Tävlingssäsongen 2006

Sv: Tävlingssäsongen 2006

Nae en ponny som just nu ser ut som en köttbulle :o :p

Ja du rimligt avstånd ? Bor i Älmhult Småland så .. Fram med allt ni har :)

Du är bara för mkt. Att ha sett henne på 1 tävling säger ju inte att hon inte kan gå runt. Unghästar behöver rutin. Tänk på det innan du klankar ner någon häst.

BusTintin skrev:
Nae en ponny som just nu ser ut som en köttbulle :o :p

Ja du rimligt avstånd ? Bor i Älmhult Småland så .. Fram med allt ni har :)

Okej. Vi (Udden), någon mil norr om Kalmar har bra terrängbanor för första fälttävlan. Kinda ligger inte sååå långt ifrån. Udden har en fälttävlan i vår, kom då..:D

Jo dom har ändrat reglerna till nästa år, 5 åringarna kvalar i debutant och lätt , finalen går i lätt klass .

helt säkert??? Vet du hur många lätt man skall rida för att kvala??

Om det stämmer blir jag jätte glad:rofl:

Kvalreglerna är ju givetvis inte uppdaterade på ASVH´s hemsida men det var något liknande ett kval i debutant (eller 2) och ett kval i lätt. Men jag minns inte riktigt.

Stämmer det att det är till detta året reglerna kommer att ändras så kommer min unghäst att gå breeders, eller iaf kvala dit! :)

Har dock inte planerat in vilka tävlingar det blir, det får ryttaren bestämma :)

Jag kommer att starta i Mantorp först, dock en debutant :bump:
(blir bara andra starten på min nya vilde....)
Sen får vi ser vart det bär, kanske JSM...:cool:

Jag vet hur unghästar är. Jag har haft flera stycken själv.
Tycker bara det är konstigt.

/Fd Morsmordre

Jag är INTE Narcissa!!

Men jag hoppas det går bra med hästen iaf.

Tro vad du vill.
Jag kommer iaf inte att vara kvar efter nyår.

Är du så rädd för mig? Hahahahahaha.

Förresten får jag säga att Shadys häst är fin. Det enda jag sa var att man kanske ska tagga ner på målen när den ännu inte visat framfötterna så mkt.
Jag hoppas det går bra iaf.

Nu ska du inte tro dig själv om för mycket, inlägget är riktat till Wiie, det är inte så lätt när man är ny.

Knapplån.

Jag ska tävla rätt mkt ft under våren. Ska väl försöka ta mig uppåt landet.

Min planering sträcker sig så långt, att ja har bestämt mej för att åka ut o starta en debutant nångång nånstans .. :p
Skulle gjort det i höstas men de blev lite probs me pållen då..

Så ja får hoppas hon håller sig frisk o att ja hinner få upp henne i kondition nångång... :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
Svar
19
· Visningar
1 800
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 256
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar