Sv: Tetråden

Grönt te blir bara beskt när man brygger det fel! Det ska bryggas på 70-80 g, och jag brygger inte mitt länge alls, mellan 30 sek till 1,5 minut. Annars kommer garvsyran som ett brev på posten, och då går det inte att dricka.

Själv har jag precis gjort en ny tebeställning då iprincip alla mina teer här hemma är slut! Har några svarta kvar, men dom dricker jag knappt av. Så det blev en nätt liten beställning på 15 nya tesorter som snart dimper ner i lådan enligt sms aviseringen.
 
Sv: Tetråden

Grönt te blir bara beskt när man brygger det fel! Det ska bryggas på 70-80 g, och jag brygger inte mitt länge alls, mellan 30 sek till 1,5 minut. Annars kommer garvsyran som ett brev på posten, och då går det inte att dricka.

Jo, jag har förstått att grönt te är lite känsligt... ;) En till fördel med rooibos då. Det KAN man inte låta dra för länge. Det finns ju ingen garvsyra alls, så det kan aldrig bli beskt :)!
 
Sv: Tetråden

Grönt te blir bara beskt när man brygger det fel! Det ska bryggas på 70-80 g, och jag brygger inte mitt länge alls, mellan 30 sek till 1,5 minut. Annars kommer garvsyran som ett brev på posten, och då går det inte att dricka.

Gram? ;)

°C
 
Sv: Tetråden

Rooibos och rött te är ju samma sak.

Fördelen är ju också att det är koffeinfritt och att man kan dricka det när som helst på dygnet.

Aha, okej, då fattar jag, jamen då är det ju bra att jag är konsekvent med vad jag inte gillar iaf. :p

Fast det är synd jag inte gillar dem då, har fått dra in på mitt kaffedrickande drastiskt för jag inte kan sova, så får väl börja dricka mer té nu istället och koffeinfritt hade ju vart bra.

Lät mysigt med te-provning!

Nu har jag gjort en deal med en kompis att vi ska rensa te-skåpen och byta teer med varann av dem man har hemma men inte dricker av själv. Så går de inte till spillo och man får lite ny inspiration. :) Så ska jag handla också, ska iväg till Danmark och Tyskland i helgen, ska kolla vad mataffärerna där har att erbjuda + handla de sorter jag redan vet att jag gillar här hemma. =)

//r
 
Sv: Tetråden

Nytt ekologiskt te från Pukka; Relax. Supergott! Älskar den där lakritsroten som ger sötma. Inte samma grad av avslappning som efter Friggs Kvällste, men ändå gott och behagligt.
pukka-relax-tea.jpg
 
Sv: Tetråden

Hoppas du inte tolkade "nytt" som i nytt på marknaden, jag menade att det var en nyhet för mig. :o Men gott, väl värt ett försök! Hitta en affär i stan med endast ekologisk mat/produkter och där fanns fler märken jag aldrig sett förut så det blir nog att testa sig igenom sortimentet. :)
 
Sv: Tetråden

Nejdå, jag såg något jag själv inte känner till - ännu. Jag är ju egentligen kaffedrickare, men tycker det är kass med kaffe sent på kvällen. Då får det gärna vara något som är nedharvande. Och hälsosammare än... tja, lemonad t ex :D

Lakrits & Kanel var det!
 
Senast ändrad:
Sv: Tetråden

Åh, lakrits och kanel lät som en vinnande blandning! Är det gott? =)

-----------
Jag köpte ett vanilj-te på Rossmann i Tyskland nu i helgen, ett löste, det var gott =).

//r
 
Sv: Tetråden

Jag tycker det är jättegott, men just nu kör jag mer på botox-teerna när jag väl dricker te. Tveksam till effekten, men smakar gott.
 
Sv: Tetråden

Hihi. :D Det var ju roligt i alla fall!

För övrigt, ingen vidare avslappningseffekt på Pukkas Relax. Men gott!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp