Sv: Tetråden

Det kan smaka lite "metalliskt", tycker jag. Är nog väldigt viktigt att man har rätt temperatur på vattnet.
 
Sv: Tetråden

Och jag kör salt. Det har man liksom alltid hemma. (Men viktigt att diska noggrant efteråt... :D)
 
Sv: Tetråden

Det ska vara ganska låg temp (ca 70 grader) i ca 2 min, inte mycket mer.
Vita téer blir inte "starka" och beska, utan som lil-sis skriver, lite "metallsmakande" om de får dra för länge, eller i för varmt vatten.
Det är milt och lättdrucket tycker jag, hellre vitt än rött :)
 
Senast ändrad:
Sv: Tetråden

*knapplån*

Inte riktigt te men jag har både köpt chai syrup och väntar på att få Da Vinci Spiced Chai hem. Åh så smaskens det är!
I helgen inhandlades dessutom en ordentlig mjölkskummare så nu jäklar blir det chailatte här hemma! :love:

Vad tror ni om att testa att ha i en tesil med chaite i koppen innan man häller i mjölken, kan det bli lite mer sting på det hela?
 
Sv: Tetråden

Ja då blir det mer sting. Lite mindre än hälften chaite (starkt) och sen skummad mjölk med syrup är gott :d
 
Sv: Tetråden

KL

Tänkte bara tipsa om en "dumhet" jag börjat med ;)
(ber om ursäkt om nån föreslagit det tidigare i tråden då jag inte läst alla sidor)

Jag är ju tedrickare av stora mått (mugg ala 5 dl (minst)) och är inte riktigt nöjd med hur teet smakar med just jobbvattnet (trots att det är Stockholm vatten smakar det annorlunda mot andra "stockholm vatten) så nu har jag börjat använda "köpevatten" och då i mitt fall kolsyrat OCH smaksatta vatten
tänk vilket vatten som helst ala Loka/Ramlösa och vad de nu kan heta.
Nu finns inte den som funkade bäst kvar i sortimentet (tyvärr) vilket va cocossmak på ... Den funkade KALAS att koka tevatten på :)
Men har provat lite olika ... Citron är åxå helt ok... =)
 
Sv: Tetråden

Intressant! :) Hade du i te i smeten helt enkelt?

I morgon ska jag och en bekant gå på tejakt i stan, spännande om man kommer hem med något (läs: inte för mycket!). :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp