Tävlingar 2010

stall w

Trådstartare
Nu är ju tävlingssäsongen igång (äntligen:banana:)! Några har redan varit ute på en eller ett par tävlingar och för andra blir det premiär framöver. Tänkte vi kunde samla allt om tävlingarna här i en tråd, typ vem som ska vart, resultat, skvaller mm.:D

Sv: Tävlingar 2010

Nu till helgen är det tävling hos Åkerbo 14-16 maj och hos Åsbo 13-16 maj.

Vi ska åka till Åkerbo. Det blir säsongspremiär för oss, lite senare än vanligt, så nu känner vi oss extra taggade.;) Vi kör enbet ponny, nat msv.

Roligt med stort startfält, tror det var 52 stycken.:) Men tyvärr bara tre i vår klass...

Kollade precis väderprognosen. Det ska regna från onsdag till söndag!:eek: Det kommer att bli jättetungt.:(

Hade bestämt mig för att inte tävla i år, spara pengarna...
Men efter gårdagens dressyrpass kan jag inte låta bli...:D

Jag har dock ett problem: Jag har redan lovat att vara funktionär på Berg, där jag nu skulle vilja tävla...
Någon som känner sig manad att ta min plats som domarsekreterare på fredagen? Det är väldigt givande att sitta och höra vad det är domarna tycker är viktigt.;) (extra poäng om man ser till att jag klarar kvalet...;))
På lördag är det maraton - och var ser man bäst om inte mitt inne i hindret?:idea: De enda förutom de tävlande som får vara i hindren är ju funktionärerna... Så kom igen nu! Åk till Berg och var funktionär - så att jag kan tävla!:angel:

Hur som helst ska jag nog se till att tävla i Berg, ska kvala i lätt A...
Helgen efter det blir det förhoppningsvis Tranemo, kvaltävling som kommer att ingå i lagserien.
Det blir jättebra, då kan jag sko hästen inför tävlingarna, sen kan han få gå barfota igen... Ekonomiskt och bra:angel:

Kollade precis väderprognosen. Det ska regna från onsdag till söndag!:eek: Det kommer att bli jättetungt.:(

Jäkla skit då.
Jag ska premiärköra program 3 och det är dessutom första tävlingen på året. Jag vill inte att det ska vara så tungt att man måste stryka för att hästen inte ska få en dålig början på året.

Vi har tävlat en gång förr när det var en veckas regn och det blev så tungt på gräs och i lera att det hade varit taskigt att fortsätta. Hoppas prognosmänniskorna har fel.....som de brukar.

Hmm...måste då, även jag, packa regnkläder inför klubbtävlingen (precision) imorgon :( men det kommer att bli kul ändå

Jag tänkte debutera den 13 Juni i Bräkne-Hoby (Blekinge Körsällskap)
Bara en månad kvar :banana:

Hade premiär på Gotland 1-2maj i nationell lätt, härnäst väntar Skånska 30 maj nationell lätt, sen dressyrtävling där den 18 juni, Laholm 25-26 juni nationell lätt, Jönköping (Vaggeryd) 6-8 augusti förhoppningsvis nationell MSV, Ribban 15 augusti förhoppningsvis (dressyr), Åstorp (USM) 17-19 september.. :)

kl

Då är dressyren avklarad här i Åkerbo. Dressyrbanorna ser ut att ha blivit upplöjda... Sjukt mycket lera. Kuskarna som körde i slutet på dagen hade lera upp till halsen, bokstavligt talat.

Maraton imorgon!:bump:

Några bilder finns på vår blogg.

Usch, då! :( Jag känner mig nästan lite glad över att jag inte hade råd att åka! (Men är avis på alla som tävlar ändå.)

Jag hade smyg-säsongspremiär på en klubbtävling (dressyr och precision) 2 april, sen blev det Lätt A dressyr och precision 1 maj på Johannesberg. Nu väntar jag på proppen till Johannesberg 21-22 maj, vilket blir pållans första maraton om allt går som det ska. Vi har sjuttiofjorton klubbtävlingar planerade under året också, med bland annat dressyrkörning och precision, men vi hinner inte med någon mer maraton dessvärre. Men för all del, pållan är bara 6 år så det gör kanske inte så mycket att det blir en mjukstart. :grin:

Jag och pållan hade tävlingspremiär i år! Första tävlingen var 1 Maj på Johannesberg, blir tävling två den 13 Juni på samma ställe.
Vi nollade precisionen och fick 65 straff i dressyren. Jag är kanonnöjd då hästen bara är 6 år och detta är hennes första tävlingsäsong i körning.

I januari var jag helt ställd när tränaren började prata om tävling, nu har jag hamnat i lagserien och tycker det är skitkul. Där ser man vad fort det vänder! :D

Då var vi hemma igen efter tävling hos Åkerbo. Maraton blev en tung tävling. Många hästar var väldigt trötta i den djupa leran.

Bilder på elitkuskarna i precision finns i bloggen på vår hemsida.

Jag strök mig efter dressyren. Har tävlat i sån här lera förr och fick bryta och jag ville inte utsätta honom för det igen.
Vi har problem med mjölksyraträningen, så det var ett enkelt val. Kondisen är det inget fel på dock.

Trots det har jag fått resultat på maratonen i resultatlistan. Kanske ska man fortsätta tävla så? ;-)

Haha, jag fick ett resultat i spalten "under ridning bedöms" när jag tävlade brukskörning förra året. :D Jag fick ett resultat i "under körning bedöms" också, ett betydligt snällare sådant!

Haha, ja det kanske vore något! Fast det förutsätter ju att man får ett bra resultat.;)

Ångrar att vi inte strök oss som vi funderade på. Men så tänkte vi att vi skulle ta det lungt eftersom skaderisken då skulle bli mycket mindre. Typiskt nog blev hästen skadad ändå.:cry: En muskelbristning på insidan av låret.

Vi gör inte om samma miss igen. Nästa gång underlaget är dåligt stryker vi absolut!!

Finns det inga tävlingar i mitten av Sverige? Runt Stockholm-Uppsala trakten :confused:

Hittar inga, och det verkar ju så kul ;):D

:devil:AARGH

Jag har gått igenom hela min och gubbens ekonomi i sommar. Jag kommer inte kunna tävla alls själv i år, utom möjligen lite träningstävling i höst.
Vi bygger ut vårt hus, kamremmen på bilen måste bytas och vi åker på semester, sen lever vi snålt hela sommaren. Dessutom ska den ena ponnyn bytas ut mot en ny, så det går åt stålar tlll det. Barnen vill åka på ridläger och de vill ta ridlektioner efter sommaren, å jag önskar att jag fick betalt för all fritid och alla mina intressen och idéer.

Jag kan inte ens åka på riksutställningen med shettisarna för då jobbar jag som enda ordinarie personal.

Å varför ska allt krocka i år.

Träningstävling i körning i Tranemo var det 11/7, och kanske kanske man får halka med på bananskal där...

Annars får jag vänta tills barnen flyttar hemifrån, det är ju inte så långt kvar. Den minsta är redan 6 år...:crazy:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 144
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
393
Senast: Lavinia
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar