ASKAPLASKA
Trådstartare
Då min bästis börjar bli lite till åren har jag börjat fundera på vad jag ska ha för hund efter henne. Hon är en Grand Danois på 75 kg och den mest underbara hund jag haft. Jag tror tyvärr inte att jag kan ha en så stor hund igen av flera skäl, så nu lurar jag lite på nåt helt annat.
Jag växte upp med en strävhårig tax och har härliga minnen av honom men skulle vilja höra mig för lite om rasen.
Lite om mig och min blivande hund:
Den kommer att ligga stilla hos mig i min butik varje dag.
Den får gärna följa med på ridtur om den vill, annars får den vara hemma med husse och mysa i soffan.
Jag sysslar inte med jakt, är det helt kört med tax då?
Jag är inte intresserad av lydnadsträning annat än vardagslydnaden, inte heller utställning el någon annan tävlingsform. Jag är bara ute efter en "ständig följeslagare" som aktiveras genom att vara vid min sida 24h/dygn.
Vad tror ni?
Jag växte upp med en strävhårig tax och har härliga minnen av honom men skulle vilja höra mig för lite om rasen.
Lite om mig och min blivande hund:
Den kommer att ligga stilla hos mig i min butik varje dag.
Den får gärna följa med på ridtur om den vill, annars får den vara hemma med husse och mysa i soffan.
Jag sysslar inte med jakt, är det helt kört med tax då?
Jag är inte intresserad av lydnadsträning annat än vardagslydnaden, inte heller utställning el någon annan tävlingsform. Jag är bara ute efter en "ständig följeslagare" som aktiveras genom att vara vid min sida 24h/dygn.
Vad tror ni?