Just nu har jag två påsar kvar av Twinings's Lemon Tea och Coop's English Breakfast samt 1hg Kränku's Kärlekste och 1hg Kränku's Earl Grey Cream. Ska dock försöka svänga förbi och köpa ett rött te hos Kränku jag drack hemma hos en kursare igår. Hur gott som helst, både varmt och kallt! Jag som inte ens brukar gilla rött te o_O
 
Någon som varit förbi NK på senaste tiden och sett om de har något nytt och spännande te? :)
Jag köper nästan bara te från NK och nu börjar lagret här hemma att sina och ingen Stockholms resa inplanerad förrän om två månader. :nailbiting:

Någon som testat Arvid Nordquists teér?
 
Jag ska dit nästa vecka, kan spana :)

Såg du nått roligt? :)
Jag försöker få tag på en lista över deras sortiment så man kan lista ut vilka teér man vill dofta på när man är där, risken finns ju annars att man fastnar där nån timme. ;)
 
Jag försöker få tag på en lista över deras sortiment så man kan lista ut vilka teér man vill dofta på när man är där, risken finns ju annars att man fastnar där nån timme. ;)

Åh, jag fick en länk till en webshop som säljer samma sortiment som de gör på NK! :love:
 
Jag hann inte gå in! Fick tyvärr prioritera bort NK :( @Sorbe

Någon som vet en vettig butik med bara/mycket ekologiska teer på lösvikt? Webb eller i Malmötrakten!
 
Jag försökte köpa te i matbutiken. Gick ju inte så bra. Fanns en jäkla massa Yogi Tea som ju låter som att det ska vara te men det innehåll ungefär allt man kan tänka sig förutom te :confused:. Hade fått uppfattningen att det höll hyfsad kvalité och så är det inte ens te, helt obegripligt :down: Övrigt var billigt skräp och obegripliga smaksättningar. Jag vill ha TE av god kvalité. :meh:
 
Jag försökte köpa te i matbutiken. Gick ju inte så bra. Fanns en jäkla massa Yogi Tea som ju låter som att det ska vara te men det innehåll ungefär allt man kan tänka sig förutom te :confused:. Hade fått uppfattningen att det höll hyfsad kvalité och så är det inte ens te, helt obegripligt :down: Övrigt var billigt skräp och obegripliga smaksättningar. Jag vill ha TE av god kvalité. :meh:

Har aldrig varit särskilt förtjust i Yogi-te, tycker alla smakar likadant. Dvs kryddigt men "smuligt" liksom.

Igår drack jag Rooibos chai latte på Espresso House. Det var det vidrigaste jag varit med om! :yuck: Det var ett pulver som löstes upp i mjölk och vatten, inget riktigt te. Knallorange dryck, såg ut som något Halloween. Hade det inte varit för att min kompis gillade den så hade jag lämnat tillbaks den och klagat. Vet inte vad jag förväntade mig riktigt av en "chai latte" på en kedja som EH men inte detta... :cry:

Ska trösta mig ikväll med riktigt fin-te som mina föräldrar tog hem från Japan :love:
 
Har aldrig varit särskilt förtjust i Yogi-te, tycker alla smakar likadant. Dvs kryddigt men "smuligt" liksom.

Igår drack jag Rooibos chai latte på Espresso House. Det var det vidrigaste jag varit med om! :yuck: Det var ett pulver som löstes upp i mjölk och vatten, inget riktigt te. Knallorange dryck, såg ut som något Halloween. Hade det inte varit för att min kompis gillade den så hade jag lämnat tillbaks den och klagat. Vet inte vad jag förväntade mig riktigt av en "chai latte" på en kedja som EH men inte detta... :cry:

Ska trösta mig ikväll med riktigt fin-te som mina föräldrar tog hem från Japan :love:

Haha! Chailatte är inte chai te öht! :D
Chai betyder väl te på ryska om jag inte minns fel? Latte är ju kaffe med mycket mjölk och det ska väl vara någon form av kombination av det. Chailatte är antingen pulver eller syrup och aldrig det te som vi är vana vid. ;)
 
NK ska ju få in nya burkar nu! Tre olika varianter i svart och vitt. Någon som har vägarna förbi och kan fota?! :D
 
Haha! Chailatte är inte chai te öht! :D
Chai betyder väl te på ryska om jag inte minns fel? Latte är ju kaffe med mycket mjölk och det ska väl vara någon form av kombination av det. Chailatte är antingen pulver eller syrup och aldrig det te som vi är vana vid. ;)

Ja det var en jobbig läxa att lära sig :cry:
Jag trodde att chai latte var helt enkelt chaikryddor som värmdes med skummad mjölk eller nått. Chai Latte Rooibos låter ännu mer som te än pulver/syrup.. Kommer drömma mardrömmar om detta :yuck:
 
Ja det var en jobbig läxa att lära sig :cry:
Jag trodde att chai latte var helt enkelt chaikryddor som värmdes med skummad mjölk eller nått. Chai Latte Rooibos låter ännu mer som te än pulver/syrup.. Kommer drömma mardrömmar om detta :yuck:

Ja att det heter Rooibos förstår jag kan förvirra!
Testa EHs vanliga chailatte och tänk inte på att det ska vara te öht utan en söt typ kaneldryck så kommer du nog ändra åsikten! :)
 
Har en yngre bekant som inte dricker kaffe, men med bestämdhet hävdar att chailatte på EH är kaffe. Det är inte kaffe, det är inte te. Det är bara socker, mjölk och syntetiska smakämnen om jag inte tar fel....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp