TÄVLING i Tingsryd

Sv: TÄVLING i Tingsryd

ska pma dej igen:)

sitter just nu och klurar som utav bara den OM jag ska anmäla mig till tävlingen det är ju idag som sista anmälningsdagen är men ska ju flytta ner och de blir så himla körigt, flyttar ner typ 3 dagar innan tävlingen stackars pålle och stackarsn min plånbok för det var ju inte direkt en billig tävling synd att man är TVINGAD att ha box även om man inte vill stanna mer än sin klass och gott och väl kunnat hållt i hästen..

nån som vet?

Dyr tävling:confused: du har inte tävlat mycket eller? Dena tävlingen har nog en av de biligaste tävlingar i södra sverige som är sif godkänd.

haha jaså? är de extra dyra i södra sverige?
jag har tävlat i östergötland och här kostar en tävling 300kr anmälan + veterinär och grenarna 75
men på denna i tingsryd nu så vet man ju inte vad veterinär kostnaden kostar, och man måste dessutom betala box.

jag har anmält mej nu så vi ses på tävlingen;)

haha jaså? är de extra dyra i södra sverige?
jag har tävlat i östergötland och här kostar en tävling 300kr anmälan + veterinär och grenarna 75
men på denna i tingsryd nu så vet man ju inte vad veterinär kostnaden kostar, och man måste dessutom betala box.

jag har anmält mej nu så vi ses på tävlingen;)

vet bruka ligga rund en 100 lapp/dag

Vi ta 250 kr box/dygn Och hos andra ställen kosta box från 300kr/dygn. Och oftast 900 kr för en helg.

Ni som pratade om licenser, tänk på att det genom ER EGNA klubb som du löser licensen, inte genom den klubben som anordnar tävlingen.

Trevligt att du ska flytta ner Gullan, är det pojkvännen som drar?

Boxarna i Tingryd är ju billiga!! Dessutom är det permanenta och nybyggda boxar till skillnad från de tråkiga tillfälliga tältstallarna man ofta ser på olika arrangemang.

Trevligt att du ska flytta ner Gullan, är det pojkvännen som drar?

hihi ja du har så rätt så det är det, vi ska flytta ner till en stuga på 4 rum och kök på landet, ska ha thengill där med emellanåt annars på ett annat ställe 300meter därifrån;)

ska du tävla på tingsryds tävlingen?

hihi ja du har så rätt så det är det, vi ska flytta ner till en stuga på 4 rum och kök på landet, ska ha thengill där med emellanåt annars på ett annat ställe 300meter därifrån;)

ska du tävla på tingsryds tävlingen?

Nej ingen tävling för oss, vi är mitt i flytten och det känns inte riktigt som vi är redo. Men snart nog! :)
Ska upp och titta på Ófeigurs KM som går av stapeln nästa helg! Ska du kanske dit och titta?

är det några som kommer upp från skåne nu ? när tävlingen bara blir på en dag ? =)

Är det många som har anmält sig?

Nej ingen tävling för oss, vi är mitt i flytten och det känns inte riktigt som vi är redo. Men snart nog! :)
Ska upp och titta på Ófeigurs KM som går av stapeln nästa helg! Ska du kanske dit och titta?

va jaså ska ni med flytta? bordde inte du me din syrra och hade hästarna så fint?
ska ni flytta långt?

glömde näää vart e den tävlingen då?

va jaså ska ni med flytta? bordde inte du me din syrra och hade hästarna så fint?
ska ni flytta långt?

glömde näää vart e den tävlingen då?

Jo vi bor underbart, visst gör vi det. Men vi saknar vännerna och familjen nere i Malmö. Så det är dit vi flyttar igen. Därav försäljningen av Sprettur.

Ófeigurs tävling är på Margaretehof i Kristianstad. Det kan du ju inte missa! :)

Ska som sagt till Tingsryd och fotografera, kommer att stå inne i mitten på banan.
Om det är någon som vill att jag håller ett extra öga på dig och din häst så fixar jag det, kostar inget extra och bilder på nätet och i mailen är alltid gratis ;) Enklare att veta innan vem jag ska ta extra kort på innan, något vi båda vinner på innan :)

Mailar eller PMa så fixar jag det :)

*kl*
Tror ni tävlingen kommer bli inställd om det regnar mycket under natten? :crazy::cry:

*kl*
Tror ni tävlingen kommer bli inställd om det regnar mycket under natten? :crazy::cry:

Nog regnade det allt! Men det var trevligt ändå!
Nu hann jag bara se finalen i V1 och lätt fyrgång. Sen blev det helt enkelt för blött och kallt så Cure/Emma och jag bestämde oss för att åka hem.
Men vet att V1 vanns av Johan Olsson på Hrimfaxi frá Reykjavik och bästa ungdomsryttare var Rebecka Carlsson på Lotta Von ?

Tack Emma för att jag fick åka med dig! Du kör toppen bra, särskilt i stadstrafik:)

Nu blir det ingen tävling alls, ena hästen är akut halt och sedan blev pias var dålig så hon var tvungen att åcka till honom.
Vi få väll komma nästa år.

Oj, låter inte kul! Hoppas att det ordnar sig. Nästa år ser vi fram emot att se dig och Atgeir!

Hur gick det för alla som var där?
Jag gick till final i både lätt fyrgång och lätt tölt, kom 5a respektive 4a. Kanske inte toppresultat, men jag är jätte nöjd med tanke på att jag nästan bara rider storhäst (tävlade mammas islandshäst).

jag var där och red, cure fick du nån bild på mig? hoppas för min pojkvän som skulle fota fick typ inte till några bilder o tala om..

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Acto
·
M
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår eftermiddag kom jag hem från ett par dagar på tävlingarna i Laholm där jag varit med som hästskötare/sällskap/mentalt stöd (inte...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: mooi
·
Övr. Hund Är det vanligt att hundar har ögonfärg i mahogny som täcker hela ögat? Alltså ingen pupill syns och ögat ser ungefär ut som om man målat...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Belethien
·
Distans Vår lilla hobbyklubb ska för andra året i rad ha en distanstävling. I ett ögonblick av hybris råkade jag utropa mig själv till...
Svar
7
· Visningar
1 743
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka