Tävlingar

M

mammamu

Hej
Jag vill bara passa på att tacka för bra och intressanta inlägg på sidan;) jag är relativt ny när det gäller islandshästar och är "hungrig" på att lära mig allt:bump: !
Jag skulle vilja vet mer om tävlingarna;
Vad betyder tex V1, T1 mm.?
Vad grundar domarna sina olika poäng på?
Varför är det ibland tre domare och ibland en domare?
Tacksam för svar:bow:

Sv: Tävlingar

Vad betyder tex V1, T1 mm.? Det är grenar innom täving, V1 = Fyrgångsprogram T1= Tölt program
Vad grundar domarna sina olika poäng på? Takt, Tempo, Aktion, Form (hopas ja minde si rätt ordning:angel:)
Varför är det ibland tre domare och ibland en domare? För att en täving ska bli godkänd och resultaten reggas hoss SIF så ska det vara tre domare. Är det en dommaren så är tävling ej godkänd occh giltig utan mer "skoj" tävling. På nationella och regional är det oftast 5dommare.

Sv: Tävlingar

Glada skrev:
Vad betyder tex V1, T1 mm.? Det är grenar innom täving, V1 = Fyrgångsprogram T1= Tölt program
Vad grundar domarna sina olika poäng på? Takt, Tempo, Aktion, Form (hopas ja minde si rätt ordning:angel:)
Varför är det ibland tre domare och ibland en domare? För att en täving ska bli godkänd och resultaten reggas hoss SIF så ska det vara tre domare. Är det en dommaren så är tävling ej godkänd occh giltig utan mer "skoj" tävling. På nationella och regional är det oftast 5dommare.

På Nationella och regionala tävlingar måste det vara fem domare.
Nationella tävlingar får man heller inte bestämma vilka som tävlingsarr. utan dessa domare kan komma från hela världen. Det är också därför det inte körs så mycket nationella tävlingar för att det är dyrt och jobbigt med domarna

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 144
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·
Dressyr Frågar här bland alla duktiga, fast jag rider islandshäst. Jag har köpt en ny islandshäst som i grund och botten är mkt välriden (7 år)...
2
Svar
27
· Visningar
4 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka