Tävlingsbok

emma82maria

Trådstartare
Vad samlar ni era hundars papper i? Stamtavla, pass, kritiklappar, tävlingsresultat, intyg osv. Jag använder SKKs tävlingsbok men tycker inte att den räcker till längre så jag är ute efter en ny men vet inte vilken.

Så, vad har ni?

Sv: Tävlingsbok

Den här tråden ska jag följa. Har tänkt länge att jag borde skaffa tävlingsbok till båda busarna.

Jappen har en tävlingsbok där jag har regpapper, medlemsbevis (sbk), vaccintyg, försäkringsnr, tävlingsbok (agility) mm. Kelpien har plastfickan man får med skk-papprerna med sina grejer, ligger i jappens tävlingsbok lite sådär provisoriskt ;)

Tävlingsprotokoll, försäkringspapper,¨veterinärkvitton odyl har jag i en pärm hemma.

Jag har Agrias tävlingspärm numera. Tycker den är bättre än SKK:s då den rymmer mycket mer och att det blixtlås runt om så pappren är mer skyddade.

Är också ute efter en ny då den gamla håller på att rasa isär. Har papperen på alla hundar i samma, men tror jag ska skaffa en egen till Troja, som är den jag tävlar med, så får de andra tre sitta kvar i den fallfärdiga boken :angel:
Lutar mot att det blir agrias, folk verkar nöjda med den.

Jag har en från Folksam som jag fick av en vän som hade den liggandes hemma för att samla damm ;) Där har jag medlemskort, utställningskritiker och lite sådant. Pappren från lydnadstävlingar och rallylydnadstävlingar har jag samlat i en pärm. Dock dålig och tänkt som tillfällig...

Finns det bra plastfickor med "fack" att köpa och sätta in i vanliga pärmar? I så fall hade ju det varit tokpraktiskt. Några sådana, ett register och alla olika hundpapper i den. Så kan man ju måla pärmen lite fin eller så om man känner för det :p

Jag använder en vanlig kontorspärm, med vanliga registerblad, numrerade från 1-30, och vanliga plastfickor för de grejer som inte kan hålslås.

Varför behöver det vara så märkvärdigt?

Jag har också pärmar men om man ska ut på tävling är det ganska opraktiskt att släpa med en stor pärm. Då vill jag ha en smidig lösning där allt viktigt får plats.

KL:
Är också på jakt efter Agrias tävlingspärm. Men menar de att man bara kan få tag på dem på olika events Agria deltar på? Någon som vet? Sist vi var på utställning som Agria också deltog på vräkte det ner så mycket regn att det knappt gick att ta sig fram, så det blev ingen tur till Agria-tältet...

TS: Jag har SKK:s fulpärm just nu och gillar den inte. Har hört att Agrias ska vara bättre. Gillar att den har dragkedja. Men det är vl en smaksak :D

Jag har Agrias till Billy och en från Hööks till Ivan.

720333_01.jpg

Billy har mycket papper och dokument och grejer i sin, så han behöver en stor. Ivan har inte det, så det räcker med en som inte är så tjock = både fyller sitt syfte alldeles utmärkt. :)

KL
Många verkar ha Agrias pärm och är nöjda med det men måste finnas fler? Fördelar och nackdelar med dom.

Som jag förstår det är Agrias bra om man har många papper och det finns dragkedja. Var får man tag på dom?

Jag har Agrias tävlingsmapp.
Stor, rymlig och bra! Har den till 4 hundar (Stamtavla, pass, försäkringspapper, de viktigaste papprena)
Den har en ficka fram som man kan lägga ex, nummer lappar i, samt pennhållare, längst bak har den en stor ficka med dragkedja.
Vet att Agrias montrar brukar sälja dem för 100kr på olika utställningar.

KL
Många verkar ha Agrias pärm och är nöjda med det men måste finnas fler? Fördelar och nackdelar med dom.

Som jag förstår det är Agrias bra om man har många papper och det finns dragkedja. Var får man tag på dom?

Började leta och tydligen säljs de enbart på vissa arrangemang där agria har monter, utställningar osv... Hur värdelöst som helst :(

I tävlingsboken finns stamtavla, medlemskort, pass och liknande papper.

Sen har jag en vanlig A4 pärm till varje hund där jag sätter in utställningskritiker och andra tävlingsresultat, kursdiplom osv. Gamlingen (12 år) är inne på sin andra pärm nu. Alla rosetter sitter på anslagstavlor på väggen och pokaler och liknande står på en hylla och i ett vitrinskåp.

Ha, denna tråd har inte varit aktiv på några år men jag undrar också vilken tävlingsbok ni rekomenderar? Gärna en som man kan designa själv. :)
Har Agrias och SKKs idag.

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 870
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka