Sv: Tetråden

Jag har inte den modellen, men mina sköljer jag ur direkt när teet dragit klart, då håller dem sig lite längre ifrån att bli missfärgade men de blir de ändå så småningom. Då har jag faktiskt köpt nya, även om tanken på att typ tvätta dom har funnits... Haha.
 
Sv: Tetråden

KL

Jag säger bara: ChocoMint :d!! Vi blev bjudna på "afternoon tea" med jobbet och där fick man då välja två olika sorters te. Jag har helt glömt vilket te jag valde först;), men ChocoMint-te var helt underbart. Som att dricka After Eight-choklad ungefär. Jättegott! Jag var dum och köpte inte med mig te hem, så någon gång snart får jag väl köra dit igen och köpa en påse.
 
Sv: Tetråden

Kanelté är så otroligt gott att det borde vara olagligt. :love: Både jag och min téälskande kompis drack jämt det förr när vi drack té hemma hos mig.

KL

Ser att några talar om Chocomint och det har jag också hemma! :bow: Jag tycker att det är perfekt då det är så lättdrucket. Jag har också ett grönt té med tranbär och jordgubbar i som är helt fantastiskt.
 
Sv: Tetråden

Jag har också ett grönt té med tranbär och jordgubbar i som är helt fantastiskt.

Åh det lät smaskens! :)
Jag håller på och tömmer teskåpet lite. Fyra teér är slut på mindre än en vecka! :eek:
Men jag har lite sådär "ett te ut ett te in" -det betyder ju att jag får köpa nya teer! :D

Kanel måste jag också testa! :)
 
Sv: Tetråden

Ja, det är riktigt bra! :)

Sådär är jag också, ett té ut är likamed ett té in. I alla fall med lösté, med påsté kan jag vara lite mer frikostig med att det får finnas ett antal samtidigt. Påsarna snor alltid mina föräldrar när de är hemma för de vågar inte dricka mina "konstiga téer" :p
 
Sv: Tetråden

På tal om grönt te, vill jag inte dricka för magen, har även "hört" att grönt te inte är så nyttigt. Roiboos te kan jag däremot dricka men där vet jag andra som får ont i magen av.
 
Sv: Tetråden

Grönt te är det "nyttigaste" teet du kan dricka vad jag vet, däremot är det inte bra att dricka för mycket av det.
 
Sv: Tetråden

kl

Jag är lite periodare, drack mycket mer te för några år sen, och hade sen en paus, men börjar nu ta igen den! :D Förut drack jag bara svart te och rooibos i lösvikt, nu kör jag i princip bara grönt te, både på lösvikt och på påse (Twinings).
Har ingen riktigt bra te-mugg för tillfället, dricker ur en ganska så ful mugg jag vunnit på en tävling, men den är stor och bra iaf. :o

Trodde att grönt te var det nyttigaste, varför ska man inte dricka för mycket av det?
 
Sv: Tetråden

Jag har för mig att det inte är alltför bra för levern med stora mängder grönt té även om en normal mängd ökar dess aktivitet. Det kan sabotera järnuptagningen. Det kan öka risken för blödningar och teanin-överskott från sådant té är inte särskilt bra.

Men nu talar vi ju förstås kopiösa mängder - det mesta är dåligt i den kvantiteten. Så det är bara att dricka! :)
 
Sv: Tetråden

Ah ok, skönt! Dock så undrar jag alltid hur mycket "för mycket" är. :p Nu tror jag inte att jag kommer upp i det i te, men däremot i vanligt vatten är det troligtvis så.

On Topic: Alltså att ha en chokladbit till kaffet i all ära, men en chokladbit till te = supergott! :d Är det något ni har testat/brukar ha?
 
Sv: Tetråden

Jag har mag och tarmsjukdom, och min läkare avråder bestämt från grönt te har även hört andra berätta att grönt te inte är så nyttigt som man kanske tror men det har jag inga belägg för men jag följer doktorns råd, dricker allt te utom grönt och magen fixar det:)

Kl
Jag har än så länge "bara" köpt te på matvaruaffärerna, tänkte börja botanisera i tebutiker, kanske en ny värld öppnar sig...:laugh: Har ni några tips till en nybörjare som ska botanisera bland måååååånga sorter...?
 
Sv: Tetråden

Choklad och te har jag inte prövat så mycket än men Marabou hade en sort ett tag med dadlar och lite annat som funkade bra, men menar du en liten bit mörk mer exklusive choklad?
 
Sv: Tetråden

Vissa människor kan få *alkoholistlever* om de dricker stora mängder grönt te.

Har ingen länk men det berättades på en anatomikurs på universitetet.
 
Sv: Tetråden

Jag gillar fruktteer fast dom tröttnar jag snabbt på, jag gillar Kanelte (Friggs), chai och oriental (Lipton) och dom tröttnar jag inte så snabbt på, gillar när det blir mycket smak eller hur jag ska säga...
Känns som jag har mycket att upptäcka, så hjälp mig!!:laugh:
 
Sv: Tetråden

Om du har en specificerad téhandel nära dig så är det väldigt roligt och inspirerande att gå in och fråga om tips och referera till té som du tycker mycket om. Gillar du chai/yogi så kan du ju ange nyckelingridienser som:

  • Kardemumma
  • Kryddnejlika
  • Peppar
  • Kanel

Om du nu också gillar fruktiga téer så brukar det finnas Chai-té som dessutom är mixad med apelsin. Jag har inte druckit det själv men kan tänka mig att det säkert smakar bra! Vill du ha extra krydda i så kan du alltid lägga lite stjärnanis i muggen, men ha det inte i för länge då det blir väldigt starkt! Rena kardemumma & kaneltéer finns ju såklart också att tillgå! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp