Tävlingssäsongen 2006

Sv: Tävlingssäsongen 2006

Haha jaha okej. Ja min hon brkuar köra rejs lite överallt där det passar henne :smirk:

Näe jag tror inte jag har varit på med någon träning som Busan har varit med på...

Jaha det låter ju jätte spännande!!

Vad är det för häst du har?? :d

Okej, Tack så mycket!! Någon som har tävlat där?

Ja jag har tävlat där, skrev lite högre upp i tråden om vad jag tyckte om banan. Inlägg 32#

:)

Jag vet inte alls vart Lag-SM går, har inte hunnit kolla. Men vore kul om det gick i Bunge, då vill man ju absolut åka dit.
Hoppas ni fixar lag då, de tär ju alltid kul med lag tävlingar!!

Okey, du tyckte visst inte om det så mycket! Jag tänkte mest på terrängen, den e väldigt bra, kanske lite enformig..:) men vädigt bra träning.

PrinceFair skrev:
Lag-SM går på Bunge första helgen i september. :bump:

KOM HIT!
Det är inte alls så svårt och krångligt som det låter! Dessutom får ni rabatt på båten! Våra tävlingar brukar vara uppskattade och vi som driver den har ofta väldigt kul längs med vägen, något som jag tror märks på själva arrangemanget.
Själv är väl målet att ta en plats i laget när det går på hemmaplan :banana: Sen får vi väl se om det lyckas :angel:
Första tävlingen blir nog Lätt i mantorp, lätt/* på udden, Lätt hemma, * trossnäs, botkyrka *.
Är det bara jag som tycker att det är vääldigt tunt med * från mitten av maj-trossnäs?

Tja jag gillade inte terrängbanan så mycket, tycker den var lätt, inga skojjiga hinder. Den gick liksom bara runt i en ring å sen var det färdigt. Är ju nån backe som är ganska lång. Men finns ju en del andra banor me backar å så me....

Hade vart fint å ha en sån lång backe hemma å träna i dock, fast ska inte klaga så jättemkt har långa fina galoppvägar i skogarna här ikring å även lite backar å klättra i :love:

Jaha men Lag-SM är ju något man måste planera in då :)

Kul att det går på Bunge, är fint på gotland!

Nelle: Vet du hur mycket det kostar att åka båten över me bil å transport?

Då har du missat något. Fast hon har blivit bättre, får se om det återkommer när terräng träningen tar fart igen.

Vill också åka till Gotland och tävla med Busan, fast inte den helgen. Finalen i Breeders går ju helgen efter och det kan bli liiiite väl häfftigt. Men har för mig att ni skulle ha en till va?

Förrästen, var du nöjd med bilderna? Har inte hört av dig sedan jag skickade cd:en.

Nelle skrev:

Det hade jag iaf tänkt :bump:
Förhoppningsvis har vi ett lag åxå till SM, och står alla hästar på sina ben har vi ett mkt bra lag dessutom :D
Annars rider jag nog ** om det blir av.

PS. kan bara tillägga att Botkyrka inte kommer att ha ngn tävling i juli (troligtvis ingen tävling alls :(), oavsett vad det står på ridsport.se...

Nyrelski skrev:
Någon som vet om YR DM för Skåne kommer vara i Gärds som förra året?

Det blir hösttävling i Gärds men om det blir YRDM där vet jag inte.
Förhoppningsvis blir det några YR i år. :angel: 2005 var det en YR och resten juniorer i startfältet men både 1:an och 2:an blir YR 2006 och säkert är där några till.

Är oxå lite nyfiken på vad det kostar att åka över till Gotland med bil och transport :)
Är det billigare att ta 4 hästar i en lastbil tror du?

Jo, jag blir också YR nästa år, hade varit kul att va med.:)
Men vi får se hur det går, jag har inte ridit någon * än

Priset beror på hur lång bil + släp alt. lastbilen är. Har för mig att vi gav 1500:- tur och retur för 2 år sedan. Nelle har ju rabatt när hon åker iom att hon bor på Gotland.

Mantorp
Kinda
Leksand
Trollhättan
Skurupbygden
Bollnäs
Mariestad eller Lag-SM.
Mantorp

Tävlar på två ponnyer och ev. en häst.
Dock har jag inte koll på när individuella
SM går och det är mitt mål på ponny. Sen
skulle jag gärna åka till Danmark eller något
av de andra grannländerna och rida lite fälttävlan.
Men det är ju bara en önskan och endast om
hästarna gått riktigt bra tidigare.

Min preliminära plan är att inleda med 0,90 i Mantorp, rida 1,00 i Kinda, Trossnäs och ev Sämsholm. Sen får jag se hur mogen han känns, om han är redo att ta steget upp i * eller om han behöver fler 1,00.

Jag antar att det som står som Botkyrka i månadsskiftet juni - juli egentligen är Boxholm?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
Svar
19
· Visningar
1 807
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 260
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar