Tävlingsskåp, tips, hemmabygge!

Sv: Tävlingsskåp, tips, hemmabygge!

Vill också ha tips!!:banana:

vi ska bygga ett , så när det är färdigt så kommer bilder :)

har två stycken, i olika storlekar och material, ska försöka återkomma med bilder sen, vet dock inte exakt vad det är för material som används men det är olika på de två skåpen. Tänk på att ha ett hållfast och stabilt material, men ett som inte är för tungt.

Jag svarade i en liknande tråd för ett tag sedan. Citerar mitt svar:

Mamma (och lite jag) byggde ett skåp till min födelsedag för många år sedan. Vi tyckte att NordBoxs skåp var för små (ft-ryttare som man är har man MYCKET saker med sig) och för dyra.

Såhär ser det ut. Till höger ser ni NordBoxs och vårat är alltså bra mycket större. Vi har valt 4 hjul istället för två som NordBox för att kunna rulla fram och inte dra skåpet (hade två hjul + två pinnar först = inget hit, tungt!)
Gott om plats för två sadlar och saker under sadlarna. Till höger inuti spöhängare och krokar. Nere till vänster är det en 'pinne' som jag brukar hänga skydd på.

Till vänster inuti och i dörren ser det ut såhär. Fyra krokar tror jag och på dörren fack att ha TR, papper, handskar, hårnät osv. i. 'Kroken' går att fälla upp och ner. Super för att hänga fram kavaj, träns, hjälm eller vad man nu vill när man håller på att göra iordning osv.

Ovanpå skåpet. Plats för lindor, skydd, schabrak, täcke eller vad man vill.

På baksidan har vi ett långt handtag, eller vad jag ska säga, lite som en täckeshängare och det fungerar super att hänga fram täcken så.

Eftersom vårat är i trä är det tyngre än NordBoxs men tycker inte att det var för tungt. Används inte längre eftersom jag har stor sadelkammare på släpet och får plats med allt där, möjligtvis om jag är på ett längre läger och vill ha det nödvändigaste vid boxen och slippa springa till släpet jämt.

Ett tillägg: De bakre hjulen är fasta medan de främre snurrar.
Det är ju gjort i trä som är relativt tjock, så det är tyngre än NordBoxs, däremot har jag inte tyckt att det varit ett problem eller för tungt.

Jag svarade i en liknande tråd för ett tag sedan. Citerar mitt svar:

Ett tillägg: De bakre hjulen är fasta medan de främre snurrar.
Det är ju gjort i trä som är relativt tjock, så det är tyngre än NordBoxs, däremot har jag inte tyckt att det varit ett problem eller för tungt.

FIINT!!:love: Vilket jobb!:bow:

Sambon har byggt ett till mig :D

Använde plyfa för det är ganska tåligt. Gör inget om det skulle komma lite regn på osv. Sen har vi satt på en tunn plåt på locket eftersom pållen gärna står och biter i skåpet under färd. :smirk:
Jag har ingen bild men kan kanske fixa.

är playwood för tunt?

Det finns ju plywood i olika tjocklekar! :idea: Och det går ju alltid att använda fyrkantslist i hörn och kanter som stabiliserar. Är inte plyfa ett kortare namn för plywood?

vi har köpt plyfa till mitt skåp som vi håller på & bygga nu, & det ska inte vara samma sak som playwood , plyfa (vad dom sa till mig) är starkare än playwood .

kan visa bilder på mitt skåp som ska vara klart imorgon ...
är ett stort bubbelskåp. såhär ser det ut just nu (pappa är lite ivägen;))

Liknande trådar

Dressyr Ska debutera La:1 i början av juni. Har ni några tips inför programmet? Vad tjänar man poäng på?
Svar
1
· Visningar
552
Senast: JohannaB
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 023
Senast: fio
·
Övr. Barn Jag har en väldigt frustrerad tjej här hemma just nu. Hon vill snickra, sy och skapa saker och vi har inte riktigt rätt material till...
2
Svar
29
· Visningar
1 979
Kropp & Själ Jag behöver hitta nya t-shirts eller linnen till när jag spelar Padel och tränar. Jag vet dock inte vilket material jag ska välja, för...
Svar
1
· Visningar
220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?