Sv: Tetråden

Nä... Mitt äppelblom tog slut och sen har jag bestämt mig för att försöka ta slut på mitt förråd. Mina teer tar upp en hel hylla i skafferiet, så jag är inte riktigt tillåten att köpa nytt.

Men tar gärna emot tips, jag hatar söta teer typ liptons fruktte, vill ha starka teer med mycket smak, men inte kryddiga a la kryddnejlika. Funderar på att sticka inom Kahls och kolla utbudet en dag, men det är inte en nackdel om det finns nåt schysst på ICAs hylla. Enbart lösvikt, påste är för svagt för mig.

Men dricker i genomsnitt 5 stora koppar per dag, så jag är en guldgruva för tetillverkarna:D
 
Sv: Tetråden

kl

Jag fyllde på teförrådet när jag var utomlands: te från Uganda och te från Kenya. Har inte öppnat någon av förpackningarna än. Ugandateer blev det två st svarta; en i löste och en i påste. Och det från Kenya var med ingefära och ett lejon på framsidan så jag hoppas på ett superstarkt te :D

Har också lyckats få tag på 3 kg kravmärkt lokalproducerad honung billigt. Ska tappa upp det på mindre burkar och även smaksätta en del av dem, med eukalyptus för att för förkylningshonung tänkte jag. Och även ge bort till vänner och bekanta. Någon som har fler idéer på smaksättningar? Har googlat en del men ni har säkert idéer också :) Eller någon som vill ha en burk honung för en billig peng ;)
 
Sv: Tetråden

På min inköpsraid till grannstaden förra helgen (där jag skulle köpa lite vill-ha-grejer men kommer hem med bara förbrukningsvaror :o) hittade jag ett svart jordgubbste......jättegott....

Egentligen är tehyllan alldeles för full av olika teer men jag kunde inte motstå doften av jordgubbe.

Har faktiskt ett litet system i mitt tedrickande.....går från vänster till höger under veckan.....på det sättet dricker jag av alla teer :)
 
Sv: Tetråden

Har fullt med teer hemma men de flesta inköpen har pojkvännen stått för så jag har inte haft så stort inflytande på sortimentet. Men det får det allt bli ändring på efter att ha läst denna tråd - så mycket gått det verkar finnas! Favoriter genom åren har annars varit bl.a rabarbergrädde, Guteblandning och grönt mullbärste som jag inte tror att någon nämnt här. Mullbärsteet minskar bla sötsuget vilket ju är bra. Godast var mullbärsteet som pojkvännen köpte i Thailand, det jag hittat här hemma var inte lika gott.
Jag föredrar löste, påsar är ganska tråkiga. Erbjuds det bara påsar så tycker jag att det i princip bara är Earl Grey som funkar. För tillfället är jag ganska svag för honung i te, dels för att jag dragits med en ovanligt långdragen förkylning, dels för att vi börjat med egen biodling.
 
Sv: Tetråden

Earl Grey är ett utmärkt påste! :D

Med påstéerna är det på något vis ännu viktigare att man dricker upp de snabbt, så de inte hinner tappa smaken.

Kusmi finns på påse också om man vill smaka sig fram till sin(a) favorit(er) utan att ruinera sig totalt.
 
Sv: Tetråden

Eftersom det finns flera Uppsalabor i tråden, var hittar man snyggast stora tekopp? (som gjord för att ha när man sitter i soffan en höstdag och läser en bok) Min stora fina från Sagaform bestämde sig för att inte leva längre utan gå i kras för ett tag sedan.
 
Sv: Tetråden

Tehörnan i forumgallerian, och så finns en till som ligger mitt emot stadsbiblioteket, fast på andra sidan vägen (tror jag det var)... och bönor&blad (stora torget & gränby) har många fina!
Indiska också för den delen :)
 
Sv: Tetråden

Oh! Du måste skriva upp alla du köpt! :)

Jag var på Skänningemarken igår och fick med mig fyra teér igår.
"Vår eld", "Prinsess", "Grön chai" och "Polkagris". :D
 
Sv: Tetråden

Jag har ju inte hunnit beta igenom alla än. Och sen är det lite övervälldigande, faktiskt. Har inte riktigt koll på vilket som är vilket än, haha!

Men kan skriva upp dem imorgon iaf :)
 
Sv: Tetråden

Ni som använder tepåsar varje gång ni använder löste, hur gör ni rent den? I diskmaskin?
 
Sv: Tetråden

Så den går att köra i maskin?

Jag köpte en här om dagen, sen var den försvunnen tills jag grävde i sopkorgen, så vill tvätta den ordentligt innan den testas första gången. ;)
 
Sv: Tetråden

Menar du testrumpor? Jag sköljer bara ur min. Ganska missfärgad är den dock.

Ja, precis. En sån här har jag köpt:

tepase002_50263e629606ee38900000ab.jpg
 
Sv: Tetråden

Inbiten tedrickare. Dricker både lös och påste. Det varierar märke och sort vad jag gillar just nu. Ständiga favoriter är kanelte, chai, blue fruit, blåbär, red forest fruit, oriental, lust och fägring och söderte. Jag häller oftast upp i tekanna och på eftermiddagen och kvällar har jag gärna i en klick honung (dock aldrig på morgonen av någon anledning, då vill jag dricka mitt te "rent"). Dricker gärna te som det är men annars är finskorpor mandel eller kardemumma gott till.

Ska gå igenom denna tråd noggrant när jag har tid:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp