Tävla på tredelat gummibett

Eliin_87

Trådstartare
Har läst TR och blev lite osäker, Finns ju en bild på ett tvådelat gummibett med fasta ringar,men inget på ett tredelat?
Min häst ska debutera dressyr i helgen och går bäst på sitt tredelade gummibett(fasta ringar).
Min fråga är alltså om man får tävla på det? Försökte söka här men hittade inget svar.

Mvh Elin

Sv: Tävla på tredelat gummibett

"Bettet ska vara ledat (en eller två leder, dvs två- eller tre-delat, tredelat ska ha rundad mittdel) och gjort av metall, eller hårt oböjligt plast- eller syntematerial och får vara täckt med gummi. Både två- och tredelat bett får ha löpande eller fasta ringar. Tränsbett med D-ring samt eggbett är tillåtna. Böjligt gummibett är inte tillåtet. Tilläggsutrustning på bettet är inte tillåtet. Tredelat bett med rörlig mittdel är tillåtet (det ser på bilden ut som om mittendelen"
Detta tolkar jag som att ditt bett är tillåtet

Jag antog det efter att ha tolkat TR, kom till tävling med min och frågade ÖD - enligt denne så var det inga problem att rida på det - phust! Det är det enda bett utom nova bett min häst accepterar.

Det_gar_bra_nu_D_D_http_www_dressyrnissen_se_Reas_favoritbett_Tredelat_gummibett_fran_Kallquists.jpg

Tack så jätte mycket för svaren :)
Mitt bett är ett Eggbett Apple Mouth, 3 delat så det ska ju då vara godkänt! =)

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 430
Senast: Fazeem
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: Cactus
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 406
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar