Sv: Tetråden

Okej! Ska ta och hålla utkik efter det, tror jag...

------

Smakat ett av teerna min kompis skickade till mig, Liptons persiko- och mangote i pyramidpåse, tyckte det var jättegott, faktiskt! Lite speciell smak och inte så "fräsch-sött" liksom eller vad man ska säga... är väl mangons förtjänst, men persika kan va antingen blörk eller jättegott tycker jag, konstigt...

//r
 
Sv: Tetråden

Inte för att jag har läst hela tråden (så tipset kanske finns redan) men här kommer mitt bästa te-tips!

Använd vattnet som det kokats ägg i! Väl värt att prova om ni aldrig kommit på tanken. Vad jag har märkt spelar det ingen roll vilket te - allt te blir godare med äggvatten =)
 
Sv: Tetråden

*knapplån*

Väldigt OT, men det handlar ju om te. :D

Jag ska ju börja föda upp katter om något år och kattungarna ska ju döpas och många uppfödare väljer olika sätt att döpa dem, en katt jag har kommer från en kull som är döpt efter flyttfåglar, en annan efter stora kända musiker...
Jag tänkte mig olika namn som associerar med te vore lite skoj, så hjälp mig komma på lite bra namn nu! :)
Earl Grey
Lipton
Kashimir (ett gott te från NK).
Fyll gärna på listan och gärna vad det är för sorts te om det inte är uppenbart! :)
 
Sv: Tetråden

Vilken underbar idé :)

Här är några förslag från mig
Lapsang souchong
Darjeeling
Masala Chai
Rooibos
Longjing
Gunpowder
Junshan yinzhen
Dianhong
Assam
Lushan yunwu
Nilgiri
Qihong
 
Sv: Tetråden

På tal om det dricker jag nu ett av mina nya favoriter från Lupicia, Sakurambo Vert. Grönt te med bl.a rosépeppar och rosmarin, enligt beskrivningen med "cherry flavour", men jag tycker smaken mest påminner om persika. :p Fräscht, i vilket fall, och väldigt gott.
 
Sv: Tetråden

Du drack ju det när du var här... Väl? Det från gröna burken i skåpet, med röda prickar i? Eller var det slut då, kanske?
 
Sv: Tetråden

Jag tror inte det? Just det med att det skulle vara körsbärssmak minns jag ej, men å andra sidan drack vi rätt mycket te också... :D
 
Sv: Tetråden

Vilken rolig idé!

Jag gillar Darjeeling och Masala Chai, söta som kattnamn!

---------

Jag har fått te av pv :) Välkommen påfyllning i teburken, fick kamomillte, pepparmints-te, lime-te (aldrig smakat, ska bli spännande) några påsar citronte och så någon mer som jag glömt. :)


//r
 
Jag köpte tre teér på NK i helgen. Earl Grey De Luxe och Masala Chai är standard här hemma och sen fastnade vi för deras nyhet "Blå sommar" så den fick hänga med. Den påminner lite om Himlagott från Kobbs.
Fick med en teburk gratis också. :D

10311260_1448061345431908_1347420362_n.jpg
 
Men herregud. Jag tänkte på den här tråden för fem minuter sen! :rofl:
Drack nyss NK's svarta chai, tänkte precis göra en till kopp. :)
 
Sommarsaga i koppen just nu. Det är verkligen att häda att slänga ner tebladen i ett rostfritt halvlitersmått, på med vatten och sila av ner i koppen.

Men det är så jag gör :D
 
Jag börjar få slut på mitt helgfrukost-te. Efterlyser era favoriter bland Earl Grey! Det får gärna vara en lyxigare sort med mycket smak och bergamott, konsumerar inga stora mängder av det så ös på bara!
 
Kom på att jag varit på NK två gånger sen jag skrev här sist. :D
Köper typ aldrig te på något annat ställe nu, möjligtvis en och annan förpackning pyramidte på ICA.

10483579_255316801336085_740952782_n.jpg


Lady Grey Cream, Organic Irish Breakfast (gillar man English Breakfast så är denna underbar!) och NK Blandning (sjuuukt underbar, ett supertrevlig te att alltid ha hemma, de flesta gillar det mycket!)
Nu har jag till och med handlat mer än 2 kg te hos NK så jag fick 2 hg gratis igår. :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp