Sv: Tetråden

kl

En gång för några år sedan drack jag ett fantastiskt te på ett finare hotell i Stockholm. Det var med rosépeppar i. Låter lite galet men var fruktansvärt gott. Har sedan dess frågat efter te med rosépeppar i varenda tebutik jag varit inne i men ingen har det. Någon annan som stött på det i en butik?
 
Sv: Tetråden

Tack för tipsen, ska botanisera väldigt snart känner jag, vill ha ett litet förråd hemma.
Skiljer sig matvaruaffärernas teer väldigt mycket från teer från "tebodar"? Prismässigt?
 
Sv: Tetråden

Vilken sorts choklad som helst som man tycker om! :) T ex så tycker jag att det är supergott med en bit daim till te, men mörkare choklad är också jättegott! :d I te-väg så tycker jag att framförallt pepparmyntste är gott med en chokladbit till, eller något grönt te med en ganska ren smak.
 
Sv: Tetråden

Prismässigt .. Det var så otroligt länge sedan jag köpte lösté i matvarubutik, men på téaffären jag handlar så går ett hekto på cirka 30:-, lite mer för det gröna téet. :)
 
Sv: Tetråden

Jag är uppfödd på the just nu dricker jag mest friggs kravmärkta teer grönt chai och rött blåbär med mjölk och honung eller så går jag ut i "trädgården" och plockar ihop lite mynta te så här på sommaren. Annars finns det lite olika gröna teer, mango, någon annan tropiskfrukt och grönt jasminte fiffigt om man vill göra iste. Svart har jag något chai och en gigantisk burk med kusmi st petersburg men jag är lite lat och orkar inte göra löste så ofta.
 
Sv: Tetråden

kl

En gång för några år sedan drack jag ett fantastiskt te på ett finare hotell i Stockholm. Det var med rosépeppar i. Låter lite galet men var fruktansvärt gott. Har sedan dess frågat efter te med rosépeppar i varenda tebutik jag varit inne i men ingen har det. Någon annan som stött på det i en butik?

Jag har! Meeen, jag kommer bannemig inte på var jag köpte det :o
Köpte ett grönt som heter "kiss me kate" och den är det peppar i, men minns inte om det är den som har rosépeppar...vet att jag i alla fall har ett sådant.

Kan kolla någon gång, just nu orkar jag inte...
 
Senast ändrad:
Sv: Tetråden

Åhå, den från Java kan det kanske vara! Jag som brukar handla där, nu var det iofs något år eller två sen jag frågade om rosépepparn just där. Ska provdofta nästa gång och se om det är rätt. Tackar :bow:
 
Sv: Tetråden

*knapplån*

Efter en kombinerad nöjes- & arbetsutflykt till Ystad har jag nu kanelte i skafferiet. Ska avnjutas någon dag då det iNTE deklarerats tropisk natt. Jisses så varmt det är!
 
Sv: Tetråden

Tropisk natt och kanelte passar inte ihop pga värmen? Mer ett höst och vinterte?

Har ni favvoteer för sommarenhalvåret resp vinterhalvåret?
 
Sv: Tetråden

Höst/Vinter: citrus och kryddor, mest svart, även en del rött.
Vår: fruktigt, sött, grönt eller svart mest
Sommar: syrligt, fräscht, "blommigt", mest grönt
 
Sv: Tetråden

Jag brukar ha svårt att dricka varmt när det är varmt ute - kanske är det samma för LovisaLeonoraLiptonLösviktsteLäppjare?
 
Sv: Tetråden

Det har hänt att jag har hällt ALLA slattar i samma burk :angel:

Så fort hösten kommer så ska jag testa lite nya sorter!
 
Sv: Tetråden

Fast det kan faktiskt bli spännande :D
Här finns sällan några "slattar", eftersom mina téer har en tendens att flytta hemifrån när jag tröttnar på dem :p
 
Sv: Tetråden

kl

Ni som har vit insida på era te-muggar, håller de sig vita för er? Min bästa te-mugg har nämligen blivit lite gulbrun inuti, och då dricker jag i princip bara grönt te. Brukar det bli så oavsett, eller har det något med disk-teknik eller mugg-kvalité att göra?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp