Sv: Tetråden

Kl

Kom hem från huvudstaden idag med obligatoriskt besök på NK. Hem följde NK's Earl Grey de luxe som jag fick provpåse på i somras och ett nytt för mig Jordgubb-fläder, väldigt gott och somrigt :)
 
Sv: Tetråden

Här har jag inköpsförbud på teer och dricker och tragglar alla gamla, både goda och lite mindre i min smak vissa gånger. Meeen, så skönt när man kan fylla på med nytt!

Morsan min motarbetar mig dock och kommer med teer stup i kvarten som hon köper åt mig, jag vill ju också köpa te :mad: :angel:
 
Sv: Tetråden

Jag har aldrig inköpsförbud eftersom jag tröttnar för snabbt på smakerna ;) tidvis har jag löjligt mycket te hemma av tidigare nämnt skäl och jag älskar prova nya smaker. Har det legat för länge orört i lådan slänger jag faktiskt det :o tar bara onödig plats i lådan.
 
Sv: Tetråden

Håller med om Løv. Jag har precis gjort slut på den ljusgröna burken (grönt te med anis) och har kvar den blå burken (rooibos med äpple).
 
Sv: Tetråden

Köpte tre sorters te på Vadstenas julmarknad, alla tre hade tyvärr rätt svag smak. Det var Chai (borde varit med kryddigt), lakrits (Yogi tea lakritste är mycket godare) och nån slags karamell. Den smakade allra minst. Trist!
Fick ett rött te (rooibos) i julklapp med hela blommor och örter som var supergott! Och sist men inte minst har jag ett otestat chaite vid namn Yogi från Bröderna Nilssons i Kungsbacka. Hoppas det är kryddigt som jag vill ha det. :d
 
Sv: Tetråden

Jag har i jul haft dille på Adventste från The Spice Tree. Tog slut idag och nu har jag panik...

Även Kvaede-te (danska för Kvitten) från Chablon (köpt i Kph, men sett det på inredningsbutik i Lund) går åt litervis.
 
Sv: Tetråden

*KL*

Fick ett gäng "provsmakningspåsar" på Kusmi-teer i julklapp. Som så många andra tycker jag att deras burkar är SÅ SNYGGA! Men ännu har jag inte hittat någon favorit bland de sorter jag smakat - flera har t o m varit rena besvikelser… Men jag har inte gett upp hoppet ännu! Har dels inte smakat alla varianterna jag fick i julklapp ännu och dessutom såg jag på en hemsida att de har en "Smoky Earl Grey" som låter oerhört lovande! (Är total Earl Grey-addict och det enda te jag hittills hittat som i viss mån kan konkurrera är ett rökt vid namn Sir Williams.) Hoppas få tillfälle att prova "smoky" och är det så gott som jag hoppas ska jag investera i en STOR, snygg burk med detta te! :D
 
Sv: Tetråden

Åh nice! Vilka sorter fick du? Du måste rapportera om det är någon som är god! Jag hade precis tänkt skriva ett inlägg och fråga ifall vad folk har för åsikt om Kusmi-teerna! :)
 
Sv: Tetråden

Prince Vladimir är min favorit bland Kusmiteerna. Chai kommer jag inte alls överens med, på tok för mycket nejlika för min smak. Kanske bättre med mjölk och honung, men jag vill gärna dricka naturell.

St Petersburg är också drickbart i min mun. Just nu är jag rätt nyfiken på Russian Morning, men på tok för snål för att prova :D
 
Senast ändrad:
Sv: Tetråden

KL

Jag gillar chaite/kryddiga teer med drag i, men det är väldigt få som har det. Igår slängde jag i två-tre korn kryddpeppar i mitt Yogite, som inte innehåller te alls utan bara kryddor av olika slag. Och mums vad gott det blev! Riktigt kryddigt nästan så det brände i halsen. Har testat med annan peppar förut men det har inte blivit lika bra. Stort tips! Och nu är mitt mesiga chaite från i julas räddat. :D
 
Sv: Tetråden

KL

Jag gillar chaite/kryddiga teer med drag i, men det är väldigt få som har det. Igår slängde jag i två-tre korn kryddpeppar i mitt Yogite, som inte innehåller te alls utan bara kryddor av olika slag. Och mums vad gott det blev! Riktigt kryddigt nästan så det brände i halsen. Har testat med annan peppar förut men det har inte blivit lika bra. Stort tips! Och nu är mitt mesiga chaite från i julas räddat. :D

Jag har ett te från Indiska med peppar i som är rätt starkt! Jag tror det heter Yogi. Finns i brun papperspåse
 
Sv: Tetråden

Prince Wladimir, Chocolat-Espices, Violette, Caramel samt Strawberry green var de sorter jag fick. Har dock inte hunnit provsmaka alla tillräckligt grundligt för att komma med en recension, utan jag får återkomma med den saken!

(Favorit av dem jag smakat tidigare är Anastasia. Däremot var jag inte särskilt imponerad över deras Earl Grey…)
 
Sv: Tetråden

kl

Puttar upp denna tråden då jag blev så sugen på att köpa nytt te! Kul att läsa här och hade vart kul med ännu mer ny inspiration också :).

Jag dricker mycket te, är dock ingen "fin-drickare" utan jag gillar t ex de flesta jag smakat av Liptons påstéer. Jag tar gärna emot te-tips, helst gott budget-te.

Jag gillar: Vanilj, kokos (en lite större kartong från Lipton), lakrits-mint (Mintgrön kartong från Yogi-té tror jag det är det heter, mums!), English Breakfast, Forest Fruit, Svart vinbär, Blåbär, Jordgubb, citron i perioder...

Jag gillar inte: Rooibos, har fått för mig sånt vad det nu är är äckligt^^, rött te, samma där, chai - borde gilla, men dem jag smakat har haft alldeles för lite smak, lime och pepparmint och apelsin och mandarin och sånt, vill inte ha "fräscha" teér utan mera lite "tyngre" smaker eller hur man ska säga... inte caramel eller summerfruit och vad det heter heller... Inte för söta téer, t ex sånadär som brukar finnas till jul och så i lösté med massa krusiduller, alldeles för söta.

Tips? :) Eller bara fortsätt skriva i tråden vad ni dricker/köper för te, kul att läsa :).

//r
 
Sv: Tetråden

Rooibos och rött te är ju samma sak. Jag har smakat några olika rooibos-teer och tycker att de är goda. Sist ett julte och ett citronte. Däremot gillar jag inte rooibos som inte är smaksatt med något. Fördelen är ju också att det är koffeinfritt och att man kan dricka det när som helst på dygnet.

Var nyligen iväg på teprovning/afternoon tea och fick då prova på några olika röda, gröna och svarta teer. Dock lät jag bli det gröna, för jag har alltid tyckt att de är lite beska. Vi fick bl.a. prova rött, grönt och svart citronte, ett te som hette Darjeling First Flush, ett chai-te och några till. Till teerna serverades goda små mackor, scones med tillbehör samt småkakor. Mums :d!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bukefalos bokbingo juni-oktober 2024
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp