Sv: Tetråden

"kl"

Var i Göteborg i förra veckan och köpte på mig ett te, kopparmärra, jättegott. Men jag har glömt bort vad expediten sa att det skulle smaka. Har försökt googla men jag lyckas inte få fram det.
Det luktar choklad? Är det någon här som vet?
 
Sv: Tetråden

*knapplån*

Var i Stockholm i onsdags och besökte såklart tehörnan. :D

tenk_519de6edddf2b36b3c6d0052.jpg
 
Sv: Tetråden

Håller på och tömmer teskåpet här hemma. Hela köket ska göras om och efter det ska jag försöka att inte ha så himla mycket te.
Himlagott har en given plats, likaså Kiss me Kate, NK's äppelpaj och green cheesecake.
Påste dricks mest av sambon, där är det Twinings Earl Grey och English breakfast, Liptons Indian Chai och Green chai citrus som är standard.

Är det något te jag inte får missa nu?
 
Sv: Tetråden

Åh, varför har jag inte hittat hit tidigare?!
Att dricka te är någonting jag är riktigt bra på :p och jag brukar ligga på rund 20-30 olika sorter här hemma :o men nu har jag varit tvungen att rensa lite i lagret..
Ett te jag inte kan klara mig utan är helt klart det klassiska PG-teet. Pyramidpåse som man bara slänger ned i muggen utan att behöva öppna någon pappersförpackning, bra för lata morgnar och sena kvällar!

Annars funkar alla sorters earl gray (breakfast, afternoon, evening), ett lös-te som kallas "Lord of the rings", brittsommarblandning... More is more liksom. Dricker helst svart te men rött kan funka ibland, och Liptons vita te smakade helt okej. Har dock lite svårt för grönt te om det inte är mint.

Fuskar dock och har både mjölk och socker eller honung. Grönt mint-te med pepparmintshonung gör under för en förkylning!

Rant over... ^^
 
Sv: Tetråden

Jag har sett att Lipton har kommit med ett nytt grönt pyramidte som heter Cupcake, vill testa men hittar den ingenstans!

Igår var jag supersnabbt inne på NK och köpte med mig en hel påse med NK's Green Cheesecake och fick en burk på köpet! :D

bac58bce254811e39ac422000ab69bcc_7.jpg
 
Sv: Tetråden

*kl*

Är helt insnöad på Rooibos Glamour just nu (Bönor och Blad).
"En touch av lyx med jordgubb, champagne och grädde."

Lite speciell lukt, men smaken är :d:love:.
 
Sv: Tetråden

"kl"

Var idag på en tre timmar lång föreläsning om te. Det var Daniela Rosvall som höll den. Hon var riktigt rolig att lyssna på och det var ett intressant ämne :)

Det bjöds också på förtäring i pausen, lite after-noon-tea med hembakat bröd, te, marmelad och lite annat smått och gott.

Det var också försäljning av te så jag fyllde på med två sorter, Mrs Grey: ett svart te med smak av bergamott och citronarom och Blommans egna Tibrote: svart med rosor, solros, ringblomma, blå malva och blåklint med smak av rabarber-grädd-björnbär och vaniljarom. Låter gott :)

Även ett lotteri fanns där jag lyckades kamma hem högvinsten. Den bestod av en godispåse med en ljudbok (redan läst), fin choklad, tekula och Höstglöd: svart och safflor med smak av röda vinbär och gräddarom.

Blir nog att hälla upp lite i burkar och sedan frysa in resten :)
 
Senast ändrad:
Sv: Tetråden

Vad är det för grönt te med mint du dricker? :) Var min favorit för ett par år sen men hittar det inte i affärerna längre. Nu har jag dock upptäckt Friggs nypon, så gott!
 
Sv: Tetråden

Nu var det inte mig du frågade, men vill man ha ett grönt te ned mint rekommenderar jag gunpowder mint. Riktigt gott! En av dom där klassikerna som alltid finns i skafferiet.
 
Sv: Tetråden

Knapp
Long time, no see...men nu har jag återupptagit mitt tedrickande och fyllt på förrådet:
Grönt:
Kiss me Kate
Miss Saigon

Rött:
Lava
Earl Grey/lime

Svart:
Citron/Lakrits

Dessutom har jag inlett "operation gissa smaken" sedan jag hällde över en massa te i burkar, men glömde att märka dem! :mad:
Och så har jag hittat en massa fantastiska muggar/koppar jag vill ha, förutom dessa som jag redan köpt:
1382171_573949892671150_294817877_n.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp