Terrängvantar!

fio

Trådstartare
Vad har ni för terränghandskar? Till vilka tyglar tycker ni dom funkar bäst?

Jag gillar Magic gloves till gummityglar, men blir supergrepp och sen är dom varma så här års.

(aktivitet var det ja)!!

Skinnhandskar!! ^_^ sånna gamla hederliga med nät på ovansidan och skinn på resten, har inte lyckats klösa sönder ett enda par och de slis inte upp efter en träning med het häst ;). Har haft väldigt många varianter på tunna, snygga handskar men de går ju sönder efter en vecka :(.
Har gummityglar, tyglar med gummi på insidan och läder tygel med ribbor. Dvs allt utom vävribb :wtf:

Klarar bara av ett par vantar oavsett gren och väder: Roeckl vesta. Har liksom dem på roterande schema: Ett par tävling, ett par träning, ett par vardags och ett par stall + alternativt ett par extra i vintermodellen. När stallvantarna går helt sönder köper jag ett par nya som blir tävlingshandskar, de gamla tävling blir nya träning osv. Så går det runt i livets stora cirkel.

Jag har ramlat och slagit handlederna, har därför lite sämre greppförmåga i framförallt ena handen och kan typ inte rida utan dessa vantar. Har sedan jag gick över på storhäst bra varit nära att gråta en gång på tävling, när jag trodde jag glömt mina handskar. Som tur va kom pappa i bilem med ett par extra. LYCKAN! :bow:

Tyglar är jag och hästen oense om. Jag vill ha tunt gummi och helst täta ploppar. Han tycker det skaver så just har vi en kompromiss= flätade (o gud av fult men men). Sedan om vi riskera att bli blöta på någon träning med vatten får han väll stå ut med det jag vill ha.

Ps. säger inte att jag BARA skriver jordens invecklade inlägg om handskar bara för att fylla ut forumet :angel:... Jag gillar handskar lite väl mycket :rofl: Ds.

Skinnhandskar!! ^_^ sånna gamla hederliga med nät på ovansidan och skinn på resten, har inte lyckats klösa sönder ett enda par och de slis inte upp efter en träning med het häst ;). Har haft väldigt många varianter på tunna, snygga handskar men de går ju sönder efter en vecka :(.
Har gummityglar, tyglar med gummi på insidan och läder tygel med ribbor. Dvs allt utom vävribb :wtf:
Menar du såna här?
ridhandske-crochet-gersemi.jpg

Såna har jag, fast grå. De ger en jättesnygg solbränna med en brun fläck på ovansidan handen... :angel: Jag har dock lyckats nöta ut dem, men det är oftast tumspetsen som ryker på mina handskar... O_o Jag använder dem till både hoppning och terräng, har aldrig tänkt att jag behöver några särskilda till terrängen? :confused: Till dressyren har jag dock snofsiga vita. :D

/Lady_S

Menar du såna här?
ridhandske-crochet-gersemi.jpg

Såna har jag, fast grå. De ger en jättesnygg solbränna med en brun fläck på ovansidan handen... :angel: Jag har dock lyckats nöta ut dem, men det är oftast tumspetsen som ryker på mina handskar... O_o Jag använder dem till både hoppning och terräng, har aldrig tänkt att jag behöver några särskilda till terrängen? :confused: Till dressyren har jag dock snofsiga vita. :D

/Lady_S

Nä verkligen inte

Ååh det var ju inte ens till mig haha.... Mitt buke har flippat lite nu!
Jag började fundera på hur du kunde veta så väl vad det var för vantar @Buck använde... ;) Om det var några special-terrängvantar som man borde ha koll på... Det kanske det är ändå, iof. :D

/Lady_S

Jag trivs allra bäst med tunna skinnhandskar. Det enda jag vill ha i terrängen är tjocka gummityglar (inte de med nylon invändigt utan de med läder inuti) och de jag har nu har dessutom ribbor så de har helt underbart grepp även om de och handskarna är blöta.

Jag har dock lyckats nöta ut dem, men det är oftast tumspetsen som ryker på mina handskar... O_o
Jag slutade ha finhandskar (Roeckl! :heart) när jag gifte mig; numera nöter ringen hål på alla handskar, så nu kör jag med nästan vad som helst. Senast var det nog 9.90-handskar från järnaffären, faktiskt. :o

Alltså jag har ju inte haft ngn het häst sedan ponnytiden (då hade jag blåsor i hela handen trots handskar, en terrängponny deluxe) men jag är så kär i de tunna skinnhandskarna som finns på gekås. O gummityglar. Men som sagt, inte behov av supergrepp ännu.

Roeckl är för hopptävlingar och dressyr. Dom är för dyra för att slita på i terrängen! Jag köpte cavalierios eller vad nu märket heter. Två par för 50 kr styck!

Eeeh, de biligaste jag hittar? :p (förutom de där stickade med gummiknoppar :yuck: ) Gör alltid av med/har sönder mina vantar så brukar köpa när det är extrapris typ. Har haft gamla gummivävtyglar där allt gummi är borta typ :rofl:, de som sitter på hopptränset. Inte upplevt att jag behöver något extra grepp, har mest handskar för att slippa skav när det är varmt och för att inte frysa när det är kallt.

På Hille fick man ha dubbla handskar, dom översta brukade bli utslitna efter halva terrängbanan :laugh:

Roeckl är för hopptävlingar och dressyr. Dom är för dyra för att slita på i terrängen! Jag köpte cavalierios eller vad nu märket heter. Två par för 50 kr styck!
Hahaha tänk på mig som har 5 par. Inser att jag lägger SI så där 2000kr på vantar...

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
909
Senast: Gunnar
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
115
Senast: Shixle
·
Mat Jag är absolut en äggvåfflaperson har jag förstått. Gillar de lite mer mjuka och matiga våfflorna, och tycker att frasvåfflor lätt blir...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
2 887
Senast: sthu
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30