Sv: Tetråden

Mina absoluta Tefavoriter är från märket Yogi Tea.
Deras Sweet Chai och deras Classic är helt fantastiska!

Kan finnas i mycket välsorterade matbutiker annars så brukar man hitta dom i hälsokost-affärer.
Dessa teer är mer baserade på kryddor än på teblad och därför låter man påsen ligga kvar i teet hela tiden man dricker det så blir det bara godare och godare.
Deras sorter tycker jag blir ännu godare med en skvätt mjölk i.

De har också en sort som heter Choko som smakar choklad! :love:

http://www.yogitea.eu/en/products/details/sweet-chai/
 
Sv: Tetråden

Vi dricker stora mängder PG Tips varje dag. Min man är engelsman och vi blev jättenöjda när vår lokala ICAbutik började sälja det! Riktigt Yorkshire Tea är också gott, det är starkare!

Lite minimjölk i. Underbart, läskande, värmande och gott på samma gång!
 
Sv: Tetråden

Och ja, vår granne från Madras i Indien brukade alltid bjuda mig på det ljuvligaste kardemummaté jag någonsin smakat! Minns bara inte hur hon gjorde det....... Det var inte helt lågkalori ... ;-)
 
Sv: Tetråden

NKs Planter's Earl Grey är den enda helgfrukost-teet för mig :love: Den enda earl grey jag köper.
NKs Röda bär -grönt och fruktigt te, mycket gott
NKs Äppelpaj -svart och rött te med äpple, kanel och vanilj, mumma med en skvätt mjölk i.

Röda bär frågade jag efter idag, men tjejen visste inte vilken jag menade, hon tog fram sommarblandningen... Jag mindes inte exakt vilken det var, men jag sa "röda bär" så hon borde ju tagit fram den du skrev om ifall de skulle ha den..?
Äppelpaj köpte jag, sitter med en kopp bredvid mig nu och ska strax testa. :)
Köpte även NK's svarta julte och NK's lussete.

Lite besviken blev jag när jag såg deras påfyllningspåsar till burkarna, det är ju Kahls te de säljer! Så i fortsättningen bojkottar jag NKs tehörna och köper på Kahls istället, där kostar ju teérna 20 kr mindre per hg!!! Och det är ju samma te!
 
Sv: Tetråden

Hur smakar det?

Till alla:
Tips på te som smaken är väldigt "teeig" eller hur jag ska förklara, det ska inte vara så mycket smak av bär, frukt kryddor utan mest tesmak, vill ha ett te som smakar te som motvikt mot alla krydd och bär teer...
 
Sv: Tetråden

Jag köper vanligt Ceylon-te i lösvikt på Maxi, det är en silvrig paket med grön/gul etikett, det är väldigt gott. Jag är likadan, vill ha bara vanligt te, men det ska inte vara beskt eller för svagt.

Ni andra tedrickare:
Jag tänker ofta på besprutningar, gifter osv när jag köper te. Eftersom jag dricker MYCKET te skulle det kunna bli mycket skit jag sörplar i mig. Har ni några bra tips på goda teer som inte är besprutade? Minns tex för ett par år sedan när det var test av gröna teer och Kung Markattas te (KRAV-märkt) hade väldigt höga halter av något gift, så de återkallade allt.
 
Sv: Tetråden

Det är ofta mycket besprutningar på teer. Jag försöker köpa mycket ekologisk, men alla mina teer är inte det. Dock är te i sammanhanget en mindre källa till besprutning än t ex vindruvor och paprikor. Men många bäckar små givetvis..


Men det testet med Kung Markatta var fel, analyslabbet hade tabbat sig. Det var inte alls bekämpningsmedel i deras te visade det sig vid omanalysen.
 
Sv: Tetråden

Röda bär frågade jag efter idag, men tjejen visste inte vilken jag menade, hon tog fram sommarblandningen... Jag mindes inte exakt vilken det var, men jag sa "röda bär" så hon borde ju tagit fram den du skrev om ifall de skulle ha den..?
Äppelpaj köpte jag, sitter med en kopp bredvid mig nu och ska strax testa. :)
Köpte även NK's svarta julte och NK's lussete.

Lite besviken blev jag när jag såg deras påfyllningspåsar till burkarna, det är ju Kahls te de säljer! Så i fortsättningen bojkottar jag NKs tehörna och köper på Kahls istället, där kostar ju teérna 20 kr mindre per hg!!! Och det är ju samma te!

Hmm, jag kan kolla ikväll men jag är nästan hundra på att det heter Röda bär..

Men menar du att Kahls har precis samma teer som NK? Kan jag köpa Äppelpaj här i Malmö istället för att åka till Sthlm? :D
 
Sv: Tetråden

Hur smakar det?

.

Menar du PG Tips, Yorkshire eller Kardemumma? PG Tips är vanligt svart te men har mycket mera smak än de vanliga liptons t.ex. som man får ha flera påsar i. (Vi använder påsar...) Yorkshire tea är rejält starkt, väldigt gott!

Kardemummatéet är mer som en efterrätt tycker jag, sött och mjölkigt och enormt gott.....
 
Sv: Tetråden

Hmm, jag kan kolla ikväll men jag är nästan hundra på att det heter Röda bär..

Men menar du att Kahls har precis samma teer som NK? Kan jag köpa Äppelpaj här i Malmö istället för att åka till Sthlm? :D

NK har samma te som Kahls låter bättre. ;) Det är jag inte säker på, kan ju vara så att NK får specialare från Kahls, men du kan ju alltid höra med dem.
 
Sv: Tetråden

knapp

Dricker uteslutande svart té, typ English Breakfast, med en gnutta honung i :love: Dessvärre påste just nu på grund av snålhet och en viss lathet. Har dessutom inte hittat något bra lösviktste värt de extra slantarna.

Hemma hos Mamma dricks det vitt te i lösvikt utan vidare krusiduller. Minns dessvärre ej vad det heter. Oerhört gott och läskande, både varmt och kallt.

Kan även dricka grönt även om det inte är favoriten. Alla typer av fruktteer går bort, även chai och andra "nymodigheter" :D Jag är kort sagt en ganska kräsen och tråkig tedrickare.

Den ultimata temuggen är av tunnt porslin, vid och rymlig :d
 
Sv: Tetråden

Ja, det var en synnerligen trist tedrickare! Påste och english breakfast.

Är det lönt? ;)

(Om du är en inbiten konservativ påsdrickare tycker jag ändå du kan testa Earl Grey deluxe - och kanske ge dina smaklökar en trevlig överraskning)
 
Sv: Tetråden

+ Jacko.

Sorry! :o ;) Men det är ju så f-bannat gott. Det hänger på honungen dock :d

Tackar dock för tips. Kanske man ska våga sig på något nytt. Och för att vara helt ärlig så skulle jag vilja hitta någon vettig te butik härikring. Speciellt behöver jag nya muggar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp