Sv: Tävlingsförberedelser!
Jag har haft en sen start på säsongen pga. hästbrist. Men nu är det bestämt att jag ska ut och galoppa terränghinder med en av chefens dressyrhästar.
Första starten är om ca. 3 v. (ca. 1 m) och så här har träningen sett ut / är planerad tills dess...
Denna veckan (och de senaste 3 veckorna):
Mån: Hopplektion på annan anläggning, Hälften banhoppning, hälften terräng.
Tisd: Dressyrlektion
Onsd: Dressyrlektion
Torsd: Hopplektion - banhoppning.
Fred: Konditionsträning; 10 min galopp (ca. 350 - 380 mpm), 4 min skritt, 10 min galopp.
Lörd: Lungt, stretchigt markarbete, kort pass. Eller lugn skogstur om det inte regnar.
Sönd: Vila
Nästa vecka
Mån: Hopplektion på annan anläggning, terräng.
Torsd: Lungt, stretchigt markarbete, kort pass. Eller lugn skogstur om det inte regnar.
Fred:Konditionsträning; 10 min galopp (ca. 350 - 380 mpm), 4 min skritt, 10 min galopp. Plus två snabba galopper a´4 min, 2 min skritt emellan.
Lörd: vila
Sönd: Lokal hopptävling, 3 hunting klasser.
Sista veckan:
Mån: Konditionsträning; 10 min galopp (ca. 350 - 380 mpm), 4 min skritt, 10 min galopp. Plus två snabba galopper a´4 min, 2 min skritt emellan.
Torsd: Hopplektion - banhoppning.
Fred: Lungt, stretchigt markarbete, kort pass. Eller lugn skogstur om det inte regnar.
Lörd: Dressyrlektion - clinic med annan tränare.
Sönd: Vila
Tävlingsveckan:
Mån: Hopplektion på annan anläggning, hoppa komplett terrängbana (klockad).
Torsd: Åker till tävlingplatsen på morgonen. Markarbete där på kvällen.
Fred: Tävling - Dressyrprov på morgonen. Ev. rida ett fristående banhoppningsprov (en "runda", ingen omhoppning) på kvällen om han känns pigg och tittig på hinder.
Lörd: Tävling - Terräng
Sönd: Tävling - banhoppning
Vad tycks? Jag har en himla tur som kan få 3 gratis dressyrlektioner i veckan på jobbet
, men nu när vi ska tävla fälttävlan har jag fått dra ned på dem så den stackars hästen ska få komma ut i skogen en dag i veckan och inte tränas för hårt! Känner mig i alla fall hyfsat förberedd.
Är himla nyfiken på vad ni andra gör!