Sv: Tetråden

något vitt te i pyramidpåse (vad är det för trams?)

Det här kom jag på att jag funderade på tidigare så nu måste jag kommentera. :D
Pyramidpåsen gör ju att teet kan röra sig och faktiskt ge smak. I en vanlig hederlig teklämma så proppar många oftast dem fulla så de knappt går att stänga, det är alldeles för mycket te, teet måste få svälla och röra sig för att kunna ge smak, annars ger det bara färg. På samma sätt fungerar pyramidpåsen. :)

Löste ska man bara ha 1 tsk per kopp, när jag dricker i en större kopp brukar jag ha i två teklämmor med te bara för att det ska bli bra smak till mängden vatten, men också för att inte proppa teklämman full. :)
 
Sv: Tetråden

Finns på Ica Torgkassen (kvarnen) vet jag i alla fall :)
Säg till om du vill ha sällskap på té-jakt! :bump:
(vi kan avsluta med en kopp té hos mig ju, jag har som sagt några stycken :rofl:)
 
Sv: Tetråden

Jag avskyr klämma eller boll, jag har antingen te löst i kanna och silar ner i koppen, eller insats i muggen. Annars blir det ju bara skit av det...
 
Sv: Tetråden

Aven jag ar en hangiven tedrickare... Lite svart att fa tag pa smaksatta teer har nere i Melbourne dock, man far leta. Precis som engelsmannen ar de valdigt konservativa har nere med sina teer.

Forst testade jag mig igenom T2's sortiment, sisdar. Sedan letade jag upp the teacentre online, startade av en Svensk forstas. Bra sortiment.
Genom ett lyckokast sa startade en bekant har nere en online te affar och importerar teer fran sverige :love:. Man kan aven kopa paste.

Sjalv dricker jag loste i tekula hemma och paste pa jobber, smidigast sa. Alskar mina 1/2 l Hoganas collection koppar, som tyvarr inte gors langre.

Under arbetsveckan har jag ett strikt schema, borjar dagen med en liten kopp Lady Grey. foljer upp med en stor kopp Nordic Forrest el. Hot summer night och pa em en stor kopp Rooibos Liseberg el Strawberry Lime. Avslutar alltid dagen med en stor kopp rooibos(valjer mellan 3 sorter) kl 20:30.

De dagar jag ar hemma sa har jag 4 sorter svart, 3 sorter gront och 3 sorter rooibos att valja mellan.

Nackdelen med att bo harnere och envisas med att kopa smaksatt te ar det kostar betydligt mer an hemma i svedala. Raknade ut att jag betalar nastan 3 kr per pase och 90 kr hg... men vad gor man inte for en underbart doftande mugg med tee :love:

//Krusan
 
Sv: Tetråden

Jag använder inte det. Det är nog ganska få av alla som dricker te som använder något annat än teklämma.
Därför var jag smart och medgav lite information om hur det fungerar. :idea:
 
Sv: Tetråden

Förlåt förlåt, te-strump ;) Fast en testrumpa hade väl inte varit fel, för att prova en annan slags rumpa emellanåt, kanske ha en för jeans, en för klänning och en till beachen... ;)


Lil-sis: Påsarna är lite samma grej, fast de är engångs och en te-strumpa ( ;) ) återanvänder man :)
 
Sv: Tetråden

Knapp

Jag tyckte definitivt jag behövde nya téer...så då köpte jag 2:
Ett rooibos, fläder/smultron och ett grönt, ekologiskt, äpple/fläder
:d
 
Sv: Tetråden

Åhå, det gröna lät inte fel! :)

Här hemma har jag ju gått igenom hela den lokala tebutikens sortiment, och dricker nu upp de sista påsarna så att jag kan tokfylla på lagrena när vi kör på semester med en massa roliga sorter som inte finns här. Äpple-fläder lät definitivt som en jag ska kika efter!
 
Sv: Tetråden

Vi har köpt hem ett sorts bantnings-té. Har inte smakat det ännu, men lär ju göra det snart (även fast jag själv inte behöver gå ner i vikt).
 
Sv: Tetråden

*kl

Har nästan sörplat i mig allt löste är hemma nu, så jag ska nog testa mig igenom willys billiga, smaksatta sortiment :D
 
Sv: Tetråden

*kl

Har nästan sörplat i mig allt löste är hemma nu, så jag ska nog testa mig igenom willys billiga, smaksatta sortiment :D

Oj, redan? :o
Jag har massor av téer som kan få bo hos dig istället om du vill :) (så kan jag ta en kopp om jag känner för det när jag är där, liksom)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp