Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen fara
Ingen fara
De här missarna är nog mycket lättare att se från sidan. Skulle tro att det är därför det inte blev så mycket avdrag.
Fast då måste ju domaren ha nickat till just då...jämfota skutt eller bakbenet efter ska ju ge rejält avdrag. Jag tror mer på att domaren gillade ekipaget för att de levererat en snygg tidigare del av programmet o hade då överseende med missarna. Sen kan man tycka vad man vill om det men det är en subjektiv sport.
Wow, grattis!!!Har haft en fantastisk helg med min prinsessa Först red vi Allsvenskan div 2, LA:3, där vi vann på 69%, hade inga stora missar men någon mellantrav som blev sådär och tappade bakdelen i ena skänkelvikningen. Blev vinst med laget också! Sen debuterade vi MSVC, och lyckades få 65%, med en felridning och en 3:a på ena enkla bytet. Blev en 7:e placering och vit rosett! Så stolt över ”min” plutt som till vardags jobbar som lektionshäst.
Visa bifogad fil 29339
7.5 6.5 7 6.5 på bytena. Håller allt med om att det var lite generöst.Vad fick du då?
synd.Jag får det verkligen inte att stämma på tävling i år. Utgick idag och nu ska det bli så himla skönt med en månads tävlingspaus.
Hahaha ja, får helt enkelt rida bättre på kommande tävlingar !synd.
Ni kommer igen! Så himla fina tillsammans.Jag får det verkligen inte att stämma på tävling i år. Utgick idag och nu ska det bli så himla skönt med en månads tävlingspaus.
Hahaha nä det hade verkligen varit berått mord!Fast det satt en kråka i vägen i slutan som vägrade flytta på sig Men jag kunde inte bara rida över den med berått mord liksom
Tråkigt att hon inte var på humör! Angående att avbryta och börja om ett misslyckat moment, så ska domaren döma det första försöket man gör. Annars skulle man alltid kunna göra så vid en miss. Sen om alla domare följer det är oklart, så kanske kan vara värt att testa med risken för ett lågt betyg plus felridningVi var ute på en LA:3 i helgen. Vi var anmälda till MsvC:1 också, men avanmälde redan innan och det var ju en jäkla tur, för Rut var inte ALLS sugen på dressyr.
Var egentligen mjuk och fin, men inget tryck alls och då finns det liksom inget att rida på.
Så, vi hade låga poäng att utgå ifrån, och sen tyckte hon att jag bad om galopp i den ena skänkelvikningen, så hon galopperade, jag tog ner till trav och bad henne flytta, hon fattade galopp igen, typ 4 gånger och sen var vi plötsligt vid X. Fick en 1:a, ”momentet ej visat”, och så koeff 2 på det.
Hade jag varit lite smart hade jag vänt över och gjort om det och tagit på mig en felridning istället, men så långt tänkte ju inte jag. Fick sen en 2:a på den ena förvända galoppen när hon bytte och jag inte hann rätta. Kom fetsist på fantastiska 54,2%.
Sen vilade vi en dag, red ut en dag och åkte sen på dressyrträning och då gjorde hon alla moment från både La och MsvC plättlätt.