Försäkring häst

Agria skaffade jag själv då jag alltid varit nöjd med dom och dom har inte sagt ett pip någonsin. Har haft hästar försäkrade där sedan 1996. Fattar inte vad alla är så missnöjda med egentligen? Jag har A1 vet, vård på den Grå och han fick ju en allvarlig skada på ett ligament på insidan i hoven och gaffelbandsgrenen på utsidan samtidigt! 100 behandlingar med först vanlig tuppkam 2ggr tror jag,, sedan Irap, laser, shockwawe och 2 MR senare och bete i sommar under nästan 1.5 år så är han iallafall haltfri nu och under igångsättning. Var 3 gradigt halt i evigheter på volt i höger varv. Trots allt detta så kom jag aldrig ens i närheten av 120.000 som jag har i vet. vård. Men då har han ju inte stått på klinik, utan bara besök.

Min klippning och fetning.

Jag har haft en häst försäkrad hos Agria. Jag tog över hans försäkring (och uppgraderade den), och han var så pass "gammal" vid köpet att jag inte ville byta.
Jag hade inga problem med att få ersättning för veterinärvård, medicin etc - det gick relativt fort att få utbetalningarna i de fall jag inte direktreglerade osv. Det jag inte var nöjd med, var villkoren. Då hade de en begränsning, ett tak, för hur mycket de ersatte för hältor och rygg - som var långt under beloppet för veterinärvårdsförsäkringen. En bekant gjorde samma erfarenhet - snabba utbetalningar och de följde sina villkor till punkt och pricka, men hennes häst drog på sig en "mystisk" hälta och efter en jäkla massa utredning så slog hon i det där taket.

Men, det ska understrykas att det här är några år sen nu och jag har inte läst deras aktuella villkor (ingen häst f.n.). Bolagen tenderar ju att ändra detaljer i sina villkor lite nu och då, så det kan mycket väl vara annat nu.

Jag har haft en häst försäkrad hos Agria. Jag tog över hans försäkring (och uppgraderade den), och han var så pass "gammal" vid köpet att jag inte ville byta.
Jag hade inga problem med att få ersättning för veterinärvård, medicin etc - det gick relativt fort att få utbetalningarna i de fall jag inte direktreglerade osv. Det jag inte var nöjd med, var villkoren. Då hade de en begränsning, ett tak, för hur mycket de ersatte för hältor och rygg - som var långt under beloppet för veterinärvårdsförsäkringen. En bekant gjorde samma erfarenhet - snabba utbetalningar och de följde sina villkor till punkt och pricka, men hennes häst drog på sig en "mystisk" hälta och efter en jäkla massa utredning så slog hon i det där taket.

Men, det ska understrykas att det här är några år sen nu och jag har inte läst deras aktuella villkor (ingen häst f.n.). Bolagen tenderar ju att ändra detaljer i sina villkor lite nu och då, så det kan mycket väl vara annat nu.
Det taket är borttaget sedan länge.

Det med tak på hälta togs bort för ett bra tag sedan, var inte många år det fanns.

För mig så tycker jag det är värre med att rabbaten för skadefri år bytte plats från att ligga på det jag betalar varje år till att nu mer (om det finns kvar) ligger på när försäkringen används istället, stor nytta jag har av den när jag inte använt försäkringen på +10 år.

@nullo-modo @MiniLi Vad bra! Jag vet bara att det fortfarande fanns när jag tog över mitt sto 2016 (som då var försäkrad i Agria, men för henne tecknade jag en ny försäkring i annat bolag istället) - men som sagt, det är ju några år sen det med! 😉

Det är det. Finns inga sådana begränsningar längre. Minns inte när dom ändrade tillbaka men ja, det var ju såklart en väldigt bra anledning till att vara missnöjd! Det hade jag förträngt att det var så ett tag.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
2
Svar
21
· Visningar
1 745
Senast: Sedna
·
Hästvård Min tjej blev utdömd på klinikken i fredags, fick beskedet idag att försäkringen godtar detta, men dock vill dom inte betala ut hela...
Svar
9
· Visningar
3 223
Avel Måste bestämma mig innan tisdag! Har beslutsångest... Fölis är försäkrad via Agria sedan 2:a levnadsdagen, eftersom hans mor är...
Svar
11
· Visningar
1 631
Senast: Ploppi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattträd/klösmöbel
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Annonsera mera hundar 2