jag förstod att maken skulle vilja ge mig denna lyxiga telåda till alla hjärtans dag "hjälpte" jag honom att beställa den (och öppnade dessutom paketet lite i förväg)!!! ;):D

12729366_571836042981241_2842548589030893928_n.jpg


12743508_571836052981240_4673947741814641026_n.jpg


12742013_571836066314572_6112553790086930028_n.jpg


Ursäkta stora bilder... jag vet inte hur man styr storleken... :o
 
En vän var nyss i England och jag beställde lite The Earl Grey och Tetley av vännen att köpa åt mig där.
Hämtade dem nyss och det visade sig att vännen slagit till på stora förpackningar på 100 respektive 250 påsar. :love:
 
Jag har ett problem, när jag gör te på jobbet så smakar det verkligen urk :yuck:

Vattnet är detsamma som hemma(stadsvatten) och smakar inte konstigt när man dricker det. Kaffet på jobbet smakar inte dåligt. Jag har samma te som hemma och har till och med tagit med sil och mugg hemifrån för att det ska kännas lika :rofl:

Några idéer?
 
Jag har ett problem, när jag gör te på jobbet så smakar det verkligen urk :yuck:

Vattnet är detsamma som hemma(stadsvatten) och smakar inte konstigt när man dricker det. Kaffet på jobbet smakar inte dåligt. Jag har samma te som hemma och har till och med tagit med sil och mugg hemifrån för att det ska kännas lika :rofl:

Några idéer?

Vattenkokaren är igenkalkad/gammal?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp