Sv: Tetråden

*kl*
Sedan jag smakade Kanelte (tror det är Friggs som säljer, i påse) dricker jag knappt något annat. Löööv it :love:
 
Sv: Tetråden

Jag vet inte, men finns inte lapsang .... hur det då stavas, i koffeinfritt kanske? Där är det då rökigt iaf ;)
 
Sv: Tetråden

Jo, Lapsang är ju rökigt. Men det verkar tyvärr inte finnas i någon koffeinfri variant… i alla fall har inte någon av de tebutiker jag kollat med känt till någon sådan.

Har även försökt leta gröna teer med rökt smak (eftersom det är mindre koffein i grönt te) men tyvärr utan framgång…


mail

Är det någon som möjligen vet var man kan köpa muggen till höger på bilden? Tycker den är SÅ läcker!!!
 
Sv: Tetråden

Kl

Köpte tranbärste på julmarknaden i helgen. Galet gott!
Har eg köpstopp på te, har alldeles för många sorter!
 
Sv: Tetråden

kl
Fick hem en hel plastkasse med nytt te igår! Alla är från Chinatown (syrran bor i London), så de är lite annorlunda. Vissa har jag inte ens någon aning om vad de är, eftersom allt står på kinesiska. Men bl.a. Ginseng, Jasmin, Ho Yan Hor.

Jag tror den senaste kommer att bli en storfavorit. Måste fixa fram mer! Doftar tigerbalsam/chiliplåster:love:
 
Sv: Tetråden

Såg att några hade letat efter mullbärste och råkade hitta det på tehuset java som också finns på nätet. Svart löste. Om det är av intresse för någon :)
 
Sv: Tetråden

Fick just hem det godaste te jag nånsin druckit, vad jag kan minnas. Så rejäl smak och nästan lite syrligt, samtidigt som det finns sötma. MUMS! Plus för den fina rosaröda färgen vattnet får samt den finfina burken (som är försluten med sånt där aluminiumlock man drar av, som på kattmatsburkar). LØV organic äpple/kanel:

23914_973cb8921d6f347512878087b3965e45.jpg
 
Sv: Tetråden

Nu närmar det sig ett Stockholms besök igen, funderar på vad jag ska köpa för te den här gången från NK.
Green cheesecake har vi hur mycket som helst av, äppelpaj likaså. NKs chaite är precis likadant som det Kahls säljer till lite mindre pris.

Lussete och svarta julteét har jag kvar sen förra året, smakar massor så inget fel på det.
Green goji havtorn är inget för oss riktigt, går att dricka men inget man dras till när man står där och väljer te...

Någon som testat något från dem som ni kan rekommendera?
 
Sv: Tetråden

KL

Fick två teer från "Bönor och Blad" igår. Saffran och chili samt rött julte. Ska bli spännande att smaka dessa :) ! Och, oj, så fint inslaget det var! Knappt jag ville bryta förpackningen, för det såg nästan ut som värsta julprydnaden...:D
 
Sv: Tetråden

kl

Provar Rosella. Passar perfekt såhär i mörka kalla skitvintern. Som varm röd saft:love:
images


Dessutom väldigt nyttigt!
 
Sv: Tetråden

Googla. Jag beställer allt te på nätet. Ja, en del får jag av systern i London.

Drack lite Ho Yan Hor igår. Helt sjukt bra och min stora favorit, massor av hälsosamma örter.
 
Sv: Tetråden

*KL*

Avnjuter just en kopp Twinings The Earl Grey och tänkte passa på att berätta en lite rolig "tehistoria" ur verkligheten!

Eftersom The Earl Grey tyvärr inte säljs i Sverige (ännu) köper jag det från Twinings brittiska onlinebutik. Därifrån köpte jag vid ett tillfälle också en variant som heter Earl Grey Blossom. Tog sedan med mig ett smakprov på detta när jag tidigare i höst åkte ner till Al Ain i Förenade Arabemiraten för att hälsa på min bästa kompis som flyttat dit. När kompisen i sin tur bjöd en kollega från Sydafrika på detta blev kollegan eld och lågor. "VAR hade hon fått tag i detta fantastiskt goda te?!" Jo, det hade hennes kompis beställt hem till Luleå från Storbritannien och sedan tagit med sig till Förenade Arabemiraten, där nu en Sydafrikan gick totalt i spinn! :D
 
Sv: Tetråden

Var på NK igår, köpte två hekto Äppelpaj, sen blev det NKs Earl Grey De Luxe och Kashmiri. :) Å en burk! :D

nkte_52b6edd8e087c3496d8bef64.jpg
 
Sv: Tetråden

KL mig själv.

Vi tyckte om båda teerna, men det röda julteet var absolut vår favorit. Riktigt, riktigt gott och rekommenderas varmt :)! Det var en hel del "glögg-feeling" över det, men ändå inte... Svårt att förklara! Mycket gott med lite mjölk i, var det i alla fall :d.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp