Sv: Tetråden

Nu har jag börjat tröttna lite :angel: på kaoset på vår te och kaffehylla så lite burkar har inhandlat för att påbörja organiseringen!

P1010959.jpg

P1010960.jpg
 
Sv: Tetråden

Mina favoriter är
turkiskt äppelte
mint och apelsinte
jasminte

i kina gjorde jag eget te på torkad ingefära, jujube bär och gojibär som var riktigt gott och värmande.

Ifödelsedagspresent fick jag en jättesöt näckros som man stoppar löste i och låter flyta runt i koppen :love:

Jag gillar koppar som är vita innuti så att man kan se den härliga färgen och jag är besatt av tekannor:angel:
 
Sv: Tetråden

Kl

Jag har lovat mig själv, dyrt och heligt, att inte köpa på mig mer te förrän dom jag har är slut. Men det löftet är brutet så i frysen ligger 300 gram Cool Mint (grönt), 75 gram ekologisk Earl Grey (svart) och 100 gram African Cup (rött).

African Cup är ett te med vanilj och chokladsmak. Ser fram emot att få smaka det.....kan inte mina gamla teer ta slut någon gång :p
 
Sv: Tetråden

KL

Var just och köpte Irish blend och hoppas att det ska hjälpa min onda hals när det är så pass starkt som det är.

Helt sjukt dock, jag såg en burk med Irish blend på 125 gram för 279:-. :eek: Aldrig i livet, tänkte jag och gick fram till disken och frågade lite fint om hon kunde mixa ihop de två sorter som ingår i IB, och visst kunde hon det. 100 gram för 30:-. :D
 
Sv: Tetråden

Du kom i alla fall ihåg att skriva namn på burkarna...jag har ingen aning om vad som är vad i mina :D
(väldigt, väldigt korkat...)

Senaste téinköpet:
362070b.jpg



Väldigt gott för att vara påsté! :love:
 
Sv: Tetråden

*knapplån*

Finns det någon här som brukar köpa te på NK? Något att rekommendera förutom Chai och Detox?
 
Sv: Tetråden

*Viftar*

NKs Planter's Earl Grey är den enda helgfrukost-teet för mig :love: Den enda earl grey jag köper.
NKs Röda bär -grönt och fruktigt te, mycket gott
NKs Äppelpaj -svart och rött te med äpple, kanel och vanilj, mumma med en skvätt mjölk i.
 
Sv: Tetråden

Röda bär har jag hört om tidigare, den verkar vara mångas favorit. Äppelpaj låter ju mumma!

Min samling med teburkar från NK har äntligen fördubblats (från en till två :D ) så har ju en ledig burk till te nu så varför inte te från NK när man ändå håller på? ;)
nkburkar_50a0bb739606ee11eb9bb287.jpg
 
Sv: Tetråden

*kl*

Jag har äntligen fattat grejen med te, tack vare svärmor som är från England, och nu har jag införskaffat två nya sorter.

18933_9f06d1dfe645ce7b35afe3acbe1c0614.jpg


Först en rooibos med äpple, apelsin och karamell. Himla god!

18930_d1e7affd8a6eea97942fb8dfbe9d29f3.jpg


Sen ett grönt te med tydlig lakritssmak och julkryddor. Jättegott med mjölk. Jag hade nog aldrig provat detta då jag inte är förtjust vare sig i grönt te eller lakrits men så fick jag fel i beställningen (hade beställt det ovan) och upptäckte inte min miss förrän jag hade öppnat burken. Jag fick behålla det och fick den rätta burken på köpet - det kallas bra kundservice! :laugh:

Annars är det snart dags för mitt "gamla" favoritte, som jag blev introducerad till av svärmor. Kusmis julte :love:

20876_61da54e1d27a64014ec8d01cf6732777.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp