Sv: Tetråden

Se där, den är dock inte så mycket att skryta med. Eller, vi har ju två stycken här i stan, men den ena har typ 4 burkar rött, och man kommer sig inte in med vagnen (vilket man iofs knappt gör i den andra heller...) så där går jag knappt in, kanske är tur, för dom har kusmite... haha!

Du får jättegärna shoppa och skicka till mig om du orkar!!
 
Sv: Tetråden

Fast om det är allvar med trasiga glödlampor, så är det återvinningscentralen man slänger dem. Den stora, som man kör till alltså.

Jag veeet, men dit måste man ju åka. Och då blev det plötligt jättejobbigt :angel:




(Och jag inbillar mig att jag gör miljön en björntjänst om jag tar mina fyra tasiga glödlampor och kör en mil i bilen för att göra mig av med dem, så de bor snällt kvar i ett av mina överfulla skåp hemma)
 
Sv: Tetråden

Yes! Blir kämpigare för dig som är sambo dock, risken finns att han blir irriterad i längden om du alltid prånglar på honom en goodie-bag när han ska till jobbet :D

Inte varje dag, bara tills jag har slut på Irriterande Ting* här hemma.



* = Till Irriterande Ting räknas även tomma sprayflaskor och trasigt porslin!
 
Sv: Tetråden

Pm:a önskemål och adress så ska jag se vad jag kan göra :)
(PM är lättare, annars är risken stor att jag glömmer :o )
 
Sv: Tetråden

KL
Jag är en sporadisk tedrickare men jag har kanske 10 olika sorter av svart, grönt och rött hemma i lösvikt + citron/honung, vitt granatäpple och rabarber/vanilj i påse.

Hur länge håller sig te? Jag har alla mina i små teburkar men vissa är över året gamla :o
 
Sv: Tetråden

Jag veeet, men dit måste man ju åka. Och då blev det plötligt jättejobbigt :angel:

(Och jag inbillar mig att jag gör miljön en björntjänst om jag tar mina fyra tasiga glödlampor och kör en mil i bilen för att göra mig av med dem, så de bor snällt kvar i ett av mina överfulla skåp hemma)

Äsch då, jag källsorterar hemma och kör en gång i kvartalet förbi stationen när jag ändå ska handla eller annat ärende.
 
Sv: Tetråden

*Knapplån*
Hur mycket te kan man dricka utan att det blir "farligt"?

Ingen aning, men jag drack väl några liter om dagen när jag var som mest mainiac, och jag mår då fint ;) Nu dricker jag förvisso mest rött, sen grönt och sist svart, det sistnämnda bara någon gång i veckan. Rött te är ju eg inte ens te, så det kanske inte gills?
 
Sv: Tetråden

Sant sant, men det finns ju rött, grönt, svart, vitt och så vidare, varierar man så kan man nog hinka i sig tills man nästan drunknar...
 
Sv: Tetråden

Mitt favoritté just nu är något som heter "Himlagott" (i lösvikt). Annars har jag alltid gillat Earl Grey.
 
Sv: Tetråden

Men jag blandar färgerna.
Som Libyens flagga....
Så då borde jag kunna dricka massor.

Nu så har även sambon kommit på att te är gott, det satt långt inne.
 
Sv: Tetråden

Åh lyllos! Det har inte min karl gjort ännu. Iofs så dicker han någon kopp ändå ibland, bara för att göra mig glad. Det har iofs en anledning till att han inte tycker om te, karln är ju född utan luktsinne, så det är ju bara varmt vatten typ, så jag klandrar honom inte ;)
 
Sv: Tetråden

Men jag blandar färgerna.
Som Libyens flagga....
Så då borde jag kunna dricka massor.

Nu så har även sambon kommit på att te är gott, det satt långt inne.

Ja, då är det bara att hinka ;)

Du får mer än gärna kika in här och hinka té om du har vägarna förbi något också :)
 
Sv: Tetråden

Jag har upptäckt att te smakar olika om man brygger det i kannan eller har det i teklämma.
Vissa som är jättetråkiga i klämma blev jättebra i kanna och några som var bra i klämma förlorade på att gå i kanna.

Sambon har provat mer än 5 olika tesorter och vågar nu fortsätta genom skåpet.
 
Sv: Tetråden

Jag har upptäckt att te smakar olika om man brygger det i kannan eller har det i teklämma.
Vissa som är jättetråkiga i klämma blev jättebra i kanna och några som var bra i klämma förlorade på att gå i kanna.

Sambon har provat mer än 5 olika tesorter och vågar nu fortsätta genom skåpet.

Vattenkvaliten spelar också roll, stor roll. Téet vi dricker här i Skåne smakar inte alls likadant som "hemma" i Västerbotten, eller hos svärföräldrarna i England. Alla 3 har bra vatten, men olika hårdhet osv. Jag hittade ett Yorkshirete som var gjort speciellt för hårt vatten men har inte provat det...
 
Sv: Tetråden

Åh lyllos! Det har inte min karl gjort ännu. Iofs så dicker han någon kopp ändå ibland, bara för att göra mig glad. Det har iofs en anledning till att han inte tycker om te, karln är ju född utan luktsinne, så det är ju bara varmt vatten typ, så jag klandrar honom inte ;)

Haha, din man skulle gilla min 14-årige sons beskrivning av te; "varmt vatten med lite strunt i". :D
 
Sv: Tetråden

Haha garanterat! Har dock hittat ett te, gunpowder mint, ett grönt, som han iaf känner någonting utav, om än han inte riktigt kan placera det (men överlag är han förtjust i mint, så helst utan kan han ju inte vara, bara klart bedövat, mint verkar slinka igenom)
 
Sv: Tetråden

*kl*

Jag shoppade lite te igen på NK när jag var där i helgen, trots att jag kan få tag på smultron billigare på Kahls råkade det slinka med ändå. Hmpf.

nksteer002_50fbd8cde087c35e7a62cf42.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp