Sv: Tetråden

Jag har ÄNTLIGEN hittat en NK teburk, nu vill jag ha många fler så har ni sånna här så hojta till så köper jag dem av er! :D
Knyckte även med en tepåse från ett ställe igår. Jag har länge letat efter det här teét, men jag hittar det inte i någon butik. Har någon av er sett en kartong av dessa i butik? Det är jättegott, vill ha det hemma!
Hittar det ofta på offentliga ställen som har en låda med småfack där tepåsarna ligger i, är det ett storpack från Lipton de köpt och dessa påsar finns med? Har för mig att jag sett den i en vanlig kartong med 25 påsar eller vad det nu brukar vara.

33008411.jpg


33008410.jpg
 
Sv: Tetråden

Jag har faktiskt investerat i lite Kobbs te från livsmedelsaffären. Lust & Fägring, Sörgårdste, Himlagott och Darjeeling (Fairtrade). Jättefina alla, så jag går och spanar på Rabarber :D
 
Sv: Tetråden

Rabarber har jag också spanat in ett bra tag. Men jag har te-shoppingförbud av pojkvännen. ;) Köpte päron och melonte här om dagen när han var med. :D

Lust & Fägring är jättegod, den är slut här hemma. Men Sörgårdste och Himlagott finns. Himlagott finns det nog typ ett kg(!) av skulle jag tro. :crazy: :rofl:
 
Sv: Tetråden

Ååh, päron och melon lät gott. Vad var de för något?

*smuttar vidare på körsbärsteet*
 
Sv: Tetråden

Dåligt med information, står bara "Indiskt och ceylon smaksatt med päron/melon" på båda. Päron är bara svart te som är smaksatt, melonen ser ut att innehålla massa annat, men som sagt, ingen information mer än så, dåligt! :p

Köpta i en tebutik här i Linköping.
 
Sv: Tetråden

Jag köpte en påse Kobbs ekologiska blåbärslycka sist jag var och handlade men upptäckte när jag kom hem att den gick ut i mars! :eek: Men den smakar ändå hyfsat bra, lite svag smak bara men det kan väl ha med utgångsdatumet att göra också.

Jag funderar på att köpa Kobbs Lust och Fägring men är det gott? Det är svårt att lukta i affären och dessutom kollar folk konstigt när man står och trycker en tepåse mot näsan. :p

Smakar det verkligen mango, hallon och gräddkola eller blir det ett virrvarr av odefinerbar smak?
 
Sv: Tetråden

Hahahaha jag läste "dessutom luktar folk konstigt..." :rofl:
Och tänkte att om de runt omkring dig stinker när du ska provlukta té får du väl flytta dig, eller be dem flytta sig - så att du får provlukta i fred? :D

Jag har både blåbärstéet och "röd skymning", inga höjdare enligt mig.
Men så är jag rätt kräsen också...
 
Sv: Tetråden

Jag köpte Lust och fägring för ett tag sedan och tycker att det är supergott! Och då är inte jag en tedrickare av stora mått heller :)
 
Sv: Tetråden

Ja, visst är det smaskigt? Te är ju inte min tyngsta last heller (kaffe i det är fallet), men just Lust & Fägring är faktiskt jättegott och bra att det finns i livsmedelsbutiken.
 
Sv: Tetråden

Nyfiken, är det Liptons du menar eller har du testat ett av bättre kvalité? :D
Jag är nyfiken på hur det skulle smaka med ett EG av bättre kvalité än lipton, men jag vågar inte :p

Det kan hända att det var sammanhanget, men på ett café (Fågelsången i Uppsala) har jag druckit det godaste teet någonsin, och det var just ett earl grey! Löste (förstås) från four o'clock, med någon märkning, kanske Krav?
På tal om det, är det någon som vet var man kan köpa four o'clock-teer?
 
Sv: Tetråden

kl

Nu när sommaren närmar sig tänkte jag höra om ni andra har några tips på teer som blir goda som iste? Har gjort själv några gånger med ett fruktigt grönt te (jag gör riktigt starkt te, svalnar och kyler. Blandar i isbitar, lite citron och en skvätt koncentrerad persikosaft) men har inte blivit helt nöjd. Idéer?
 
Sv: Tetråden

Jag blev överlycklig när jag sprang på serien på fin-ICA i Sjöbo. Det är en ICA-butik med lite lyxigare sortiment (och inte så blygsamma priser ;)), så ibland är allt man behöver lite tur.
 
Sv: Tetråden

Jag läste att man ska ha i bakpulver i iste för att få bort lite utav bitterheten och det funkar faktiskt!

edit: Köpte Lust och Fägring och det var en riktig höjdare, mums! :d
 
Senast ändrad:
Sv: Tetråden

Igår köpte jag mer Kiss me Kate och idag köpte jag en ny påse Lust & Fägring. Jag har väl teshoppingförbud, men igår kom det ett stort paket hem till mig med...

33036541.jpg


...18 "Black Japan" burkar som jag var tvungen att fylla med något. ;)
Ville bara ha några men det var en Traderaauktion på så många så det bara blev så. :D

Någon som vill ha några så hojta till, annars åker tio upp på vinden. :p
 
Sv: Tetråden

HOJT!!!!
Köper gärna alla du vill bli av med, hör av dig! :)
(de tre längst till vänster antar jag är upptagna? ;) )
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp