Sv: Tax

Jag sällar mig till de taxfrälsta och säger SJÄLVKLART kan du ha en tax.
De är underbara små individer.
Min lilla korthårstik Nikita brukade alltid följa med på mina ridturer...självklart lös. 2ggr stötte vi dessutom på rådjur/hjort och jag lyckades hålla henne hos mig.
Jag får ofta höra vilken lydig tax jag har(ofta med en förvånad ton) och hon är även en mysig kamrat i tv-soffan.
Nikita var med mig på jobbet när jag jobbade på kontor, det var ingen fara på taket.
Det som är skönt med just taxar är att de kan vara helt i gasen om man vill men även ta det lugnt och mysa.
Jag måste ju också lägga in bilder och bara för att trycka på lite extra så blir det en valpbild(ta det med en nypa salt :))

1074925.jpg

Lite suddig men den är ju så söt. Första dagen hemma, exakt 2månader gammal :)

Lycka till med vad det än blir!:bump:

Visst kan du ha tax även om du inte jagar.. De är alldeles utmärkta sällskaps och hobbyhundar.
Du kommer att få en trevlig kamrat som ställer upp på det mesta och dessutom gör det med en stor portion humor.

Jag har ett gäng taxar... Korthåriga... det är jaktlinjer på mina och jag jagar.. Men jag jagar bara 4 månader om året... Årets resterande 8 månader är de familjehundar utan överdriven aktivering... Inte klättar de på väggarna för det. Mina är inte ett dugg skälliga när de är inomhus. Vänner och bekanta kommer och går i dörren utan så mycket som ett gruff från dem.
Sitter de däremot i hundgården så skäller de en del.... det skall erkännas.. :cool:
Tjocka blir taxar bara om man ger dem för mycket mat... precis som alla andra hundar..

Normalt med motion och normalt med aktivering och du kommer att ha en mycket trevlig hund .

Bror och syster
19236008.jpg

Full rulle ute....
19236036.jpg

Soffpotatisar inne..
17556539.jpg

Jag tyckte jag läste att hon redan haft tax så storleken ska väl inte vara ngt problem.
Men annars är min erfarenhet av taxar att de är världens största hundras :)
Iaf tycker de det.

tesora: Gaaaah, du har så underbara små vovvisar! De är verkligen som små ekorrar som YW skriver :)

syrran: mittenbilden är helt underbar! Vilken kropp! Man bara ser hur musklerna jobbar där under. :bow:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 893
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 696
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 008
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?