Sv: Tetråden

Drack ett te jag fick igår som var så gott! Kul när man blir överraskad. Oriental nights (el ev eavnings) hette det :)
 
Sv: Tetråden

Knappen

Någon som testat att göra eget the av tex mynta eller citronmeliss? Hur länge låter ni örterna dra?
 
Sv: Tetråden

Jag har gjort av citronmeliss ett par gånger. Låter det ligga i typ en kvart, eller tills jag tycker det är lagom att dricka. Brukar bli en ganska mild smak.
 
Sv: Tetråden

KL

Jag dricker löste och mina farvoritteer är Victoria, Ear Grey och Ahmonds hemligheter, vilka är svarta teer. Har hittat ett grönt te som jag gillar också och det är Japan lime. Jag shoppar te i speciealbutik då jag tycker att teerna i vanliga Ica och Coop inte håller måttet...

Jag har en gång i tiden lärt mig att löste inte ska komma i kontakt med metall, varför kommer jag inte ihåg. Så jag använder mig av en tekula i porslin som läggs i tekannan.

Dessutom tillhör jag den typen av person som absolut måste dricka te ur en tekopp av tunn porslin. Tycker INTE det är lika gott att dricka te ur keramikmuggar :angel:

/Lizzie
 
Sv: Tetråden

*knapplån*

Det där teét med små citat på lappen, är de förpackade i påsar eller är påsarna lösa i kartongen?
Har en telåda jag vill fylla med lite te men då måste de vara förpackade var för sig.
 
Sv: Tetråden

*knapplån*

Det där teét med små citat på lappen, är de förpackade i påsar eller är påsarna lösa i kartongen?
Har en telåda jag vill fylla med lite te men då måste de vara förpackade var för sig.

Det är Yogi te jag menar. :)
 
Sv: Tetråden

Mina Yogi-teer har alltid varit förpackade var för sig i små papperspåsar. Onödigt tycker jag själv :D
 
Sv: Tetråden

Vad bra! :) Jag inbillar mig att påsteér håller bättre om de är förpackade så än om de är lösa bredvid varann i förpackningen, då utsätts de ju för luft hela tiden.
 
Sv: Tetråden

Jo så är det säkert när det är många olika sorters te som "blandas", men ofta är ju kartongen runt tepåsarna inte särskilt mycket större än själva tepåsarna i sig.
 
Sv: Tetråden

*kl

Jag måste skära ner på koffeinet och den största källan är te...


Så vilka koffeinfria téer kan ni rekommendera?

Har för mig att alla yogi är koffeinfria?

Rooibos klarar jag inte av och vitt te tycker jag blir lite för metalliskt. Så eh det är väl örtéer kvar då?
 
Sv: Tetråden

Jaa, jag har med fått för mig att Yogi är koffeinfritt. Det finns många goda örtteer och massa goda Yogi!


Någon som vet vad jag får tag i mullbärste? Har spanat i alla mataffärer, men hittar inte.. Vill helst ha löst.
 
Sv: Tetråden

Om det är grönt mullbärste du menar så hittade jag det i påsar på Coop för ett par år sedan men inte nu längre :-( De tebutiker jag frågat på har inte ens vetat vad det är. Be någon bekant som reser till Thailand att handla åt dig där.
 
Sv: Tetråden

Har inga bekantingar som ska till Thailand :cry:
Hittade i en hälsokostbutik för något år sen, en stor burk med löst mullbärste. Men nu känner jag samma som du, det verkar inte finnas längre.. :(
 
Sv: Tetråden

Om du googlar på grönt mullbärste finns det faktiskt en svensk hemsida som säljer. Fast bara påsar, jag vill helst ha te i lösvikt.
 
Sv: Tetråden

Om det är grönt mullbärste du menar så hittade jag det i påsar på Coop för ett par år sedan men inte nu längre :-( De tebutiker jag frågat på har inte ens vetat vad det är. Be någon bekant som reser till Thailand att handla åt dig där.
Pojkvännen mellanlandade i Bangkok på väg hem från Australien förra veckan, och gissa vad han hade shoppat åt mig? Löst grönt mullbärste! Han är underbar!:banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp