Russian Earl Grey har jag druckit på lösvikt från typ Ica, det var helt ok, ska leta efter det i tebutik :)
Synd på Olof Viktors! Ska kolla in dem också, flera av mina lokalbutiker har deras produkter.
 
Hittade kanelte, äntligen! Lösvikt, i butik. Köpte i ren glädjeyra ett provhekto ingefärste, och ett kvartskilo nymalet mellanrostat kaffe.

OCH - det viktigaste - ett bra Earl Grey från Kusmi. Anastasia. Mycket gott.
 
Jag upptäckte en ganska välsorterad tebutik 50 meter från min port :o Så nu har jag botaniserat svarta teer, vilka var helt slut i mitt skåp!

Det blev:
n1criq.jpg


Russian Earl Grey
Earl Grey Darjeeling
Svart vaniljte (luktade gudomligt, smakade inte så mycket vanilj tyvärr)
Svart te med persika, grädde och vanilj (ville ha ett "efterrättste" att ha på jobbet på eftermiddagarna :D)

Redo för hösten!
 
Persika, grädde och vanilj lät väldigt gott :d

Jag har två favorit teer och det är NKs svarta fläder och jordgubb samt NKs green cheesecake. Sen är det alldeles för många olika teer jag har här hemma :o
 
Åh, jag är en sån tönt :o jag är så förtjust i Brunkullans att jag har både det svarta och röda och dricker bara dem just nu. Svarta är det riktiga för mig, men jag kan inte dricka svart eller grönt te efter klockan fem typ, då somnar jag inte på kvällen.

Fast jag brukar dricka annat mellan varven ändå, Yogi Tea Cinnamon är en stor favorit på vintern, det är som att dricka pepprig pepparkaka. :d
 
Åh vilken bra tråd :love:
Ska lägga upp bild imorgon på mina favvisar och två nya teer jag fått i present :) ..så tråkigt att man inte kan lägga upp bilderna direkt här ju
 
Själv börjar jag få kris på te, igen, och måste beställa hem. Eftersom att jag just nu är insnöad på grönt tetycker jag att de flesta nätbutiker har dåligt utbud. Vart beställer ni ert te ifrån?
 
Själv börjar jag få kris på te, igen, och måste beställa hem. Eftersom att jag just nu är insnöad på grönt tetycker jag att de flesta nätbutiker har dåligt utbud. Vart beställer ni ert te ifrån?

Tefrossa (har inte beställt därifrån ännu, men jag brukar gå in på sidan och dregla ibland ;) ) verkar ha rätt många gröna tesorter, tycker jag?
 
Jag har beställt jättemånga gånger från Tefrossa :up: Men oftast går jag till den lokala tebutiken eller så köper jag på mig en anings för mycket i Sthlm :angel:
 
Jag har under sommaren helt snöat in på att dricka te på färsk grönmynta. Nu när hösten kommer och jag snart inte kan skörda mer (och det finns inte tillräckligt för att torka) får jag lite panik och inser att det inte finns grönmyntate i våra vanliga mataffärer - har någon här koll på var man kan köpa?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp