Tävlingsdress - Monté

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare linn_westy
  • Startdatum Startdatum
L

linn_westy

Någon som vet vart man kan beställa tävlingsdress till monté som man inte blir ruinerad av. Tycker att Mira och Brizy är rätt jäkla dyra. Kom gärna med förslag på hur man skulle kunna ha sin dress vill ha förslag på hur min dress ska se ut. Funderar på Marinblå grund och röda och vita detaljer.

Sv: Tävlingsdress - Monté

Tyvärr finns bara dom 2 men mira är billigare än breezy iaf. Ett tips är att bara köpa tävlingsjacka eftersom du kommer ha vita ridbyxor ändå, Det kommer bli lite billigare iaf :)
lycka till.

Någon som vet vart man kan beställa tävlingsdress till monté som man inte blir ruinerad av. Tycker att Mira och Brizy är rätt jäkla dyra. Kom gärna med förslag på hur man skulle kunna ha sin dress vill ha förslag på hur min dress ska se ut. Funderar på Marinblå grund och röda och vita detaljer.

Det finns någon gammal tråd som tipsade om något jättebilligt ställe utomlands. Leta den eller om någon kan tipsa om den igen. (4-5 år gammal?)

Med krafft reklem får du 20% rabatt hos både brizy och Mira.
Har just beställt min dress från Mira efter ha hört mkt positivt om dom. Bra passform bl.a. Jättetrevliga att prata med och noggranna.

Beställde en delad dress, då jag nyss gjort klart min körlicens och kanske ska prova för montén också.

Om det bara är monté du rider är alternativet att köpa av någon som syr upp galoppdressar, betydligt billigare (en kompis sydde upp en i USA för 300+frakt). Jag sydde upp min allvädersdress på ett annat märke än brizy och Mira, den kostade lite drygt 2500 plus moms, ska kolla om jag hittar dressen nästa gång jag är i förrådet vad det var för märke.

Jag beställde min dress (heldress men tror dom har halva oxå) hos Wahlsten. Kolla med dom om du inte har gjort det.

du kan inte kolla med en sömmerska där du bor?

själv sydde jag en egen och sydde sen upp när jag var i thailand....

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
630
Senast: Hajfisk
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 308
Senast: Cissi_ma
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 862
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden