Team Frasvåffla vs Team Äggvåffla - vilket lag hejar ni på?

Här är mitt ena goto-recept för våfflor som är frasiga och goda som efterrättsbas. För förrättsbas så tar man undan sockret och vaniljen. (Tareq Taylors recept från SVT Recept)

1721637233945.png


Har ni inte gjort våfflor utan ägg tidigare, så ska ni prova det här. Enkelt, snabbt och blir perfekt varje gång.
/Rekryteringsansvarig i Team Fras
 
Jag brukar ha ägg i våffelsmeten, och mjölk, vetemjöl, salt och bakpulver. Har provat med bubbelvatten i också, de blev frasigare.
Har sett recept innehållande bara vispgrädde, vetemjöl och vatten, tycker inte det låter lika gott.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 264
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 028
Senast: mamman
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 604
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp