Tävlingar 2010

Sv: Tävlingar 2010

lite bilder från dagen :D

2176096670059748183S600x600Q85.jpg

2757549870059748183S600x600Q85.jpg

2651174940059748183S600x600Q85.jpg

2157561360059748183S600x600Q85.jpg

Klart du vågar! Du har ju en bra groom som kan guida dig igenom tävlingen. Och första tävlingen är det inte tänkte att gå så fort utan mer att man kan hitta vägar som passar sin häst.

hum... Ja, det har du ju rätt i :idea:

Vad jag kunde se i ridsportsförbundets tävlingskalender så är det ganska ont om tävlingar här nere i söder :(
Kanske lika bara att passa på när det är på "hemmaplan"

Jag är anmäld till Berg och det blir tävlingspremiär för oss. Det är lite nervöst! Vi har tränat och tränat, hoppas att det är tillräckligt.

kl

Bilder, filmklipp och sammandrag från tävlingen ur vår synvinkel finns i Crawfords blogg på vår hemsida.

*kl*
Ni till helgen är det dags för norrlands "stora" körtävling i Villvattnet.
Kommer själv inte att tävla då jag e lite för gravid för sådana aktiviteter men lilla syrran kommer att ställa upp med sin shettis. Hennes första start i Nat Lätt. Ska bli riktigt intressant att se hur det går för dom, ponnyn var otroligt taggad i helgen som var när vi var till Villvattnet på det årliga körlägret. Hoppas han är lika taggad i helgen bara.

I år verkar det bli en intressant tävling 37 anmälda ekipage, tror det är norrländskt rekord. Dessutom kommer det 2!!! fyrspann, visst är det lite jippo för att dra folk men fantastiskt häftigt att dom reser från Skåne till Västerbotten för att tävla o visa upp sig!

Åh, vad roligt! Vi är grymt sugna på att åka till Villvattnet för att tävla, har hört så mycket bra om den tävlingen. Tyvärr ligger den inklämd mellan Berg och Tjolöholm och att tävla tre helger i rad är lite väl mycket...;)

Blir det bättre spridning nästa år så kommer vi definitivt!:bump:

Ser fram emot rapportering här från tävlingen!;):D

Clear Round i både dressyr och maraton och pållen var inte ens i närheten av trött :)
Jag är mycket nöjd!

Japp enligt utsago ska det delta 2 fyrspann, 1 par o 1 tandempar, har bara fått dressyrens startlista o den är inte uppdelad i klasser osv utan bara starttider. Fredrik Persson kommer upp för att köra fyrspann o sen är jag osäker om Erik Broms kör fyrspann han ska då tävla iaf, han brukar väl köra par?. Sen ska Rolf Hedqvist (Norrlands körguru) köra tandem så det ska bli riktigt intressant att se!!

*stall w* Villvattnet har en fantastik tävling!! Byn ligger lite i landet ingenstans men helt otrolig natur, själva körarenan ligger som på en halvö/udde så sjön går nästan runt hela arenan, och allt är så väl organiserat, bra hinder o allt. Hoppas att du någon gång i framtiden kan komma o deltaga för det är lite av en upplevelse om jag får säga det själv.
Sen att så många kommer både för att deltaga o titta är jätte häftigt. Hoppas på fint väder i helgen, igen, då brukar det dra mycket folk.

Fast Fredrik Persson ska väl tävla i Aachen nästa helg? Har mkt svårt att se att han kör från Tjeckien (i helgen) hem till skåne, till villvattnet i helgen för att sedan köra till Aachen nästa helg? Men jag vet ju inte :) Erik Broms brukar köra par ja, är det någon mer fyrspannskusk som ska upp?

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 144
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
393
Senast: Lavinia
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering