Tävlingsdebut

D

Dolores_88

Ska jag göra med min egen häst på lördag! :eek: :crazy:

Har bara tävlat andras hästar tidigare och då brukar det ju vara hästägaren som är mest nervös, men hur fasiken ska man klara av att vara både hästägare och ryttare på en tävling?! Det känns totalt annorlunda. Jag känner en mycket större press framförallt. Att göra bra ifrån sig.
Om det har gått dåligt har man kunnat skylla på att jag inte har ridit hästen så mycket.
Men nu finns det ju inget att skylla på när det går åt pipsvängen. Jag är den enda som har ridit hästen i åtta månader nu, förutom min kära "tränare" som har försökt hjälpa mig.

Och den här tävlingen gör jag ju bara för träningens skull, vi kan inte ens hålla tölt ett helt varv runt banan men de andra tre gångarterna vill jag kunna visa upp hans bästa.
Hur gör ni? Ni som både äger och tävlar era egna hästar? Känns det inte helskumt eller är det bara jag som fått fnatt? :crazy:

Jag kommer att göra bort mig! :cry: Helt plötsligt fick man dåligt självförtroende. Gång på gång intalar jag mig själv att jag KAN INTE rida min häst, ALLA kommer att tycka att han är värdelös bara för att jag inte kan visa hans bästa sidor! :(

Jag ska tävla nästa helg, andra gången på min häst. Förra gången tävlade jag bara lättfyrgång, denna gång har jag även anmält mig till lätt tölt.
Fyrgången kommer nog gå bra, men efter sommarvilan får jag bara fram ren tölt i sakta tempo. Han hade inga stabila ökningar innan heller, men nu finns de inte alls :crazy:

Jag håller tummarna för dig, det kommer säkert att gå bra!

Tack! :bow:
Lycka till du med!
Är du lika nervös inför denna tävling som den första? (Eller du kanske inte var nervös? :eek: )

Är det Framtids tävling ? Jag ville gärna titta, men jag jobbar :mad:
Det är en fråm "mitt" stall som gör tävlingsdebut, så det skulle vara roligt att se !
Lycka till ! :bump:
/ Dimmalimm

Hehe, knappast! ;) Bifrost i Norra Norrland.
Tävlingen är i Kiruna (nordligaste tävlingen i hela Sverige). :cool:

Tack! :bow:
Nu har jag packat och imorgon bär det av, jag måste säga att efter dagens ridpass känner jag mig lugnare. Han höll sig i skinnet ganska bra när jag tränade lätt fyrgångsprogrammet.

Jag ska tävla på framtids tävling.
Speciellt nervös är jag inte, men det brukar jag sällan bli. Lite småpirr i magen bara på tävlingsdagens morgon. Jag är inte heller ngn tävlingsmänniska och är mest med på tävling för att det är kul och bra träning, sen är det kul att få en bedömnining och jämföra sig själv med tidigare tävlingar.

OJ! :o :o :o
Märkte att den frågan inte var riktad till mig när jag såg turbuflings inlägg nyss!
Slarvigt. :crazy:

Sv: Tävlingsdebut

Jag har aldrig tävlat med min islandshäst för jag har inte haft dne så länge, men jag tror att om vi skulle tävla så skulle vi ha fått bättre poäng än er! :angel: Haha, faktiskt så har min tränare sakt att 5,5 är ganska kasst. Hur kan du typ vara nöjd? :confused: Jaja men jag antar att det inte alltid går bra på första tävlingen.

När jag tävlade med min varmblodstravare A Gleam Of Hope första gången i dressyr så fick vi jättebra poäng men och alla tyckte att han var jättefin och var förvånade eller vad man ska säga! Andra varmblod är ju inte så duktiga som min kanske, så därför blev de förvånade. kanske blir de lika förvånade när jag och Baldi tävlar! :angel: hoppas kan amn ju alltid!!! :D

men i alla fall var din häst var jättesöt! Kämpa på!! :p

Det är en tråkig inställning din tränare har iså fall, att komma över 5 poäng som total i en gångartsgren är ganska svårt. När det sker för en ryttare som tävlar första gången, så är det bara att gratutlera hästen för det är sällan ryttarens förtjänst.

Är du verkligen 17 år?? :eek:

JAG är nöjd med min häst och om du tycker att 5,0 är lite så kan jag tillägga att vi fick 0,0 för tölten (ej visad, han ville inte alls och jag ville inte pressa honom när han var så avslappnad. Han ska minnas tävlingar som något kul!) och 0,0 för galoppen (fel galopp och endast mitt fel :o ). Haha, vi kanske är ett kasst ekipage men det gör mig absolut ingenting. Han är en skogsmulle ju! :love:

Och det var ju bara på skoj vi deltog. Mitt enda mål var att hålla honom på banan. :p

Det var min första tävling tillsammans med min egen häst (om du läser huvudinlägget så förstår du nog), jag själv har tävlat förut.

Heffaclump skrev:
Jag har aldrig tävlat med min islandshäst för jag har inte haft dne så länge, men jag tror att om vi skulle tävla så skulle vi ha fått bättre poäng än er! :angel: Haha, faktiskt så har min tränare sakt att 5,5 är ganska kasst. Hur kan du typ vara nöjd? :confused: Jaja men jag antar att det inte alltid går bra på första tävlingen.

men i alla fall var din häst var jättesöt! Kämpa på!! :p

Jag hoppas verkligen du skämtar med det du säger.
Jag menar 5.5 är jätte bra poäng på första tävlingen.

Grattis Dolores.... :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 502
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar