TÄVLING i Tingsryd

Sv: TÄVLING i Tingsryd

Tack för svaret, har precis varit ute och kollat av hästen bra kondis för tävling men galoppen:angel:bara fullt ös i dag ingen form alls, men vi ska ställa upp på skoj i allafall.

Ja min pålle är inte heller i topptrim men jag testar att ställa upp ändå, då har man försökt iaf! :D

Huvudsaken är ju att det kommer bli kul! =) ja hoppas bara att det kommer mycket folk!

gu va kul, jag ska snart flytta ner och gå med i Geysir klubben och letar förtvivlat efter folk som är med i den som jag kan lära känna och så ligger denna tråden uppe weeiii

men shit jag kommer antagligen flytta runt 17e sep frågan e ju om man vågar ställa upp på tävlingen och anmäla sej redan nu jag vet ju inte riktigt om jag hinner flytta....speciellt inte om ja hinner flytta hästen måste hitta stallplats.

har i år tävlat, dyggur vår, uttagning till lag sm + riktiga lag sm och ska tävla dyggur höst. blir kanske för mkt med...det är vårt första tävlingsår.

men geysir kommer väl ha tävling på tingsrydsbanan i vår med väl? har det varit nån islandhäst tävling där ännu?

ryttarlicens gäller över hela sverige väl? jag har löst den genom den klubb jag e med i nu men jag kan tävla denna tävling endå väl?

syn att det blev två dagar, annas hade ett helt gäng från skåne kommit. Nu blir det för mycket att ordna hemma när man ska vara borta en hel helg

Vad synd! Er hade jag sett fram emot att se! Är precis som många andra nyfiken på din hingst;).

Vill dock bara påpeka att islandsovalen i Tingsryd INTE är godkänd för nationella/internationella tävlingar. Fick reda på det i torsdags och det är väldigt synd! Blir ju inget SM, NM eller VM där då. Himla klantigt av de som har hand om travbanan att inte följa SIFs mått! :mad:

Ursäkta att jag drar upp det igen men...var har du hört det? Den ska vara gjord enligt FIPO. Problemet är att det först måste vara en (eller två) nationella tävlingar på banan innan den kan användas till SM, NM eller WM. Vilket mått är det som den inte följer, bredd eller längd? Det är inget som märks när man står på den i alla fall.

Undrar
Rolle
Islandshästar på Lösdrift

Vart ska du flytta Gullan86? Jag bor i växjö, 4,5mil från tingsryd men kommer inte deltaga med mitt islandssto, tror inte det är så poppis att ha med ett 3månaders föl till tävlingen:p

Ursäkta att jag drar upp det igen men...var har du hört det? Den ska vara gjord enligt FIPO. Problemet är att det först måste vara en (eller två) nationella tävlingar på banan innan den kan användas till SM, NM eller WM. Vilket mått är det som den inte följer, bredd eller längd? Det är inget som märks när man står på den i alla fall

Jag mailade Hanna Eriksson på Västregården och hörde mig för om saken och hon bad mig att vidarbifodra följande:

Banan ska vara godkänf enligt Fipo (250m bana) men eftersom det
diskutionen har kommit upp så ska banan kontrollmätas.
Den ska vara godkänd till SM
Till VM måste det finnas 2 ovalbanor på området.
Något som måste fixas är passbanan, hur man ska kunna använda travbanorna
som detta. Det är därför speedpassen endast är inofficiell. (Kommer inte
ha en godkänd passbana i höst)

Kanske kan ge någon klarhet i problematiken;).

Hej!

Vill bara meddela att tävlingen endast kommer att bli endagarstävling.... Mer info kommer snarast på Geysirs hemsida

Hej!

Vill bara meddela att tävlingen endast kommer att bli endagarstävling.... Mer info kommer snarast på Geysirs hemsida

Du har vi anmälld oss med Logadis och Dád:bump:, Atgeir är inte hemma, han fick följa med lollo på hennes tränaruttbildning.

Ska blir kull att testa en ny tävlingsplats. Stuga på campingen är bokat den med.

ska pma dej igen:)

sitter just nu och klurar som utav bara den OM jag ska anmäla mig till tävlingen det är ju idag som sista anmälningsdagen är men ska ju flytta ner och de blir så himla körigt, flyttar ner typ 3 dagar innan tävlingen stackars pålle och stackarsn min plånbok för det var ju inte direkt en billig tävling synd att man är TVINGAD att ha box även om man inte vill stanna mer än sin klass och gott och väl kunnat hållt i hästen..

nån som vet?

ska pma dej igen:)

sitter just nu och klurar som utav bara den OM jag ska anmäla mig till tävlingen det är ju idag som sista anmälningsdagen är men ska ju flytta ner och de blir så himla körigt, flyttar ner typ 3 dagar innan tävlingen stackars pålle och stackarsn min plånbok för det var ju inte direkt en billig tävling synd att man är TVINGAD att ha box även om man inte vill stanna mer än sin klass och gott och väl kunnat hållt i hästen..

nån som vet?

Att man är tvungen att ha box är för att det inte finns ngn möjlighet alls till egna hagar. Och någonstans måste ju hästen få vila en stund iaf tex efter att man kommer dit eller innan man åker hem.

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Acto
·
M
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår eftermiddag kom jag hem från ett par dagar på tävlingarna i Laholm där jag varit med som hästskötare/sällskap/mentalt stöd (inte...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: mooi
·
Övr. Hund Är det vanligt att hundar har ögonfärg i mahogny som täcker hela ögat? Alltså ingen pupill syns och ögat ser ungefär ut som om man målat...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Belethien
·
Distans Vår lilla hobbyklubb ska för andra året i rad ha en distanstävling. I ett ögonblick av hybris råkade jag utropa mig själv till...
Svar
7
· Visningar
1 743
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden