Sv: Tetråden

"kl"

Var en sväng till stan igår och hälsade på tjejerna i stans tebutik. Skulle inte handla något men luktade på deras pepparkakste........:love::love: Det var tvunget att inhandlas en mindre mängd. Det luktade så gott och det smakade minst lika gott :love::love:

Så nu dricks det pepparkakste för fullt.

Det röda African Cup jag berättade om tidigare, har jag nu smakat och blev lite besviken. Smakade inte alls så mycket choklad jag hade hoppats på :(
 
Sv: Tetråden

I know. Vi har faktiskt helt ok påsteer på jobb - rättvise- och kravmärkta. Bl a en blandning rooibos/grönt med smak av päron och vanilj. Det har jag fått dille på.
 
Sv: Tetråden

Nu har jag provat Pepparkakste, från Kahls. Ingen hit alls.

Jag håller mig till mitt kanelte med några egentillsatta kardemummakärnor. En skvätt mjölk i och kvällen är räddad.
 
Sv: Tetråden

KL

Vilka gröna teér smakar bäst? Vi har just nu twinings och ett som jag fick ifrån en modemässa i Köpenhamn. Twinings har jag och mannen inte smakat än, det från modemässan smakar inte särskillt mycket, + är dock att det inte är så beskt som jag kan tycka att te annars är!

Lipton är helt ratat av diverse orsaker. Så kom med tips på välsmakande, INTE beska gröna teér :d

Skuggan_
 
Sv: Tetråden

Påste har du Liptons Green Tea Tchae Citrus som är riktigt gott!

Annars gillar jag grönt te med lime, chai och det gröna teét "Kiss me Kate".
 
Sv: Tetråden

Aha:idea: Hur fasiken ska man veta om vattnet är 72 grader? :o

Skuggan_

Edit: Jag har aldrig gillat te just för att det blir så beskt, men alltid tyckt att det luktar fantastiskt. Orsaken till att jag börjat med te, och då speciellt grönt te är för att jag vill fimpa ciggen och dra ner på kaffet!
 
Sv: Tetråden

Jag brukar koka upp vatten och sen glömma bort det en stund. Inte av mening. :D Men de gångerna det händer så blir det automatiskt grönt te.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp