Tävlingssäsongen 2006

Sv: Tävlingssäsongen 2006

Ja konditionen lär hon behöva när Busan skall sättas igång, och allt annat för det lär väl bli brallar som inte är av denna värld.

Du har ju hajjat precis :D

Det är som två "öar" varav den ena är mycket högre än den andra. Usch vad det är svårt att förklara......:crazy:

Du får åka dit och tävla i början på maj :idea:

Jag tänkte börja med debutant i Flyinge, som numera är hemmabanan:)
Sen lätt i Gärds, Udden, om jag inte kommer fram till att det är för långt, Shady hur lång tid tar det för er att köra till Torns? Sen Dagstorp och kanske Tågarp.

Sen ska jag försöka rida * i Botkyrka, kanske Valla, Ekenryttarna eller Bunge, Mantorp och Gärds. Men det enda jag har koll på var det ligger är Gärds och jag har bara en enaxlad transport och en liten bil, får se hur långt han orkar dra pållen ;)

Någon som vet om Romelåsen har nån tävling i år? dom la väl ner klubben lr nåt? do har bytt namn väl? lr så har jag baar fått gör mig allt detta.. vill dit!!!

Det heter Skurupbyggdens Hästsportförening nu. De la ihop två klubbar, och jag tror de skulle ha tävlingar juli nästa år.

Någon som vet om YR DM för Skåne kommer vara i Gärds som förra året?

bor mellan ystad och malmö och vi har 29 mil till udden
vet inte om det blir lite närmare för dig om du kan ta motorväg snett över hela skåne....

Ja men jag tror att jag har förstått någesånär nu :angel:

Hehe förstår att det e svårt att förklara....finns en möjlighet att jag åker dit i maj. Haha om jag vågar :crazy: Värsta skräckhistorierna här på buke om det där hindret ;)

Haha vad skojj, det låter som att busan är som min fröke här hemma, haha hon uppför sig som värsta unghästen brallar, skuttar och far som en tok. Det värsta är att hon är sådan :eek:

Fast hon är ju såklart bättre när hon är fullt igång, men minns bestämt 2004 när jag red Debutant på Udden med henne, herregud som hon bar sig åt. Slängde sig åt alla möjliga håll, reste sig, brallade och for på framhoppningen till banhoppningen så efter en kort stund var jag helt ensam kvar på framhoppningen av någon konstig anledning :crazy:

Usch man hoppas ju att de ska växa ifrån det där nångång ;)

Hej
Det är inte så farligt som det låter. Min mamma trodde att hon skulle dö när hon såg det, men min ponny hoppade utan att blinka och det var som att hoppa en trappa inte läskigt alls...
tillägas kan ju att hålet imellan bankarna är ca 30 cm vilket är omöjligt att "trilla ner i"
tycker absolut att du ska åka till tranemo där är trevliga tävlingar

Åh Bunge skulle jag också vilja tävla på, är så fint där! Har bara varit och kollat på tävlingar för några år sedan. Tycker bara det verkar så krångligt och dyrt att ta sig dit och hem å så. Någon som vet hur mycket det kostar med färja å det??

Japp skurup heter det nu. Jag var där nu 2005 och tävlade lätt klass med stor häst. Tyckte inte det var någon höjdare alls tyvärr. Dressyren var okej, var lite trångt bara. Hoppninge var katastrof, var i deras paddock som hade byggts om lite och underlaget var väldigt dåligt. Mycket omkullridningar och så :eek:
Sen tyckte jag terrängen var lite tråkig, väldigt lätt tyckte jag.

Men det är bara vad jag tyckte, den kanske passar andra bättre än vad jag tyckte den passade mig...

Jaha ja men det låter ju inte så farligt. Tycker ofta så hoppar hästarna bra på de hinder som man själv tycker ser konstigt ut eller verkar läskigt. :p

Men det är skoj med lite udda hinder tycker jag, det gör ju så mycket när man kommer till tävlingar med lite skojjiga och annorlunda hinder. Blir lite utmaning ;)

Just det, det är ju på Gotland. Jag tänkte Ölandsbron:D :o
Men ja, då blev det ju helt plötsligt krångligare. Får nog skippa det då.:(
Var ligger Ekenryttarna, långt från Flyinge (mitten av Skåne)? Är det fint där?

Generelt tar det nog inte mer än max 4 timmar. Men min bil var på kok punkt hela vägen ner så det tog lite längre. Jösses vad kul, vi har ju planerat samma tävlingar till att börja med. Denna gången måste du komma fram. ;)

Låter som Busan ju, fast Busan kör sitt rejs på terrängbanan istället. Kommer inte ihåg om du varit med på någon av hennes träningar.

Jag o min blivande 6-åring ska debutera *-ig i Flyinge är det tänkt därefter blir det etablering i *-ig under resten av säsongen, o eventuellt några 1.00 om det är här i Skåne. Om jag fattat Idasagere rätt o säsongen inleds med Vinslöv 2/4 så blir det gissningsvis 1.00 där allra först.

Nyrelski skrev:
Jag tänkte Var ligger Ekenryttarna, långt från Flyinge (mitten av Skåne)? Är det fint där?

Det ligger väl typ i Norrköping. Kan väl vara en si så där 45-50 mil från Flyinge om jag inte är helt fel på geografin.

Går inte Lag SM i Bunge?

Vi bara MÅSTE få ihop ett lag. :bump:
Det har ju varit lite dåligt med ryttare som rider *-igt de senaste åren....

Det hade verkligen varit så kul!:bump:

Ekenryttarna ligger utanför Norrköping, är en jättetrevlig tävling.
Den *-iga var väldigt lätt i år iaf, men det var den första * de hade.....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
Svar
19
· Visningar
1 807
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 260
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar