Tävlingssäsongen 2006

Sv: Tävlingssäsongen 2006

Jag måste bara fråga.
Är det Busan som ska gå lätt snart?
Hon har väl inte tagit sig runt en debutant innan? Verkar vanskligt att den ska gå * under nästa år.

Du verkar inte veta allt för mkt. Busan HAR tagit sig runt debutant. Planeringen är att hon skall gå Bredeers men tiden får utvisa om det blir så. 5 åringar skall gå * stjärnigt som 5 åringar. Inget konstigt med det, om dom skall gå bredeers alltså. Vet jag vem du är eller?

De ska väl ändra breeders-reglerna till nästa år tror jag?
tror att 6-åringarna ska gå *

Morsmordre:
Årets vinnare i 5-års BT gick sin första debutant i våras....

Blir det redan till nästa år, fattade det som att det skulle bli till 2007. Fast för min skull är det ju bättre, för då får hon ju gå lätt i stället.

äh, jag vet inte så noga...har bara hört att de ska ändras

men men, jag tror att hon fixar att gå * nästa år, finalen är ju på slutet av säsongen ju :)

Det tror jag också. Vintervilan är snart slut för henne nu, så nu blir det träning igen. Hon har avskytt det här med att vila. Mkt onödigt ont enligt henne själv.

haha, min har åxå haft vila nu och han säger detsamma...
fast mest rastlös är jag :D klättrar på väggarna när jag inte får rida, men ska hålla mig till helgen iaf...

Haha, det problemet har väl inte Ruthan haft direkt. Hon har ju tragglat runt på Shady bla. under tiden. Men nästa vecka sätter det igång igen. Vill INTE vara den som börjar att sätta igång henne bara. Mathias skulle ha henne med nu på Luciashowen i söndags. I lördags var det träning, och den brallade hon sig igenom, så det fick bli Shady som fick vara stand in i stället.

Ja det stämmer, det är jag som har honom!

Helt underbar!!

Ja, jag vet vem du är.
Det verkar bara lite konstigt att ha så höga mål för en häst som knappt kommer runt hoppbanan på fälttävlan.

Vad kul!
Jag tävlade mot Henrik Clearselius som hade honom innan ganska mkt.

En jättesöt häst.
Grattis till ett bra köp.

Jaha vad skoj!! Då känner du ju till honom lite.

Alltid skoj. Träffade av en händelse på Rebecka som också har haft honom för ett tag sen.

Jättekul att du tycker det!! Tack :d

Han är toppen, världens roligaste

:banana:

Äh, det är en unghäst som behöver rutin och tävlingsvana. Sånt där kan lossna rätt fort. Jag tyckte det verkade vara en trevlig häst när jag såg den:), även om den inte kom runt då...:angel:

Vad är det för fel med att ha höga mål? Utan det kommer man ingenstans. Går det är det ju jätteroligt, gåt det inte är det ju bara att ta nya tag, tror Shady vet vad hon gör med sin häst;)
Sikta mot stjärnorna...:banana:

Själv ska man börja tävla fälttävlan nästa säsong för första gången ! :)

Tips på bra platser/tävlingar för en nybörjare ? :d

Önksa mig lycka till ;)

Jag håller med Shady om att du inte vet så mycket.
Busan har under hösten tävlat hoppning (1,00m) med mkt bra resultat och vi planerar att hon ska bebutera 1,10 i februari.
Du verkar inte ha sett henne på ett tag.

Ryttaren

Nej det har jag inte gjort. Det har du helt rätt i men jag har sett henne ute i terrängen i skåne och det gick inte super. Och så är det ibland men man kanske ska tagga ner målen om hästen inte gått runt än. Och hemmabanan räknas inte.

Till BusTintin: Du har stor häst eller? Det beror på hur långt du vill åka..;)

Vad negativ du är:crazy:
Nu är det ju faktiskt så att kvalreglerna gör att hästen inte kommer kunna gå * om det inte kommer runt debutant och lätt.
Men, som sagt, vad är det för fel med att sätta upp som mål att den ska klara det:confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
Svar
19
· Visningar
1 800
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 256
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar