Tävla med Piercingar?

Sv: Tävla med Piercingar?

*kl*

Under alla år jag har haft piercingar i ansiktet (15 år!!)så har jag aldrig någonsin fastnat eller gjort mig illa.
Jag har heller aldrig tänkt på att det skulle vara förbjudet att tävla med dem. Det är aldrig någon som har sagt något om dem (tränare eller domare).

Rider du i över huvud taget med (framförallt)spiken i?
Jag har haft en kortare varant i då och då (aldrig i stallet)och DET är helt omöjligt. Jag fastnade tammefan överallt... *s*

Jag har haft mina i ca 5 år och jag har heller aldrig skadat mig eller fastnat någonstans.
Nej spiken har jag inte när jag rider, har väl haft det någon gång när jag glömt att byta men...

Jag är intresserad av att höra vad andra ryttare tycker om piercingar i dressyr? Jag har 3 st som syns i ansiktet, plus 2 st i munnen och töjningar i båda öronen.
Min fråga är: Tycker ni att sådana som jag inte är välkomna på dressyrbanan?
Tränare jag känner (och min egen) klagar varje gång dom ser mig och sägger typ "du borde få avdrag när du tävlar med det där skrotet". Jag känner mig varje gång väldigt kränkt, jag vill inte ändra min stil och det jag tycker är snyggt, för att jag snart är på elitnivå! Självklart byter jag smycken på tävlingsdagarna, till mindre och diskretare, men det tycker dom fortfarande är förfärligt.
Man ska ju bli bedömd efter ridningen och inte om man är "normal" eller inte, eller hur?!

Om jag var du så skulle jag ha smycken som syns väldigt mycket när jag träffade tränaren.

På tävlig spelar de ju ingenroll :)

Du rider ju lika bra med piercingar och icke piercingar. Är de nån som kollar på dej så rynka på ögonbrynen och vänd dej om och går. Det får man göra ofta i dena värden :D

Om jag var du så skulle jag ha smycken som syns väldigt mycket när jag träffade tränaren.

På tävlig spelar de ju ingenroll :)

Du rider ju lika bra med piercingar och icke piercingar. Är de nån som kollar på dej så rynka på ögonbrynen och vänd dej om och går. Det får man göra ofta i dena värden :D

Du har så rätt :p

Man rider ju inte med piercingarna... jag tycker att man självklart ska få ha dom!
Om man bedömmer en ryttare efter hur den ser ut eller för vilken stil den har så kan det juh inte bli lätt för domarna...

Jag tycker att du ska skita i vad dom säger! Bara för att du har piercingar i ansiktet ändras ju inte din ridning :) Dom som klagar vågar väll inte vara lite annorlunda, dom är säkert avundsjuka ;D ha de göttans :P

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Dressyr Hej! jag har efter mycket om och men börjat leta efter en ny kompis att tävla och träna dressyr med. Jag har kollat runt på diverse...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 735
Senast: Kristall10
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 618
Senast: a1agnlju
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar